Menu Zoek SeniorWeb 25 jaar

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Mobielbellen
Geplaatst op 10 oktober 2021 om 13:57 door JohanZ

Sinds een tijdje als ik met mijn mobiel bel (Samsung SM-A750FN/DS) dan moet ik mijn luidspreker inschakelen om aan de andere kant verstaanbaar te zijn, dit geldt alleen voor uitgaand bellen en inkomend bellen. Nu wil ik dit graag oplossen zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen, wie weet wat dit kan zijn?

11 reacties
Zegert zegt:

Deze vraag klinkt een beetje vreemd.
Kan de andere partij u alleen verstaan als u uw speaker op Aan zet?

Andersom kan ik me voorstellen.
Om het geluid van een beller harder te zetten kunt u tijdens een gesprek met Volume omhoog het geluid aan uw kant harder zetten.
Zelf gebruik ik hiervoor het Klantenservice nummer van KPN - 0800 0402 - tijdens de aankondiging over het keuze menu is er dan tijd om de instelling te wijzigen.
Als dat tekort is gewoon opnieuw bellen.

10 oktober 2021 om 14:35.
JohanZ zegt:

ja dat is inderdaad zo ik heb al van alles geprobeerd maar kan niets vinden.

10 oktober 2021 om 15:04.
Zegert zegt:

Misschien is deze pagina behulpzaam?

10 oktober 2021 om 15:08.
JohanZ zegt:

Ik zal er vanavond even naar kijken bedankt voor de tip Zegert

10 oktober 2021 om 15:13.
DirkB zegt:

Dat de luidspreker moet worden aangezet om de microfoon te doen werken, verbaast mij.
Wat nog zou kunnen:
- de mobiele verbinding is minimaal. Hoeveel streepjes zie je en wat staat erbij? (Bijv E, H, 3G, ....)
- je dekt per abuis de microfoon af.
- de cache moet worden geleegd.
- er zit een app op de smartphone die stoort (is er recent iets nieuws opgezet?).
Met de 1ste twee oorzaken heb ik ervaring ...

10 oktober 2021 om 15:38.
JohanZ zegt:

Ik heb een instellingen reset en een netwerkinstellingen reset gegeven en het geeft niet het gewenste resultaat.
DirkB: De mobiele verbinding is maximaal en er staat 3G/2G (automatisch verbinden)
De microfoon word ook niet afgedekt en de cache is geleegd.
Ik kan me niet bedenken dat er een app iets zou verstoren er zijn geen nieuwe apps op gezet.
ik ben bang dat het toch een reset van de fabrieksinstellingen wordt.

10 oktober 2021 om 20:36.
DirkB zegt:

Een optie is nog om in de Telefoon app te kiezen voor 'Neem contact op'. Dit staat bij de 3 puntjes rechtsbovenaan. Je kunt dan in contact komen met de ondersteuning van Samsung.

11 oktober 2021 om 10:03.
JohanZ zegt:

Dan wordt er waarschijnlijk gezegd stuur hem maar op, er zit ook geen garantie meer op. Het toestel is al bijna 4 jaar dus misschien tijd voor iets nieuws.
DirkB, maar in ieder geval bedankt voor de tips.

11 oktober 2021 om 10:58.
DirkB zegt:
Misschien hebben ze simpelweg goede tips of willen ze op afstand kijken. En er is ook een community.
De Galaxy A7 is een model uit 2018 met goede specificaties, hij is nog niet verouderd.
11 oktober 2021 om 11:11.
JohanZ zegt:

Heb contact gehad met Samsung en via een interne test is er uitgekomen dat de microfoon defect is en vervangen moet worden.
Allen bedankt voor de tips.

12 oktober 2021 om 11:58.
DirkB zegt:

Dat is jammer maar kan gebeuren, dank voor de terugkoppeling.

12 oktober 2021 om 13:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club