Let op! U bezoekt de website met een Windows 10-computer. De ondersteuning van Windows 10 stopt in oktober.
Meer weten? Kijk dan op de speciale pagina hierover: einde Windows 10

Sluiten
U bent hier: Home Tips & Uitleg Nieuws Samenwerking SeniorWeb en Rabobank verlengd
Dit nieuwsbericht is gearchiveerd

U bekijkt een pagina die niet langer door SeniorWeb wordt bijgewerkt. Mogelijk is de informatie verouderd of niet meer van toepassing.
Gearchiveerd op 22 september 2022.

Nieuws

Samenwerking SeniorWeb en Rabobank verlengd

SeniorWeb en Rabobank blijven samenwerken om senioren te helpen hun weg te vinden in de digitale wereld.

Sanne Couperus
Sanne Couperus
Gepubliceerd op 23 mrt 2022

Beide organisaties, die al sinds 1997 intensief samenwerken, zetten de samenwerking de komende jaren graag voort. SeniorWeb helpt Rabobank-klanten bij het zetten van de stap naar de digitale wereld.

'Digitale vaardigheden essentieel'  

Steeds meer mensen bankieren via internet of mobiel. Maar er is nog steeds een grote groep senioren die niet digitaal vaardig is of ondersteuning nodig heeft bij het ontwikkelen van hun digitale vaardigheden. Daniel de Levita, directeur SeniorWeb: ‘Digitale ontwikkelingen gaan snel en niet iedereen kan ze bijhouden. Digitale vaardigheden zijn essentieel voor iedereen om mee te kunnen doen, ze vergroten je wereld en zelfredzaamheid. SeniorWeb is blij ook met deze samenwerking hier een bijdrage aan te kunnen leveren’.

Kennis over online bankieren

Kennis en gebruik van internet helpen senioren hun financiële zelfstandigheid te behouden. Daarom geeft SeniorWeb veel tips over veilig internetten en online bankieren. De 450 SeniorWeb Leslocaties in het land ondersteunen verder de verschillende Rabobankvestigingen met het aanbieden van workshops over internetbankieren en mobiel bankieren.

Krachten bundelen

Na afloop van deze workshops kunnen deelnemers veel geldzaken zelf regelen via de computer, tablet of smartphone. En als ze na de cursus nog tegen zaken aanlopen, dan kunnen ze nog terecht bij SeniorWeb en biedt de Rabobank telefonisch, op de vestiging of in sommige gevallen zelfs bij de mensen thuis, ondersteuning om senioren met de juiste tips weer op weg te helpen. Maartje Gosselink, Accessibility Manager Rabobank: ‘Door onze krachten te bundelen ontwikkelen de klanten gedegen digitale basisvaardigheden en bouwen ze vertrouwen op in hun digitale kennis en kunde. Zodat iedereen zelfverzekerd zijn eigen bankzaken kan regelen’.

Nieuwsoverzicht
Later lezen Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven