Menu Zoek

SNS internetbankieren

Internetbankieren bij SNS
Hebt u een betaalrekening bij de SNS bank? In dit artikel leggen wij uit hoe u bankiert via een persoonlijke omgeving op internet.

Internetbankieren bij SNS maakt onderdeel uit van 'Mijn SNS', een persoonlijke online bankomgeving op de website van SNS. Om te internetbankieren hebt u een zogenaamde digipas nodig. De digipas is een apparaatje waarop u inlogt met een zelfbedachte pincode van vijf cijfers. Tijdens het internetbankieren moet u af en toe inloggen op de digipas en een code intypen. Op de digipas verschijnt dan een nieuwe cijferreeks en die vult u in op de webpagina waarop u aan het internetbankieren bent. Hebt u wel een rekening bij SNS Bank, maar geen digipas? Neem dan contact op met de SNS Klantenservice.

Hebt u een nieuwe digipas? Deze is pas bruikbaar na activatie via een activeringscode. De digipas en de activeringscode worden apart aan u verstuurd per post. Lees op de pagina 'Digipas activeren' van de SNS-klantenservice hoe u de digipas activeert.

Tip: voor mensen met een visuele of motorische beperking is er een sprekende digipas of digipas met grotere toetsen.

Inloggen bij 'Mijn SNS' kan op drie manieren: met de digipas, via de app SNS Mobiel Bankieren en met een zogenaamde digicode. De digicode bestaat uit een gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee kunt u snel inloggen op internetbankieren, maar vervolgens alleen uw transactieoverzicht bekijken en geld uitwisselen binnen uw eigen rekeningen. Daarom bespreken we deze inlogmethode niet verder in dit artikel. Lees eventueel meer over de digicode.

Log als volgt in met de digipas:

  • Ga naar de website van SNS Bank: www.snsbank.nl. (Controleer altijd of de website beveiligd is. Hoe u dat doet, leest u in de tip 'Herken een veilige website'. Is dit niet het geval, neem dan contact op met SNS Bank.)
  • Klik rechtsboven op Inloggen.
  • Klik op Digipas.
  • Klik in het veld 'Serienummer digipas' en typ het cijfer dat achterop uw digipas staat. Let op: zonder de streepjes en spaties.
  • Klik op Inloggen.
  • Zet de digipas aan door het pijltje rechts naast de 0 even ingedrukt te houden.
  • Voer op de digipas uw pincode in.
  • Op de webpagina ziet u zes grote cijfers in een paars vlak. Voer deze cijfers in op de digipas. Let op dat deze cijferreeks altijd met een 0 begint.
  • Direct nadat u het laatste cijfers hebt ingedrukt, verschijnt op het scherm van de digipas een nieuwe cijferreeks. Klik in het veld 'Antwoord' en typ de cijfers die op de digipas staan.
  • Klik tot slot op Inloggen.

Log als volgt in met de app SNS Mobiel Bankieren:

  • Ga naar de website van SNS Bank: www.snsbank.nl. (Controleer altijd of de website beveiligd is. Hoe u dat doet, leest u in de tip 'Herken een veilige website'. Is dit niet het geval, neem dan contact op met SNS Bank.)
  • Klik rechtsboven op Inloggen.
  • Klik op QR-code.
  • Open de app SNS Mobiel Bankieren op uw mobiele apparaat, maar log nog niet in.
  • Tik rechtsboven op het pictogram van de QR-code.
  • Richt de camera op het beeldscherm van de computer.
  • Log tot slot in bij de app.

Mijn SNS opent in de browser.

Na het inloggen komt u op de pagina 'Mijn overzicht'. Hier ziet u van boven naar beneden:

  • berichten van de SNS-klantenservice;
  • het actuele saldo op uw rekeningen;
  • de laatste bij- en afschrijvingen;

Bij het actuele saldo van uw rekeningen zijn er per rekening een paar opties. Klik op het pijltje rechts naast het saldo van een rekening om direct te kiezen voor:

  • nieuwe overschrijving;
  • bekijk bij- en afschrijvingen;
  • bekijk rekeningdetails.
    Internetbankieren SNS: Snelle opties

We gaan nu van een specifieke rekening het overzicht bekijken van alle bij- en afschrijvingen.

  • Klik op de pagina 'Mijn overzicht' op de naam van een rekening. Bijvoorbeeld Privérekening.
  • Boven de lijst met bij- en afschrijvingen ziet u een keuzevenster onder 'Toon'. Klik hierop.
    Internetbankieren SNS: periode aanpassen
  • Geef aan van welke periode u het overzicht wilt zien. Klik op een periode, bijvoorbeeld bij- en afschrijvingen afgelopen drie maanden.
  • Het overzicht van de bij- en afschriften in de door u gekozen periode verschijnt. Klik onderaan de pagina op Volgende om verder terug te gaan in de tijd.

Dit zijn nog enkele andere handige opties in het overzicht van alle bij- en afschrijvingen per rekening:

  • Met Zoek kunt u op details, zoals tegenrekening, zoeken in de geselecteerde periode.
  • Met Print/Pdf maakt u een afdruk op papier of als pdf.
  • Met Download haalt u de gegevens naar uw pc. Dit kan in verschillende bestandsformaten, bijvoorbeeld als Excel-document.

Nu gaan we daadwerkelijk internetbankieren via uw persoonlijke pagina. Wilt u geld overmaken van een betaalrekening naar de rekening van iemand anders, ga dan als volgt te werk:

  • Klik in het linkermenu op Overschrijven.
  • Maakt u geld over naar een rekening buiten Europa? Klik dan op het tabblad Rest Wereld. Wij gaan verder met een overschrijving binnen Europa.
  • Klik eventueel op Betalingskenmerk als u een acceptgiro met betalingskenmerk hebt die u wilt betalen.
  • Selecteer achter 'Van rekening' eventueel een andere betaalrekening.
  • Klik in het veld achter 'Bedrag' en typ het bedrag. Let op dat u centen in het vak achter de komma zet!
  • Klik in het veld achter 'Naar rekening' en typ het IBAN (rekeningnummer) van de ontvanger.
  • Klik in het veld achter 'Ten name van' en typ de voorletter en achternaam van de ontvanger.
    Tip: Door een vinkje te zetten voor Sla de gegevens van [...] op in adresboek kunt u het adres dat u invult in het vervolg meteen selecteren uit een lijstje via de knop adresboek.
  • Klik in het veld achter 'Omschrijving' en typ de omschrijving. Bijvoorbeeld een factuurnummer of de aanleiding van de overboeking. Hebt u eerder gekozen voor 'Betalingskenmerk'? Typ dan het betalingskenmerk in plaats van de omschrijving.
  • Achter 'Frequentie' hebt u de mogelijkheid de betaling vaker automatisch uit te voeren, bijvoorbeeld maandelijks. Klik daarvoor op eenmalig en maak uw keuze. Lees de bijbehorende uitleg die verschijnt.
  • De overboeking niet vandaag, maar op een andere datum uitvoeren? Klik op de kalender achter 'Datum' en kies de gewenste datum.
  • Zijn alle gegevens ingevuld, dan hebt u twee opties:
    • Klik op Opslaan, nieuwe overschrijving om na deze betaalopdracht nog een betaalopdracht in te voeren.
    • Klik op Opslaan, naar verzendlijst om de betaalopdracht uit te voeren. Wij klikken op deze optie.
  • U komt nu in het controlescherm van de overschrijvingen die klaarstaan. Door te klikken op het pijltje rechts van een aangemaakte overboeking kunt u de opdracht zo nodig aanpassen of verwijderen.
    Internetbankieren SNS: opdracht aanpassen
  • Zet een vinkje voor de datum van de overschrijving (of voor Boekingsdatum wanneer alle overschrijvingen in orde zijn).
  • Klik op Controleren & verzenden.
  • Bevestig nu de verzendopdracht met behulp van de Digipas. Volg de aanwijzingen op het scherm. U gebruikt de Digipas op dezelfde manier als bij het inloggen.
  • Klik tot slot op Verzenden.

De opdracht is verzonden en u ziet nogmaals welke betaalopdracht(en) u hebt gedaan.

In het linkermenu van 'Mijn SNS' staan nog een paar onderdelen die we graag toelichten:

  • Ingeplande overschrijvingen
    Hier staan de overschrijvingen die ingepland zijn voor een datum in de toekomst.
  • Incasso overzicht
    Bent u het niet eens met een automatische afschrijving, laat het dan vanaf deze plek terugboeken (binnen twee maanden).
  • Storten en opnemen
    Hebt u ook een spaarrekening bij SNS Bank, stort dan hier geld op de rekening of neem het op.
  • Instellingen
    Pas hier de internetbankieromgeving en andere persoonlijke instellingen aan. Geef bijvoorbeeld eigen namen aan uw rekeningen, dan zijn ze voor u makkelijker te herkennen dan een nummer.

Bent u klaar met internetbankieren, dan is het verstandig om uit te loggen. Klik daarvoor rechtsboven op de knop Uitloggen. Internetbankieren SNS: uitloggen

Op de website van SNS Bank vindt u meer informatie over internetbankieren. Op deze pagina staat ook een demonstratievideo waarin te zien is hoe internetbankieren bij SNS Bank werkt.

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.