Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Wifispots instellen geen verbinding
Geplaatst op 2 mei 2021 om 17:48 door Ar

Het lukt me niet om gebruik te maken van de Ziggo wifispots. Ik krijg steeds een melding 'kan niet verbinden, ongeldige aanmeldgegevens'. Heb het stappenplan al een aantal keren doorlopen en inlog meerdere malen gecontroleerd en wachtwoord gereset, maar blijf dezelfde melding houden. Ik heb het volgende gedaan:
- wifispots in Mijn ziggo aangezet en inloggegevens opgevraagd en Certificaat op telefoon gedownload
- certificaat 'Installeren uit apparaatopslag', Wi-Fi certificaat gekozen. Heb 'Wifispots certificaat Ziggo' geselecteerd en naam Ziggo gegeven
- vervolgens naar Wifi instellingen en Certificaat geselecteerd en Identiteit en Wachtwoord (herhaaldelijk) ingevoerd. Dit heb ik zowel thuis als op mijn werk gedaan.
Met vriendelijke groeten

7 reacties
DirkB zegt:

Stappenplan van Ziggo: www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen#/
Ik heb geen Ziggo dus ga van dit plan uit. Een paar dingen vallen mij op in de stappen:
- Bij punt 2 staat dat je niet thuis kunt inloggen maar het met Ziggo van buren moet proberen.
- Bij punt 4 C lees ik dat je in Mijn Ziggo een schuifje moet aanzetten.
Zijn deze attentiepunten twee uitgevoerd?

2 mei 2021 om 22:09.
tjw49 zegt:

Mijzelf is het op 23 maart 2021 wel gelukt. Maar ik heb bij Domein WifiSpots ingevuld (dus ook een hoofdletter bij de S van spots). Misschien is het hooflettergevoelig.
En je kunt het uiteraard thuis ook instellen mits je bij de wifiverbindingen op je gsm je thuisnetwerk even vergeet, zodat hij daar niet automatisch gebruik van maakt).

3 mei 2021 om 08:15.
Ar zegt:

Dank voor jullie reacties.
@DirkB: ik heb de 2 punten uitgevoerd.
@tjw49: helaas, lukt ook niet.
Ik heb gechat met Ziggo en bericht geplaatst op Community van Ziggo, maar daar kom ik ook niet verder mee.......

3 mei 2021 om 12:29.
Ar zegt:

Update: ik heb er nu pas aan gedacht om het op mijn oude smartphone Samsung S5 mini te proberen en dat lukt wel! Dus mijn invoer en instellingen zijn goed en dat is goed om te weten. Zou kunnen dat het aan mijn nieuwere smartphone Samsung A40 ligt, neem contact op met Samsung en laat ik weten.

3 mei 2021 om 13:13.
DirkB zegt:

Samsung of Ziggo moeten kunnen helpen, de A40 moet er wel mee uit de voeten kunnen. Ik heb goede ervaringen met de Samsung helpdesk.

Ik gebruik trouwens geen hotspots, het is ook bij KPN gedoe en er zit daar een privacyaspect aan. Ik heb een ruim data abonnement, dat scheelt.

3 mei 2021 om 14:01.
Ar zegt:

Gelukt mbv Samsung!
Ze adviseerde me om het in de veilige modus te proberen en dat ging goed en doet het nu ook in de gewone modus!
Dus opgelost dankzij Samsung :)

4 mei 2021 om 14:48.
DirkB zegt:

Dank voor de melding, mooi dat het is gelukt.

4 mei 2021 om 15:53.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club