Internetbankieren bij ING
Met de website Mijn ING kunnen klanten van de bank ING internetbankieren. Makkelijk geld overboeken en afschrijvingen bekijken dus.
Mijn ING
Alle ING-klanten kunnen bankieren via de site Mijn ING of via de app ING Mobiel Bankieren. In dit artikel bespreken we hoe het bankieren via de website werkt.
Beginnen met ING internetbankieren
Als u wilt beginnen met internetbankieren bij ING hebt u enkele gegevens nodig die u kunt aanvragen via de website van ING. Het gebruik van Mijn ING is gratis voor particulieren. Zakelijke klanten betalen wel voor het internetbankieren.
Mijn ING beveelt de volgende besturingssystemen en internetprogramma's aan:
- Windows 10 + Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox
- MacOS 10.10 + Safari, Google Chrome of Firefox (laatste vrijgegeven versie)
Op andere besturingssystemen en in andere browsers kan het zijn dat bepaalde functies niet (goed) werken.
Stap 1: inloggen
Volg deze stappen om in te loggen op Mijn ING:
- Ga naar https://mijn.ing.nl
- Het inlogscherm van Mijn ING opent. Log in met een gebruikersnaam en wachtwoord.
- Voer in het veld 'Gebruikersnaam' uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per post ontvangen van ING. Na de eerste keer inloggen kunt u uw gebruikersnaam in Mijn ING aanpassen.
- Voer uw wachtwoord in. Het wachtwoord kunt u nog aanpassen.
- U kunt uw gebruikersnaam laten bewaren op de computer. Zet daarvoor een vinkje bij Onthoud mijn gebruikersnaam. Uw wachtwoord wordt doorgaans uit veiligheidsoverwegingen niet opgeslagen.
- Klik op Inloggen.
Stap 2: het overzichtsscherm
Na het inloggen komt u op het hoofdscherm van Mijn ING. Midden in beeld staan uw ING-rekeningen. Bovenaan alle betaalrekeningen (als u er meer hebt) en daaronder eventuele spaarrekeningen. U ziet de namen, het rekeningnummer en rechts het actuele saldo. In de linkerbalk staan enkele opties.
Stap 3: uitgebreide mutaties bekijken
Klik op een rekening om de bij- en afschrijvingen te zien. Boven de mutaties staat een zoekbalk. Hiermee zoekt u naar speciale af- en bijschrijvingen. De functie 'Kijk vooruit' geeft u een beeld van welke afschrijvingen en betalingen er te verwachten zijn. Het systeem baseert zich op terugkerende mutaties. Om die reden is het niet vreselijk betrouwbaar als u echt zeker wilt weten wat eraan komt aan uitgaven en inkomsten. Bij 'Te besteden' ziet u hoeveel u kunt uitgeven in totaal op die rekening met het huidige saldo.
Na het intypen van een zoekopdracht in de balk en een klik op Zoeken verschijnen er treffers tot een paar maanden terug. Wilt u verder terugzoeken of uitgebreider zoeken, klik dan op Bekijk alle resultaten. Er komt een optie in beeld om nauwkeuriger te zoeken.
Stap 4: geld overschrijven
Geld overschrijven naar een andere rekening werkt eenvoudig.
- Klik bovenaan op Overschrijven.
- Er verschijnt een soort tabel waarbinnen u de gegevens kunt invoeren, zoals het bedrag en het rekeningnummer van de begunstigde. Vul alles in, en zet eventueel een mededeling in het bijbehorende vak
- Geef eventueel onderin bij 'Uitvoeren' aan of de betaling eenmalig is of vaker moet worden gedaan, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks.
- Nog een andere opdracht aanmaken? Klik op Opslaan, nieuwe opdracht en vul het formulier weer in.
- Scrol wat naar beneden en klik op Verstuur als u klaar bent.
- Er komt een melding dat de betaling gereed staat in de app. Start de app op de telefoon en volg de instructies. Gebruikt u de app niet? Volg dan de instructies in beeld en vul zo nodig de TAN-code in die u via sms hebt gekregen of die op uw papieren lijst staan.
Stap 5: de verzendlijst bekijken
Hebt u meerdere opdrachten ingepland? Dan krijgt u een overzicht te zien, de zogeheten 'Verzendlijst'. Vink alle opdrachten aan en klik op Verstuur.
Wilt u de Verzendlijst op een ander moment inzien? Klik dan links in beeld op Opdrachten. U ziet een overzicht van de betaalopdrachten. Klik op een opdracht om meer informatie te zien. Klik op Verwijderen om een overschrijving in te trekken.