Uw draadloze verbinding herstellen

Uw verbinding met internet kan om verschillende redenen uitvallen. De oorzaak hoeft niet altijd bij u thuis te liggen. Er kan bijvoorbeeld een storing zijn bij uw provider. Daarom allereerst een advies: lukt het met deze tip niet om uw draadloze verbinding te herstellen en houdt het probleem langer dan een dag aan, neem dan contact op met de helpdesk van uw provider.
Dan nu de dingen die u zelf kunt proberen:
- Hebt u de computer al een keer herstart? Dit kan de simpelste oplossing voor uw probleem zijn.
- Controleer of de router (het kastje dat u van de provider hebt gekregen) aan staat. Dit kunt u herkennen door lampjes die branden op de router.
- Branden de lampjes niet? Controleer of de router is aangesloten op het stroomnet en zet hem aan.
- Als de router aan staat en niet goed werkt, kunt u hem herstarten. Haal de stroom er gedurende 30 seconden af en zet de router daarna opnieuw aan. Kijk via de computer of de verbinding het weer doet.
- Als u zeker weet dat er geen storing is bij uw provider en u weet dat de router gewoon werkt, probeer dan het volgende:
- In de systeembalk rechtsonder vindt u het pictogram Internettoegang
(staat er geen pictogram, lees dan eerst de volgende alinea waarin wordt uitgelegd hoe u het pictogram inschakelt).
- Als uw verbinding niet werkt verandert het pictogram ten teken dat er iets aan de hand is:
.
- Klik in zo'n geval met de rechtermuisknop op het pictogram en klik op Problemen oplossen.
- Volg de stappen die worden aangegeven. In veel gevallen lukt het om op deze manier de verbinding te herstellen. Lukt dat niet en blijft uw draadloze verbinding niet werken, neem dan contact op met de helpdesk van uw provider.
- In de systeembalk rechtsonder vindt u het pictogram Internettoegang
Als het pictogram Internettoegang niet zichtbaar is, doe dan in Windows 8.1 en 7 het volgende:
- Klik in het systeemvak rechtsonder op het pijltje Verborgen pictogrammen weergeven, en klik daarna op Aanpassen.
- Plaats een vinkje bij Altijd alle pictogrammen en meldingen op de taakbalk weergeven.
- Klik op OK.
- Nu is het icoon Internettoegang zichtbaar. Als u een verbinding hebt, ziet dat er zo uit:
.
Het pictogram Internettoegang maakt u in Windows 10 op de volgende manier zichtbaar:
- Klik op Starten.
- Klik op Instellingen.
- Klik op Systeem.
- Klik links op Meldingen en acties.
- Klik op Geef aan welke pictogrammen u op de taakbalk wilt zien.
- Sleep het balkje onder 'Altijd alle pictogrammen weergeven in het systeemvak' naar rechts.