Wijzig automatisch startende programma's (Mac)

Verander de lijst met programma's die automatisch starten wanneer u de Mac aanzet. Doe dat als volgt op een Mac met macOS 10.14 Mojave of hoger:
- Klik linksboven op het Apple-logo > Systeemvoorkeuren.
- Klik op Gebruikers en groepen.
- Klik eventueel op de naam van een andere gebruiker.
- Klik op het tabblad Inloggen.
- U ziet hier welke programma's automatisch openen als u inlogt. Selecteer het programma waarvan u niet wilt dat het automatisch opstart.
- Klik op de knop met het minteken.
Het programma verdwijnt direct uit de lijst.
Voeg zo een programma toe aan de lijst met programma's die automatisch starten:
- Klik linksboven op het Apple-logo > Systeemvoorkeuren.
- Klik op Gebruikers en groepen.
- Klik eventueel op de naam van een andere gebruiker.
- Klik op het tabblad Inloggen.
- Klik op het plusteken.
- Klik links op Apps (macOS 10.15 Catalina) of Programma's (macOS 10.14 Mojave of lager).
- Rechts verschijnen de programma's. Selecteer het gewenste programma uit de lijst.
- Klik op Voeg toe.
- Onder 'Onderdeel' ziet u dat het programma is toegevoegd. Zet eventueel een vinkje onder Verberg als u wilt dat het venster van het geopende programma geminimaliseerd blijft op het Dock.