Menu Zoek

iPhone of iPad herstellen

telefoon

Werkt uw iPhone of iPad niet meer goed? Herstel de standaardwaarden van het toestel of zet het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen.

Het komt weleens voor dat smartphones of tablets vastlopen of opeens uitvallen. Dat is vervelend, zeker als het vaak gebeurt. Het 'opfrissen' van de telefoon is soms de oplossing. Zo kunt u het apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen. De telefoon of tablet is dan weer leeg en kaal. Net zoals toen deze de eerste keer uit de doos kwam. Het is een ingrijpende beslissing, want u wist dan al uw instellingen en gegevens op het apparaat. Daarmee bedoelen we dan ook álle gegevens: foto's, documenten, favorieten, tot en met geïnstalleerde apps. Een handeling, die niet iedereen zomaar even wil doen.

Bent u nog niet toe aan deze stap, maar wilt u problemen met uw apparaat toch oplossen? Dan kunt u ook eerst alleen de instellingen terugzetten naar de standaardwaarden. Op deze manier zet u de instellingen terug naar de beginstand, zoals de achtergrond, netwerkinstellingen en privacy-instellingen, maar de inhoud op het apparaat blijft onaangeraakt. Soms lost het probleem hiermee al op.

Instellingen terugzetten naar de standaardwaarden zonder gegevens te wissen, gaat als volgt:

  • Tik op Instellingen.
  • Tik op Algemeen.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Tik op Herstel alle instellingen.
  • Voer eventueel de toegangscode in.

Zo zet u het apparaat terug in de fabrieksstand en wist u alle gegevens op de iPad of iPhone:

  • Tik op Instellingen.
  • Tik op Algemeen.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Tik op Wis alle inhoud en instellingen.
  • Tik op Wis nu of kies voor Maak reservekopie en wis als u de inhoud van het toestel in iCloud wilt opslaan.
  • Voer uw toegangscode in.
  • Tik op Wis iPhone of Wis iPad.
  • Tik nogmaals op Wis iPhone of Wis iPad.
  • Typ eventueel uw Apple-ID-wachtwoord en tik op Wis.
Delen via:
Wat betekenen deze knoppen?
Wat betekenen deze knoppen?
Sluiten

U kunt met deze knoppen artikelen, tips en nieuwsberichten doorsturen via e-mail of delen op sociale media.

Hoe werkt het?
Klik op de knop van uw keuze om het item door te sturen of te delen:

  • Kiest u voor E-mail, dan opent uw e-mailprogramma met een berichtje waarin de link naar het artikel is opgenomen. Vul het e-mailadres van de geadresseerde in en verstuur de e-mail.
  • Klikt u op Facebook of Twitter en bent u ingelogd bij het betreffende sociale netwerk dan wordt op uw profiel een link naar de pagina zichtbaar. Eventueel kunt u een eigen tekst aan de link toevoegen.
  • Klikt u op Facebook of Twitteren hebt u géén account of u bent u niet ingelogd op het betreffende sociale netwerk, dan verschijnt een klein venster. Daarin kunt u inloggen of een account aanmaken. Daarna wordt de webpagina die u wilde delen zichtbaar op uw account.
  • Klikt u op WhatsApp dan wordt een nieuwe tab geopend met een voorbeeld van het bericht wat u kunt gaan delen. Met de knop verzenden kunt het bericht daadwerkelijk versturen naar iemand uit uw contacten.

De koppeling verbreken
U kunt de koppeling ook weer gemakkelijk verbreken:

  • Facebook: Als u op de Facebook-knop hebt geklikt, wordt deze grijs en u ziet in de linkerhoek een vinkje. Klik op het vinkje om de koppeling te verbreken.
  • Twitter: Een tweet die u geplaatst hebt, kunt u uit uw tijdlijn verwijderen. Log in op de website van Twitter, ga met de muis op de betreffende tweet staan en klik op Verwijderen. Als uw bericht door anderen is overgenomen (retweet), dan blijven die berichtjes wel bestaan.
Woordenboek

Zoekt u de betekenis van een computerterm? Klik of tik op een letter in de groene balk en de woordenlijst van de betreffende letter opent.
Naar een woord zoeken kan ook. Typ het woord in de zoekbalk met de tekst ‘Zoek hier in het woordenboek’ en klik of tik op Zoeken.

De redactie van SeniorWeb vult regelmatig woorden aan. Mist u een woord? Stuur een e-mail naar redactie@seniorweb.nl. Hartelijk dank voor uw medewerking.