Menu Zoek

WhatsAppen met bedrijven of organisaties

contact opnemen via whatsapp(1)

Veel bedrijven en organisaties hebben een klantenservice via WhatsApp. Maar hoe neemt u daar contact mee op? En hoe meldt u zich aan voor serviceberichten?

De berichten-app WhatsApp wordt steeds vaker zakelijk gebruikt. Bedrijven hebben bijvoorbeeld een medewerker die via WhatsApp vragen van klanten beantwoordt. Of ze sturen berichten met nieuwtjes of mededelingen naar mensen die zich daarvoor aanmelden. Hoe gaat dit in zijn werk?

Beide manieren van contact onderhouden, hebben dezelfde basis: voeg eerst het telefoonnummer toe aan uw contactpersonen, anders kunt u meestal geen berichten van het bedrijf ontvangen. Een contact toevoegen kan via WhatsApp zelf. Geef het contact een duidelijke naam, zoals de naam van het betreffende bedrijf. Via de app is het dan mogelijk om een vraag te stellen of u aan te melden voor een verzendlijst.

Om uzelf aan te melden voor een verzendlijst, moet u een tekstbericht versturen naar het betreffende nummer. Meestal geven bedrijven daar zelf instructies voor. Het komt neer op een bericht met de naam van het bedrijf of de dienst en het woord AAN om aan te melden, en UIT om u af te melden.

Chatten met de klantenservice van een bedrijf werkt net als met andere berichten. U maakt een nieuw bericht aan richting de ingevoerde contactpersoon. Daarin stelt u een vraag. Heb er wel erg in dat er mensen aan de andere kant van 'de lijn' zitten. Het is dus belangrijk om beleefd te zijn en de situatie goed uit te leggen. Houd verder uw klantnummer bij de hand als u appt over een dienst, of een bestelnummer als het gaat om een online bestelling.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.