SeniorWeb maakt gebruik van cookies om deze website beter te laten werken en om het websitebezoek te analyseren. Onze website maakt ook gebruik van cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Zodat u video's in artikelen kunt bekijken of relevantere advertenties aangeboden krijgt op websites van derden. Deze nuttige cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. De gegevens die we verzamelen met onze cookies zijn volledig anoniem. Door op 'Akkoord’ te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
De website van SeniorWeb maakt gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die door de internetbrowser op de harde schijf van uw computer worden geplaatst. De cookies die SeniorWeb plaatst bevatten geen persoonsgegevens. In de cookies worden geen namen, e-mailadressen of andere persoonsgegevens opgeslagen.
Functionele cookies
Met deze cookies wordt noodzakelijke informatie bijgehouden van uw bezoek aan de website. Bijvoorbeeld of u ingelogd bent of niet.
Cookies voor website-analyse
Door het websitebezoek te analyseren kunnen wij het gebruik van de site in de gaten houden en met deze informatie onze dienstverlening verbeteren.
Advertentiecookies voor het weergeven van video's
Om onze uitlegvideo's weer te kunnen geven komen er advertentiecookies van het YouTube-platform mee.
Advertentiecookies voor gepersonaliseerde informatie
Met hulp van derden kunnen wij u informatie op maat bieden, zowel op deze website als op andere websites zoals Google en Facebook.
Veel bedrijven en organisaties hebben een klantenservice via WhatsApp. Maar hoe neemt u daar contact mee op? En hoe meldt u zich aan voor serviceberichten?
Niveau:
Waardering:
Er zijn nog geen waarderingen
De berichten-app WhatsApp wordt steeds vaker zakelijk gebruikt. Bedrijven hebben bijvoorbeeld een medewerker die via WhatsApp vragen van klanten beantwoordt. Of ze sturen berichten met nieuwtjes of mededelingen naar mensen die zich daarvoor aanmelden. Hoe gaat dit in zijn werk?
Contactpersoon toevoegen aan WhatsApp
Beide manieren van contact onderhouden, hebben dezelfde basis: voeg eerst het telefoonnummer toe aan uw contactpersonen, anders kunt u meestal geen berichten van het bedrijf ontvangen. Een contact toevoegen kan via WhatsApp zelf. Geef het contact een duidelijke naam, zoals de naam van het betreffende bedrijf. Via de app is het dan mogelijk om een vraag te stellen of u aan te melden voor een verzendlijst.
Aanmelden voor verzendlijst
Om uzelf aan te melden voor een verzendlijst, moet u een tekstbericht versturen naar het betreffende nummer. Meestal geven bedrijven daar zelf instructies voor. Het komt neer op een bericht met de naam van het bedrijf of de dienst en het woord AAN om aan te melden, en UIT om u af te melden.
Bericht sturen naar klantenservice
Chatten met de klantenservice van een bedrijf werkt net als met andere berichten. U maakt een nieuw bericht aan richting de ingevoerde contactpersoon. Daarin stelt u een vraag. Heb er wel erg in dat er mensen aan de andere kant van 'de lijn' zitten. Het is dus belangrijk om beleefd te zijn en de situatie goed uit te leggen. Houd verder uw klantnummer bij de hand als u appt over een dienst, of een bestelnummer als het gaat om een online bestelling.
Hebt u een vraag naar aanleiding van dit artikel? SeniorWeb-leden kunnen hun vraag stellen aan de vrijwilligers van PCHulp. Nog geen lid, maar wel hulp nodig? Ontdek dan de voordelen van het SeniorWeb-lidmaatschap.
U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media. Hoe werkt het? Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:
Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.
De koppeling verbreken U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:
Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent. Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.
De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.
Is dit artikel interessant voor u?
SeniorWeb biedt gratis informatie zodat ook u digitaal fit blijft.
Hebt u ook weleens computerhulp nodig? Dan is ons lidmaatschap wellicht interessant voor u.
Persoonlijke hulp aan huis, per telefoon of via internet