Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Android-Club
Telefoonoproep niet op te nemen
Geplaatst op 22 januari 2022 om 17:33 door LeoG

Sinds gisteren heb ik geen mogelijkheid meer om een telefoonoproep op mijn Galaxy note op te nemen.
Gisteren de telefoon uitgeschakeld en opnieuw op gestart, toen lukte het weer.
​​​​​​Vandaag is het weer mis en helpt die procedure niet.
Ook swipen helpt niet
Heeft iemand nog een suggestie?
BVD.
Leo

19 reacties
Groetend zegt:

Het is opnemen is een specifieke beweging, vanaf het groene telefoonteken een beetje schuin naar boven. Niet te snel, niet te langzaam. Je hebt er ervaring mee, het zou moeten werken. Als het niet goed gaat, is het scherm misschien niet gevoelig genoeg, bijv. door een screenprotector of door vettigheid.
In de Instellingen, dan bij Display, kun je de schermgevoeligheid verhogen.

22 januari 2022 om 17:57.
LeoG zegt:

Bedankt Dirk, maar nee dat is het niet.
Normaal krijg je de mogelijkheid om op te nemen of af te wijzen.
Maar dat gebeurt niet.

22 januari 2022 om 18:03.
LeoG zegt:

Voor de duidelijkheid, ik hoor wel de bel, maar op het scherm verandert niets.

22 januari 2022 om 18:10.
Groetend zegt:

Oh het plaatje t.b.v. opnemen of weigeren ontbreekt. Dat lijkt op een storing in de app. De poging is dan:
1. In de telefoon app, bij de 3 puntjes: kies 'wissen' en je kunt de telefoonlijst inkorten.
2. In de Instellingen, dan Apps, vervolgens de app Telefoon: de cache legen, eventueel de gegevens wissen.
Vooral het legen van de cache geeft nogal eens de oplossing voor problemen met apps.

22 januari 2022 om 18:17.
LeoG zegt:

Heb het geprobeerd Dirk, maar bij mijn Note 10+ is het anders.
Bij de tel.app geen 3 puntjes, Bij instellingen telefoon heb ik die mogelijkheid ook niet. ​​​​​​
Ga Maandag maar de tel.winkel en hoop dat ik tot dan niet gebeld wordt.
Bedankt zo ver.
Leo

22 januari 2022 om 19:16.
Groetend zegt:

OK Leo, succes.

22 januari 2022 om 19:47.
JanvB zegt:

LeoG,
Ik heb precies dezelfde telefoon als jij, met Android 11 en One UI Versie 3.1.
Als ik de Phone (Telefoon) app open, zie ik rechts de 3 puntjes staan, waarmee ik naar de Instellingen van de app kan; die puntjes horen daar dus wel zichtbaar te zijn.
Als ik in de Telefoon app via de drie puntjes op "Instellingen" druk, verschijnt een sub-menu met o.a. het item "Oproepen aannemen en beëindigen". In het sub-menu item kan ik daar "Volume omhoog voor antwoorden" instellen. Ik kan nu de telefoon opnemen met de Volume Up knop. Dat is de kortste weg, die bij jou dus niet werkt.

Maar via een langere weg krijg je dit ook voor elkaar: open de gewone Instellingen app, en ga naar "Toegankelijkheid". Kies in het sub-menu, onder "Interacties" voor het item "Oproepen aannemen en beëindigen". In het daarop volgende menu kan je "Volume omhoog voor antwoorden" aktiveren, waarna je oproepen weer kunt beantwoorden.

Uit je beschrijving lijkt het erop dat dat de Telefoon app stuk is, of er is een probleem met de touch op het scherm.
- Probeer eens of iemand anders de telefoon via swipen wél kan opnemen als hij over gaat?
- Als duidelijk is dat de Telefoon app stuk is, zal je een factory reset moeten (laten) uitvoeren. Maar wel eerst even een backup maken van alle belangrijke gegevens zoals Contacten, Berichten etc. en telefoon instellingen via SmartSwitch of Samsung Cloud (SmartSwitch is wellicht handiger, want die neemt óók al je third party apps mee).

Succes.

23 januari 2022 om 01:07.
LeoG zegt:

Hallo JanvB
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Je hebt inderdaad dezelfde telefoon.
Die drie puntjes heb ik echter niet in de app staan.
Heb jouw langere weg gekozen en volume omhoog voor antwoorden ingesteld.
​​​Weet je ook hoe en waar ik eventuele oproepen nu wel kan beantwoorden?Heb eventueel geen probleem met swipen.

​​​​​​Wordt praktisch nooit gebeld, want familie en kennissen gebruiken
Whatsapp of Signal, maar Vrijdag kwam ik er achter omdat ik een belangrijk telefoontje niet direct kon beantwoorden.
Heb het toen als gemiste oproep gedaan, dat kan ook, maar is uiteraard niet de bedoeling.

Leo

23 januari 2022 om 12:36.
JanvB zegt:

Leo> Heb jouw langere weg gekozen en volume omhoog voor antwoorden ingesteld.
​​​Weet je ook hoe en waar ik eventuele oproepen nu wel kan beantwoorden?


Dag Leo, ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp, maar als je een oproep beantwoorden via de Volume Up knop laat lopen, moet je die knop indrukken als je gebeld word.
Om dit te testen hoef je alleen maar even iemand te zoeken die naar je GSM belt.
Dit is even als een tijdelijke oplossing, totdat je Telefoon app weer goed werkt.
That's it!
Ik hoop dat dit duidelijker is.

Jan

23 januari 2022 om 12:49.
LeoG zegt:

Nu een echte domme vraag Jan.
Waar vind ik die knop ?
​​​
Kan eventueel mezelf wel via de vaste lijn bellen.
Leo

23 januari 2022 om 13:07.
JanvB zegt:

Aan de linker zijkant van je Note 10+, boven het midden, tref je 3 knoppen: de laagste activeert standaard Bixby; daarboven zitten twee volumeknoppen. Je moet de bovenste van de twee hebben.

Jan

23 januari 2022 om 13:11.
LeoG zegt:

Snaput Jan.
Ga het straks proberen.
Je 'hoort' uiteraard.
Leo

23 januari 2022 om 13:23.
LeoG zegt:

Het werkt Jan.
Je moet de volume toets indrukken en wel tegelijkertijd naar rechts swipen.
Ga volgende week toch maar even met hem naar de telefoonwinkel waar hij vandaan komt.
Nogmaals dank.
Leo
 

23 januari 2022 om 14:31.
JanvB zegt:

Prima Leo, bedankt voor de feedback.
Een laatste tip: in de Google Play Store vind je de Google Telefoon app. Die kan je evt. tijdelijk gebruiken in plaats van de Samsung Phone app. To do: installeren, en als standaard app instellen.

Succes verder.

23 januari 2022 om 17:48.
Groetend zegt:

Goed idee, de Google telefoonapp. Wel wordt in 2 recente reviews hetzelfde probleem gemeld.
Je kunt ook nog proberen om via de Instellingen de app gedwongen te stoppen en dan weer te starten (niet geschoten is altijd mis).
Verder vond ik deze tip.

23 januari 2022 om 18:15.
LeoG zegt:

Nou nee. Voorlopig gaat het prima zo.
Eerst maar eens afwachten wat een bezoek aan de telefoonwinkel oplevert.
Als hij opgestuurd moet worden heb ik altijd de 9+ nog.
​​​Die heeft gewoon meegedraaid en is uptodate
Moet alleen een simkaart in.

Zal t.z.t. de afloop melden

Bedankt voor het meedenken

Leo
 

23 januari 2022 om 19:02.
LeoG zegt:
Zou nog even terugkomen op de afloop.
Voor ik naar de telefoonwinkel ging, heb ik eerst toch nog eens gekeken wat nog opgeschoond zou kunnen worden.
Kwam daarbij o.a. op de browser (Samsung).
Je wilt niet weten wat daar b.v. in de geschiedenis opgeslagen stond !
Na deze, wat mij betrof laatste schoning heb ik de noodoplossing van JanvB ongedaan gemaakt en me een paar keer laten bellen door mijn dochter die toevallig aanwezig was.
Daarbij telefoon in verschillende situaties getest. In bedrijf en in rust
Eigenlijk niet verwacht, maar hij doet het weer als vanouds. !!!

Nogmaals, iedereen die heeft mee gedacht, hartelijk dank.

Leo
26 januari 2022 om 21:13.
Groetend zegt:

Creatief!
Aan schonen van die app had ik niet gedacht, goed om te weten.
Van de Samsung Internet app weet ik niet zeker of het kan, maar waarschijnlijk kun je hem zodanig instellen dat de geschiedenis bij sluiten van de app wordt gewist.

26 januari 2022 om 21:27.
JanvB zegt:

Mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen, Leo. Problemen zitten soms in hele vreemde en onlogische hoekjes...

26 januari 2022 om 22:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Android-Club?
Android-Club