Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Boodschappen online bestellen bij Jumbo

Boodschappen bestellen bij Jumbo. Beeld: Jumbo.Steeds meer mensen laten boodschappen thuisbezorgen. U hoeft niet meer naar de winkel, de winkel komt naar u. Ook bij Jumbo kunt u boodschappen bestellen.

Een goede eerste stap is controleren of de online Jumbo winkel op uw adres bezorgt. Dit kan op deze pagina: www.jumbo.com/content/hier-bezorgt-jumbo-boodschappen

Ook goed om te weten:

  • Om te kunnen bestellen moet u een Jumbo-account aanmaken.
  • Het minimale bestelbedrag is 50 euro.
  • De bezorgkosten zijn afhankelijk van het bezorgmoment. Ook zijn er bepaalde actieproducten waarbij u helemaal geen bezorgkosten betaalt.
  • Afrekenen kunt u doen met uw pinpas bij de bezorger.
  • Er zit statiegeld op de kratten en plastic tassen die gebruikt worden voor het leveren van de boodschappen. Voor een krat is het statiegeld 5 euro en voor een plastic tas is dit 0,05 euro.
  • U kunt de kratten, plastic tassen en andere flessen met statiegeld ook weer inleveren bij de bezorger. De bezorger verrekent dit meteen op uw bon.

Maak om te beginnen een account aan bij Jumbo.

  • Ga naar www.jumbo.com
  • Klik rechtsboven op Mijn Jumbo > Inloggen.
  • Klik op Maak een account.
  • Klik op Een account voor thuis.
  • Vul uw e-mailadres in en bedenk een wachtwoord.
  • Vul onder 'Contactpersoon' alle gegevens in.
  • Zet een vinkje bij Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Wilt u de nieuwsbrief ontvangen en/of een persoonlijke winkelervaring, plaats dan ook een vinkje bij respectievelijk Ik ontvang graag de nieuwsbrieven en Ik wil een persoonlijke winkelervaring.
  • Klik op Account aanmaken.
  • Het account is klaar voor gebruik.
  • Wilt u direct gaan bestellen klik dan op Aan de slag.
  • Maar u kunt ook de pagina sluiten en op een ander moment de boodschappen doen.
  • U krijgt een e-mail ter bevestiging dat het account is aangemaakt. Met deze e-mail hoeft u verder niets te doen.

Nu u een account hebt, kunt u bestellen. Het is handig om eerst een bezorgmoment te reserveren. Doe dat zo:

  • Ga naar www.jumbo.com.
  • Klik rechtsboven op Mijn Jumbo > Inloggen.
  • Vul onder 'Inloggen' uw inloggegevens in en klik op Inloggen.
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Klik op Reserveer een moment.
  • Rechts staat uw adres. Klik daaronder op de knop Kies bezorgen.
  • In het volgende scherm ziet u verschillende dagen en tijdstippen voor het bezorgen. Daar staan ook direct de bezorgkosten aangegeven.
  • Klik op een dag.
  • Kies een Jumbo-winkel. Dat is verwarrend: de boodschappen worden thuisbezorgd. Maar u kiest hier een winkel en de thuisbezorging komt op naam van de winkel die u kiest. Dit hoeft alleen de eerste keer, uw winkelselectie wordt onthouden.
  • Klik op Kies naast de winkel van uw keuze.
  • Klik op een bezorgtijd.
  • Klik op Reserveer moment.

Het bezorgmoment is voor de komende 2 uur voor u gereserveerd. U kunt dit moment later nog wijzigen. Tijd om de boodschappen te uit zoeken!

  • Klik op de gele knop Bekijk ons grootste assortiment.
  • Links staat een lijst met categorieën. Dat zijn bijvoorbeeld 'Aardappel, rijst, pasta' of 'Groente'. Als u bijvoorbeeld klikt op 'Groente', dan komen er meer specifieke categorieën tevoorschijn, zoals 'Koolgroenten' of 'Champignons, paddenstoelen'. Stel u wilt een bloemkool bestellen. Klik dan aan: Groente > Koolgroenten > Bloemkool.
  • Klik op het plusteken om het product in de winkelwagen te plaatsen.
  • Wilt u er meer dan één, klik dan nogmaals op het plusteken. Is dit teken verdwenen en staat er een groene cirkel met een cijfer, klik daar dan op. Dit cijfer geeft aan hoeveel bloemkolen er in uw boodschappenmandje zitten.
  • U kunt ook artikelen toevoegen door de zoekbalk bovenin te gebruiken.
    • Typ bijvoorbeeld in 'Bloemkool'.
    • Druk op Enter.
    • Klik weer op het plusteken om een product in de winkelwagen te plaatsen.
  • Bij een aantal producten moet u het gewicht opgeven in plaats van een aantal stuks. Bijvoorbeeld bij een broccoli of bij appels. Jumbo weegt het dan voor u af. De prijs is afhankelijk van het geleverde product.
  • Klaar voor het volgende artikel? Klik op de pagina Producten of gebruik de zoekbalk.
  • Zo werkt u uw hele boodschappenlijst af.

Net als in de winkel, zijn er online ook aanbiedingen. Op de pagina 'Aanbiedingen' ziet u op welke producten korting zit. Let wel op, de aanbieding geldt alleen op het bezorgmoment, niet op het bestelmoment. Kijk daarom naar aanbiedingen die gelden in de week van uw bezorgmoment.

U kunt tussendoor altijd de bestellijst bekijken. Klik rechtsboven op het winkelmandje. Hier ziet u alles wat u tot nu toe in uw mandje hebt gedaan. Rechts bovenaan staat het totale bestelbedrag.

  • Wilt u een artikel verwijderen? Klik op het icoon van de prullenbak achter het bedrag van het product.
  • Wilt u de hoeveelheid aanpassen? Klik het aantal aan en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Wilt u helemaal opnieuw beginnen? Klik dan onderaan op Mandje leegmaken.

Hebt u alles wat u wil bestellen in uw digitale mandje gedaan? Dan is het tijd om te bestellen.

  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Wilt u het bezorgmoment nog aanpassen? Klik dan in het grijze vak onder 'Gereserveerd moment' op Aanpassen en selecteer een ander moment.
  • Klik op de gele knop met Naar bestelling afronden.
  • Soms volgt er reclame. Klik in dat geval weer op Naar bestelling afronden.
  • Als er alcohol of tabak op uw lijst staat, dan moet u aangeven dat u ouder dan 18 bent. Klik daarna op Doorgaan met bestellen.
  • In het volgende scherm ziet u nog eenmaal een overzicht van uw complete bestelling.
  • Onder de gele knop staat tot wanneer u de bestelling nog kunt aanpassen. Betalen doet u bij ontvangst met betaalpas of creditcard.
  • Klik op Bestelling afronden.

U hebt nu besteld!

In uw mailbox is nu ook een overzicht van de bestelling te vinden. Hier kunt u gemakkelijk nog eens zien wat het bezorgmoment is, welke boodschappen u besteld hebt en wat het kost. Vanaf hier kunt u ook nog iets wijzigen. Bent u de koffie vergeten of wilt u er toch nog een pak koekjes bij bestellen? Klik dan op de knop Wijzig je bestelling. U gaat zo naar de overzichtspagina van uw bestelling.

  • Wilt u het aantal producten veranderen? Klik op het aantal en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Iets verwijderen? Klik op het kruisje achter het product.
  • Iets toevoegen? Klik op de knop Producten toevoegen.
    • Door te zoeken via de zoekbalk kunt u de producten kiezen die u nog wilt toevoegen.
    • Als u klaar bent, klikt u op de knop Voeg toe aan deze bestelling.
  • Het bezorgmoment aanpassen? Klik op Wijzig bij het bezorgmoment en selecteer een ander moment.
  • De hele bestelling annuleren? Klik op de knop Bestelling annuleren. Er wordt u nogmaals gevraagd te bevestigen.

Binnen het afgesproken tijdsvak komt de bezorger met uw boodschappen langs. Tien minuten van tevoren ontvangt u een sms'je dat de bezorger eraan komt. De bezorger brengt de boodschappen normaal gesproken tot in de keuken. Vanwege de coronamaatregelen worden de boodschappen voor de deur gezet. U kunt statiegeldkratten en -flessen weer meegeven. De bezorger loopt de bestelling nog een keer met u na. Daarna rekent u af met uw pinpas.

Hebt u het digitaal boodschappen doen onder de knie? Dan is een lijstje met favoriete producten vast handig voor u. Als u een product opzoekt dat u vaker nodig hebt, dan kan u het in uw lijstje met favoriete producten zetten.

  • Zoek bijvoorbeeld op 'Stroopwafels'.
  • Klik op het hartje dat onder het product staat.
  • Rechts verschijnt een balk, waar u gevraagd wordt om een lijstje te kiezen. Klik op het lijstje Favorieten.

Het product is nu toegevoegd! In dit lijstje kunt u meer producten zetten die u vaker koopt. Als u de volgende keer wilt bestellen kunt u eerst dat lijstje als startpunt gebruiken. Dat werkt zo:

  • Klik op Hallo [uw naam], rechts naast het icoon van het winkelmandje.
  • Klik op Lijstjes.
  • Klik op Favorieten.
  • Hier staan alle producten die u als 'Favoriet' hebt gemarkeerd. Klik op het groene plusteken om een artikel op uw boodschappenlijst te zetten.
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.