Lijstje op alfabetische volgorde zetten in Word

Artikel

Zet in Word in een paar stappen een opsommingslijst op alfabetische volgorde. Dat scheelt een hoop gepuzzel en tijd.

Niveau:
Eenvoudig
Waardering:
3,5 / 5 (10 stemmen)
SeniorWeb
SeniorWeb
Gewijzigd op 5 jan 2024

Sorteren op alfabet

Een lijst in alfabetische volgorde zetten? Dat vindt Word een fluitje van een cent.

  • Maak eerst een lijst, bijvoorbeeld met een opsomming.
  • Selecteer de lijst.
  • Klik op het tabblad Start.
  • Klik op het pictogram 'Sorteren' Sorteren.
  • Onder 'Sorteren op' zijn de opties 'Alinea's' en 'Tekst' geselecteerd. Laat dat zo staan.
  • Klik daarachter op Oplopend.
  • Klik op Ok.
Inhoudsopgave
Sluiten

Inhoudsopgave

Delen E-mail Facebook Pinterest WhatsApp Printen Woordenboek

Bent u geholpen met dit artikel?

Laat weten wat u van dit artikel vond, daarmee helpt u de redactie van SeniorWeb én andere gebruikers van de website.

Geef uw waardering:

Meer over dit onderwerp

Bekijk meer artikelen met de categorie:

Meld u aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb

Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in uw mailbox.

naar boven