U bent hier: Home Tips & Uitleg Onderwerp Internet Artikel

Boodschappen online bestellen bij Jumbo

Artikel

Steeds meer mensen laten boodschappen thuisbezorgen. U hoeft niet meer naar de winkel, de winkel komt naar u. Ook bij Jumbo kunt u boodschappen bestellen.

Niveau:
Gemiddeld
Waardering:
4,3 / 5 (11 stemmen)
SeniorWeb
SeniorWeb
Gewijzigd op 25 jan 2023

Handig om te weten

Een goede eerste stap is controleren of de online Jumbo winkel op uw adres bezorgt. Dit kan op deze pagina: www.jumbo.com/content/hier-bezorgt-jumbo-boodschappen

 Ook goed om te weten:

  • Om te kunnen bestellen moet u een Jumbo-account aanmaken.
  • Het minimale bestelbedrag is 50 euro.
  • De bezorgkosten zijn afhankelijk van het bezorgmoment. Ook zijn er bepaalde actieproducten waarbij u helemaal geen bezorgkosten betaalt.
  • Afrekenen kunt u doen met uw pinpas bij de bezorger.
  • Er zit statiegeld op de kratten en plastic tassen die gebruikt worden voor het leveren van de boodschappen. Voor een krat is het statiegeld 5 euro en voor een plastic tas is dit 0,05 euro.
  • U kunt de kratten, plastic tassen en andere flessen met statiegeld ook weer inleveren bij de bezorger. De bezorger verrekent dit meteen op uw bon.

Een account aanmaken

Maak om te beginnen een account aan bij Jumbo.

  • Ga naar www.jumbo.com
  • Klik rechtsboven op Mijn Jumbo > Inloggen.
  • Klik op Maak een account.
  • Klik op Een account voor thuis.
  • Vul uw e-mailadres in en bedenk een wachtwoord.
  • Vul onder 'Contactpersoon' alle gegevens in.
  • Zet een vinkje bij Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Wilt u de nieuwsbrief ontvangen en/of een persoonlijke winkelervaring, plaats dan ook een vinkje bij respectievelijk Ik ontvang graag de nieuwsbrieven en Ik wil een persoonlijke winkelervaring.
  • Klik op Account aanmaken.
  • Het account is klaar voor gebruik.
  • Wilt u direct gaan bestellen klik dan op Aan de slag.
  • Maar u kunt ook de pagina sluiten en op een ander moment de boodschappen doen.
  • U krijgt een e-mail ter bevestiging dat het account is aangemaakt. Met deze e-mail hoeft u verder niets te doen.

Bezorgmoment reserveren

Nu u een account hebt, kunt u bestellen. Het is handig om eerst een bezorgmoment te reserveren. Doe dat zo:

  • Ga naar www.jumbo.com.
  • Klik rechtsboven op Mijn Jumbo > Inloggen.
  • Vul onder 'Inloggen' uw inloggegevens in en klik op Inloggen.
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Klik op Reserveer een moment.
  • Rechts staat uw adres. Klik daaronder op de knop Kies bezorgen.
  • In het volgende scherm ziet u verschillende dagen en tijdstippen voor het bezorgen. Daar staan ook direct de bezorgkosten aangegeven.
  • Klik op een dag.
  • Kies een Jumbo-winkel. Dat is verwarrend: de boodschappen worden thuisbezorgd. Maar u kiest hier een winkel en de thuisbezorging komt op naam van de winkel die u kiest. Dit hoeft alleen de eerste keer, uw winkelselectie wordt onthouden.
  • Klik op Kies naast de winkel van uw keuze.
  • Klik op een bezorgtijd.
  • Klik op Reserveer moment.

Het bezorgmoment is voor de komende 2 uur voor u gereserveerd. U kunt dit moment later nog wijzigen. Tijd om de boodschappen te uit zoeken!

De boodschappen selecteren

  • Klik op de gele knop Bekijk ons grootste assortiment.
  • Links staat een lijst met categorieën. Dat zijn bijvoorbeeld 'Aardappel, rijst, pasta' of 'Groente'. Als u bijvoorbeeld klikt op 'Groente', dan komen er meer specifieke categorieën tevoorschijn, zoals 'Koolgroenten' of 'Champignons, paddenstoelen'. Stel u wilt een bloemkool bestellen. Klik dan aan: Groente > Koolgroenten > Bloemkool.
  • Klik op het plusteken om het product in de winkelwagen te plaatsen.
  • Wilt u er meer dan één, klik dan nogmaals op het plusteken. Is dit teken verdwenen en staat er een groene cirkel met een cijfer, klik daar dan op. Dit cijfer geeft aan hoeveel bloemkolen er in uw boodschappenmandje zitten.
  • U kunt ook artikelen toevoegen door de zoekbalk bovenin te gebruiken.
    • Typ bijvoorbeeld in 'Bloemkool'.
    • Druk op Enter.
    • Klik weer op het plusteken om een product in de winkelwagen te plaatsen.
  • Bij een aantal producten moet u het gewicht opgeven in plaats van een aantal stuks. Bijvoorbeeld bij een broccoli of bij appels. Jumbo weegt het dan voor u af. De prijs is afhankelijk van het geleverde product.
  • Klaar voor het volgende artikel? Klik op de pagina Producten of gebruik de zoekbalk.
  • Zo werkt u uw hele boodschappenlijst af.

Net als in de winkel, zijn er online ook aanbiedingen. Op de pagina 'Aanbiedingen' ziet u op welke producten korting zit. Let wel op, de aanbieding geldt alleen op het bezorgmoment, niet op het bestelmoment. Kijk daarom naar aanbiedingen die gelden in de week van uw bezorgmoment.

Uw bestellijst bekijken

U kunt tussendoor altijd de bestellijst bekijken. Klik rechtsboven op het winkelmandje. Hier ziet u alles wat u tot nu toe in uw mandje hebt gedaan. Rechts bovenaan staat het totale bestelbedrag. 

  • Wilt u een artikel verwijderen? Klik op het icoon van de prullenbak achter het bedrag van het product.
  • Wilt u de hoeveelheid aanpassen? Klik het aantal aan en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Wilt u helemaal opnieuw beginnen? Klik dan onderaan op Mandje leegmaken.

 

Klaar? Bestellen maar

Hebt u alles wat u wil bestellen in uw digitale mandje gedaan? Dan is het tijd om te bestellen.

  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Wilt u het bezorgmoment nog aanpassen? Klik dan in het grijze vak onder 'Gereserveerd moment' op Aanpassen en selecteer een ander moment.
  • Klik op de gele knop met Naar bestelling afronden.
  • Soms volgt er reclame. Klik in dat geval weer op Naar bestelling afronden.
  • Als er alcohol of tabak op uw lijst staat, dan moet u aangeven dat u ouder dan 18 bent. Klik daarna op Doorgaan met bestellen.
  • In het volgende scherm ziet u nog eenmaal een overzicht van uw complete bestelling.
  • Onder de gele knop staat tot wanneer u de bestelling nog kunt aanpassen. Betalen doet u bij ontvangst met betaalpas of creditcard.
  • Klik op Bestelling afronden.

U hebt nu besteld! 

Bestelling wijzigen

In uw mailbox is nu ook een overzicht van de bestelling te vinden. Hier kunt u gemakkelijk nog eens zien wat het bezorgmoment is, welke boodschappen u besteld hebt en wat het kost. Vanaf hier kunt u ook nog iets wijzigen. Bent u de koffie vergeten of wilt u er toch nog een pak koekjes bij bestellen? Klik dan op de knop Wijzig je bestelling. U gaat zo naar de overzichtspagina van uw bestelling.

  • Wilt u het aantal producten veranderen? Klik op het aantal en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Iets verwijderen? Klik op het kruisje achter het product.
  • Iets toevoegen? Klik op de knop Producten toevoegen.
    • Door te zoeken via de zoekbalk kunt u de producten kiezen die u nog wilt toevoegen.
    • Als u klaar bent, klikt u op de knop Voeg toe aan deze bestelling.
  • Het bezorgmoment aanpassen? Klik op Wijzig bij het bezorgmoment en selecteer een ander moment.
  • De hele bestelling annuleren? Klik op de knop Bestelling annuleren. Er wordt u nogmaals gevraagd te bevestigen. 

Het bezorgmoment

Binnen het afgesproken tijdsvak komt de bezorger met uw boodschappen langs. Tien minuten van tevoren ontvangt u een sms'je dat de bezorger eraan komt. De bezorger brengt de boodschappen normaal gesproken tot in de keuken. Vanwege de coronamaatregelen worden de boodschappen voor de deur gezet. U kunt statiegeldkratten en -flessen weer meegeven. De bezorger loopt de bestelling nog een keer met u na. Daarna rekent u af met uw pinpas.

Handig: favoriete producten

Hebt u het digitaal boodschappen doen onder de knie? Dan is een lijstje met favoriete producten vast handig voor u. Als u een product opzoekt dat u vaker nodig hebt, dan kan u het in uw lijstje met favoriete producten zetten.

  • Zoek bijvoorbeeld op 'Stroopwafels'.
  • Klik op het hartje dat onder het product staat.
  • Rechts verschijnt een balk, waar u gevraagd wordt om een lijstje te kiezen. Klik op het lijstje Favorieten.

Het product is nu toegevoegd! In dit lijstje kunt u meer producten zetten die u vaker koopt. Als u de volgende keer wilt bestellen kunt u eerst dat lijstje als startpunt gebruiken. Dat werkt zo:

  • Klik op Hallo [uw naam], rechts naast het icoon van het winkelmandje.
  • Klik op Lijstjes.
  • Klik op Favorieten.
  • Hier staan alle producten die u als 'Favoriet' hebt gemarkeerd. Klik op het groene plusteken om een artikel op uw boodschappenlijst te zetten.
Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven