Wees alert op advertenties in Play Store
Advertenties krijgen in de Play Store steeds meer de ruimte. Niet alleen meer in de zoekresultaten, maar nu ook al bij het openen van de zoekbalk.
Als je in de Play Store op de zoekbalk tikt, verschijnen oude zoektermen en daarboven maximaal drie app-advertenties. Die worden niet gelabeld als advertentie. Bij het intypen van een nieuwe zoekterm verdwijnen ze weer. Het kan zijn dat nog niet alle gebruikers deze advertenties bij de zoekbalk zien. De verwachting is dat het langzaam meer voor zal komen.
Pas op voor misleiding
Na het tikken op de ingetypte zoekterm verschijnen de zoekresultaten. De bovenste daarvan zijn advertenties, maximaal drie. De advertenties zijn wel gelabeld, met de afkorting ‘Adv’.:
Let dus goed op dat u tikt op de app die u wilt en niet op een van de advertenties. Die kunnen wel goede apps zijn, maar ze staan bovenaan omdat de makers ervoor betaald hebben. Niet omdat ze de beste apps zijn of meeste downloads hebben.
Bekijk al het nieuws