U bent hier:
OneDrive uitschakelen
Artikel
Staat OneDrive aan op de Windows-computer? Dan maakt het programma back-ups in de cloud. Zet het uit als u dit niet (meer) wilt.

Waarom OneDrive uitzetten?
Op (nieuwe) Windows-computers staat OneDrive vaak standaard aan. Het programma maakt dan automatisch back-ups van de bestanden op het apparaat. Handig, totdat de cloudopslag bij OneDrive vol is. Want voor gratis gebruikers van OneDrive is maar 5 GB beschikbaar. Voor u het weet krijgt u telkens meldingen dat de opslagruimte vol is. Voor back-ups heeft u OneDrive niet per se nodig. Back-uppen kan ook anders. Dus zet OneDrive uit als u het niet gebruikt.
OneDrive uitschakelen Windows 11 of 10
Zet zo OneDrive uit op de computer met Windows 11 of 10:
- Klik in het systeemvak
systeemvak
Een onderdeel van de
taakbalk in
Windows, helemaal rechts. Het bevat een klok en een aantal
pictogrammen. Deze pictogrammen geven de status weer van bijvoorbeeld de batterij, wifi en het volume. Het systeemvak biedt ook meldingen over inkomende e-mails en updates.
op het pictogram van OneDrive. Is het pictogram niet in beeld? Klik dan eerst op het pijltje omhoog van het systeemvak.
- Klik in het venster van OneDrive rechtsboven op het pictogram van een tandwiel > Instellingen.
- Klik als dat nodig is links op Account.
- Klik onder uw account op Deze pc ontkoppelen > Account ontkoppelen.
Gegevens die al in OneDrive staan, worden niet verwijderd. Ze blijven waar ze zijn. De speciale OneDrive-map op de computer, verandert in een normale map. Je kunt er bestanden in zetten, verwijderen, verplaatsen, maar ze worden niet meer automatisch gekopieerd naar OneDrive.
Wat vind je van dit artikel?
Geef sterren om te laten zien wat je van het artikel vindt. 1 ster is slecht, 5 sterren is heel goed.
Bekijk meer artikelen met de categorie:
Meld je aan voor de nieuwsbrief van SeniorWeb
Elke week duidelijke uitleg en leuke tips over de digitale wereld. Gratis en zomaar in de mailbox.