Al uw klantenkaarten in één app

Zit uw portemonnee ook zo vol met plastic klantenkaarten? Sla deze met de gratis app Stocard allemaal digitaal op. De pasjes kunnen dan thuisblijven.
Stocard
Veel mensen zullen het herkennen: een portemonnee vol met plastic klantenpasjes. Op het moment dat u een klantenkaart moet tonen in een winkel, is het vaak even zoeken naar de juiste. De app Stocard biedt uitkomst. Hierin slaat u klantenkaarten digitaal op. In de winkel opent u de app op uw smartphone en kiest u de juiste kaart. De winkelmedewerker scant die dan op de telefoon.
Tip: Zet de app op het startscherm, zodat u hem in de winkel snel bij de hand hebt.
Een kaart toevoegen
Download om te beginnen de gratis app in de App Store (iOS) of Play Store (Android).
Houd de plastic kaart die u wilt toevoegen bij de hand. Het toevoegen van een kaart gaat zo:
- Open de app.
- Er wordt gevraagd de eerste kaart toe te voegen. Tik op Kaart toevoegen om dat te doen.
- Een lijst met mogelijke opties komt tevoorschijn. Bovenaan staan vaak toegevoegde klantenkaarten. Daaronder staan alle kaarten op alfabetische volgorde.
- Zoek in de lijst de klantenkaart die u wilt toevoegen. Of typ de naam van de winkel of het bedrijf in de zoekbalk bovenaan.
- Tik op het bedrijf of de instantie waarvan u een klantenkaart wilt toevoegen.
- Stocard wil toestemming om een foto te maken. Tik op Toestaan.
- Richt de telefooncamera op de barcode op uw plastic kaart. De rode lijn op het telefoonscherm toont waar u moet richten.
- U kunt ook handmatig de barcode invoeren.
- Tik bij het scannen op Handmatige invoer.
- Vul het klantnummer in.
- Tik op boven in op Klaar.
- Tik linksboven op het pijltje om terug te gaan naar het startscherm.
Als u klaar bent, ziet u dat de klantenkaart is toegevoegd aan het beginscherm in Stocard. Meer klantenkaarten toevoegen werkt op dezelfde manier. Klik steeds Kaart toevoegen.
Een kaart aanpassen of verwijderen
Gebruikt u een klantenkaart niet meer of hebt u een andere kaart? De oude kaart kan simpel worden verwijderd of aangepast. Dit werkt zo:
- Tik in het beginscherm op de kaart die u wilt aanpassen.
- Tik rechtsboven op de drie puntjes.
- Tik op Kaart bewerken om het kaartnummer aan te passen. Dit kan door het klantnummer in te voeren of door opnieuw te scannen. Tik daarvoor op Barcode scannen. Als u klaar bent, tikt u op Klaar.
- Tik op Verwijder kaart om de kaart te verwijderen. Tik op Ja om te bevestigen.
Extra opties bij een kaart
Er zijn nog een aantal handige opties in de app. Bijvoorbeeld een notitie toevoegen aan de kaart of de kaart delen met anderen.
Kaart delen
- Tik op kaart die u wilt delen.
- Tik op de drie puntjes rechtsboven.
- Tik op Deel kaart.
- Kies de app waarmee u de klantenkaart wil delen, bijvoorbeeld e-mail of WhatsApp. De persoon die het bericht ontvangt, kan de kaart openen in de Stocard app. Heeft hij of zij die app niet? Dan wordt er eerst verzocht om de app te downloaden.
Dichtstbijzijnde winkel opzoeken
- Tik de kaart aan waarvan u het dichtstbijzijnde filiaal wilt zien.
- Tik Dichtstbijzijnde winkel aan.
- Geef de app toestemming tot uw locatie. Tik op Toestaan.
- Onder 'Dichtstbijzijnde winkel' staat nu een winkel in de buurt. Wanneer u hierop tikt, worden winkels bij u in de buurt op een kaart getoond.
- Onderin staan de winkel in de buurt in . Veeg van rechts naar links om een andere winkel op de kaart te zien.
- Tik op Navigeren om via Google Maps een routebeschrijving te krijgen.
- Tik op Meer om informatie over de winkel te bekijken. Bijvoorbeeld de openingstijden en het adres.
- Tik linksboven op het pijltje om terug te gaan naar uw klantenkaart.
Notitie toevoegen
Het kan handig zijn om een notitie toe te voegen aan uw klantenkaart. Bijvoorbeeld tot wanneer de kaart geldig is.
- Tik op de kaart waaraan u een notitie wilt toevoegen.
- Tik op Notitiesen begin te typen.
- Tik op Opslaan als u klaar bent.
Wanneer u de notitie wilt bekijken, tikt u weer op Notities.
Foto voor- en achterkant toevoegen
Zeker weten dat u alle informatie op uw klantenkaart bij de hand hebt? Maak dan ook een foto van de voor- en achterkant van de klantenkaart.
- Tik op de kaart waaraan u foto's wilt toevoegen.
- Tik bij het onderdeel 'Kaartfoto's' op Voorkant.
- De app vraagt om toestemming tot uw foto's, media en bestanden. Tik op Toestaan.
- Kies een bestaande foto of open de Camera-app.
- Ga naar de bestandslocatie waar de foto van uw klantenkaart staat.Tik op de gewenste foto.
- Open de Camera-app. Maak een foto door op de witte ronde knop te tikken. Tik vervolgens op OK.
- Plaats de kaart in het uitgelichte vierkant. Draaien kan door eerst rechtsboven op de rotatieknop te tikken. Daarna draait u door met twee vingers het scherm aan te raken en vervolgens te schuiven in een draaiende beweging. In- of uitzoomen werkt door twee vingers naar elkaar toe of van elkaar weg te schuiven.
- Tik op Opslaan.
- Herhaal deze stappen om ook een foto van de achterkant van de kaart in te voeren.
De foto's kunt u nu openen op volledig scherm door ze aan te tikken in de app.
Let op bij abonnementen
Naast klantenkaarten van winkels, kunt u ook pasjes van bijvoorbeeld dierentuinen en musea digitaal opslaan in Stocard. Neem naar dit soort plekken wel altijd het plastic pasje alsnog mee. Dit moet u hier namelijk vaak toch nog laten zien.
Bij klantenkaarten van winkels is er geen probleem, daar wordt zowel de echte kaart als de gescande kaart geaccepteerd.