Menu Zoek

Lekker eten bestellen via Thuisbezorgd

Eten laten bezorgen via ThuisbezorgdHaal met de app van Thuisbezorgd.nl restaurants in huis. Bestel lekker eten en laat het thuis bezorgen.

Er zijn enorm veel aanbieders aangesloten bij Thuisbezorgd.nl. Van echte restaurants tot snackbars en toko's. Bestel via de app Thuisbezorgd.nl gemakkelijk een maaltijd bij een restaurant in de buurt, en het eten wordt aan huis gebracht.

Download om te beginnen de gratis app van Thuisbezorgd via de Play Store (Android-apparaten) of App Store (iPhone/iPad). Hulp nodig bij het downloaden van een app? Lees dan de tip 'App downloaden uit de Play Store (Android)' of de tip 'App downloaden uit App Store'.

Om eten te kunnen bestellen bij Thuisbezorgd.nl is een account nodig. Maak dat als volgt aan:

  • Open de app Thuisbezorgd.nl.
  • Tik linksboven op de drie streepjes Menu
  • Tik op Registreren.
  • Vul uw gegevens in. Kies een gebruikersnaam en een wachtwoord.
  • Tik op Account aanmaken.
  • Thuisbezorgd.nl stuurt een mail naar het e-mailadres dat u hebt ingevuld. Open deze mail op de smartphone, tablet, laptop of pc.
  • Klik in de e-mail op Account.
  • Het account is aangemaakt. Open de app Thuisbezorgd.nl opnieuw.
  • Tik linksboven op de drie streepjes.
  • Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord in die u hebt aangemaakt.
  • Tik op Inloggen.

Via Thuisbezorgd.nl kunt u eten bestellen bij restaurants bij u in de buurt. De app kijkt daarbij naar uw locatie. Stel zo de locatie in:

  • Open de app Thuisbezorgd.nl.
  • Als u de app voor het eerst gebruikt, staat er 'Geen bezorgadres geselecteerd.' Tik op Selecteer je locatie.
  • Typ uw straatnaam of postcode in het zoekveld.
  • Tik op uw plaats-, of straatnaam of postcode.

Het ingevulde adres wordt voortaan standaard gebruikt. Wilt u de app ook op andere plekken gebruiken? Tik dan bovenin het menu op het ingevulde adres en typ een andere straatnaam of postcode in.

Na het invullen van het adres verschijnt een lijst met restaurants in de buurt. Onder het adres staat bij hoeveel restaurants u kunt bestellen. Bijvoorbeeld: 'Bestel bij 91 restaurants'. Daaronder staat een menubalk met de soorten eten waaruit u kunt kiezen. Standaard is dit ingesteld op 'Alles'. Dit woord is oranje gekleurd. Daaronder ziet u alle restaurants in de buurt die thuisbezorgen. Dat zijn er vaak veel. Doorzoek de opties bij u in de buurt.

  • Veeg de balk met 'Alles' van rechts naar links.
  • Tik op het soort eten waar u zin in hebt. Bijvoorbeeld 'Italiaanse pizza' of 'Kip'.
  • Een lijst met restaurants die dit eten aanbieden verschijnt. Bovenaan staat uit hoeveel restaurants u keuze hebt. Veeg van onderen naar boven om de verschillende aanbieders te bekijken.
  • Tik op een restaurant om het menu te bekijken.

Onder de naam van elk restaurant staat wat voor soort gerechten het verkoopt. Daaronder kunnen drie iconen staan:

  • Een klok. Dit geeft aan of het restaurant open is. Als dat zo is, staat er een geschatte bezorgtijd. Als het later opengaat, staat er vanaf welk tijdstip. Als het de rest van de dag dicht blijft, staat er 'Gesloten'.
  • Een fiets. Dit geeft de bezorgkosten aan. Die kosten worden bij de kosten van uw bestelling opgeteld.
  • Een winkeltas. Hierbij staat het minimale bedrag waarvoor u moet bestellen.

Bekijk het menu van een restaurant en maak een keuze voor een gerecht. Thuisbezorgd noemt dit een product. Bovenaan staat de naam van het restaurant en het aantal beoordelingen van andere Thuisbezorgd.nl-gebruikers. Daaronder staat een menubalk met de soorten producten die het restaurant aanbiedt. Die is standaard ingesteld op 'Populaire gerechten'. Dit woord is oranje gekleurd.

  • Veeg de menubalk van rechts naar links.
  • Tik op het soort product dat u wilt bestellen. Bijvoorbeeld 'Menu's', 'Desserts' of 'Dranken'.
  • De opties verschijnen in beeld. Veeg van onderen naar boven om alle producten in de geselecteerde categorie te bekijken.
  • Bij de meeste producten staat een uitleg van wat het is. Onder de uitleg staat de prijs. Tik op het product dat u wilt bestellen.
  • Zet eventueel een vinkje voor de extra opties die u wilt bestellen. Zo kunt u vaak kiezen voor sauzen of een drankje dat bij een menu hoort.
  • Tik eventueel op het plusteken om meer dan één portie van het product te bestellen.
  • Tik op het bedrag in het blauwe kader om het gerecht toe te voegen aan de winkelmand.

Onderin staat nu een blauw kader met 'Winkelmandje' en het bedrag van de bestelling. Voeg eventueel nog andere gerechten toe op de hierboven beschreven manier. Het is niet mogelijk om bij meer dan één restaurant tegelijkertijd te bestellen.

In het winkelmandje staan alle geselecteerde producten. Die kunt u eventueel nog aanpassen.

  • Tik onderin op Winkelmandje.
    • Bij sommige restaurants is er een minimum bestelbedrag. U moet bijvoorbeeld voor tenminste tien euro bestellen. Als dat bedrag nog niet is bereikt, kunt u niet afrekenen. Er verschijnt in het winkelmandje dan een melding dat u meer moet bestellen. Tik onderin op Meer producten toevoegen.
  • Per ongeluk te veel of te weinig van iets besteld? Tik dan op het plus- of minteken. Hiermee voegt u porties toe of verwijdert u ze.
  • Iets vergeten? Tik dan linksboven op het kruisje om terug te gaan naar het menu.

Klopt alles? Reken dan als volgt af:

  • Tik op Afrekenen.
  • Voer uw adresgegevens in of controleer ze.
  • Voeg eventueel een opmerking in voor de bezorger.
  • Tik op Selecteer bezorgtijd.
  • Geef aan wanneer u het eten wilt ontvangen. Standaard is dit zo snel mogelijk.
  • Kies uw betaalwijze. Tik op Contant, iDEAL, PayPal, Creditcard of Google Pay.
  • Geef eventueel aan met hoeveel contant geld u wilt betalen of kies uw bank als u met iDEAL betaalt.
  • Tik op Nu kopen.

Het afrekenen verloopt zoals u gewend bent. Na het afrekenen gaat u terug naar de app. Daar ziet u hoelang het ongeveer duurt voor het eten wordt bezorgd. Thuisbezorgd.nl stuurt ook een bevestigingsmail naar uw e-mailadres. Eet smakelijk alvast!

Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.