Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten

Lijstje op alfabetische volgorde zetten in Word

Artikel

Zet in Word in een paar stappen een opsommingslijst op alfabetische volgorde. Dat scheelt een hoop gepuzzel en tijd.

Niveau:
Eenvoudig
Waardering:
3,4 / 5 (16 stemmen)
SeniorWeb
SeniorWeb
Gewijzigd op 5 jan 2024

Sorteren op alfabet

Een lijst in alfabetische volgorde zetten? Dat vindt Word een fluitje van een cent.

  • Maak eerst een lijst, bijvoorbeeld met een opsomming.
  • Selecteer de lijst.
  • Klik op het tabblad Start.
  • Klik op het pictogram 'Sorteren' Sorteren.
  • Onder 'Sorteren op' zijn de opties 'Alinea's' en 'Tekst' geselecteerd. Laat dat zo staan.
  • Klik daarachter op Oplopend.
  • Klik op Ok.
Inhoudsopgave
Sluiten

Inhoudsopgave

Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven