Bezorgvoorkeuren in te stellen via PostNL-app
Via de app van PostNL is vanaf nu in te stellen waar het bedrijf uw pakketjes bezorgt. Ook voor de keren dat u niet thuis bent.
Voor het bezorgen van pakketjes door PostNL zijn er twee standaard-opties: aan huis of bij een PostNL-punt. In de PostNL-app kunnen gebruikers nu laten weten wat hun voorkeur is. Wie kiest voor bezorging aan huis moet nóg een keuze maken. Wat te doen als er niemand thuis is? Dan is er de keuze tussen bij de buren, een PostNL-punt of een afgesproken plek.
Aanpassen tijdens vakantie
De bezorgvoorkeuren in de app aanpassen gaat makkelijk en snel. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen om tijdens een vakantie tijdelijk een andere bezorglocatie in te stellen.
Bezorgvoorkeur instellen
Bij het instellen van de bezorgvoorkeur gaan wij ervan uit dat u de app al gebruikt. Is dat niet het geval? Installeer dan de app en maak een account aan.
- Open de app PostNL.
- Tik onder in het scherm op Account of Je account.
- Tik op Mijn bezorgvoorkeuren.
- Tik zo nodig op Naar je account.
- Mogelijk moet u nu inloggen via IDIN, dit kan alleen als u online bankiert. Volg de stappen hiervoor op uw telefoon.
- Tik op Voorkeur instellen.
- Tik op de gewenste plek.
- Tik op Opslaan.