SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
Meldingen "Beveiligde Verbinding Mislukt"
Geplaatst op 29 juni 2016 om 22:52 door Pounamu

Hoewel ik absoluut niets heb veranderd aan mijn browser instellingen, kan ik sinds een paar dagen niet meer op een aantal voor mij belangrijke pagina's komen. Ik werk met een iMac en met de browsers Firefox en Safari, het doet zich bij beide voor.
Het gaat bijvoorbeeld om instructie video's van een zeer betrouwbaar adres en van een cursus instituut waar ik lid van ben.
Mijn man heeft ook een Mac en kan ze wel bekijken!
Ik dacht nog even dat het kwam omdat ik een AdBlocker gebruik, dus schakelde die uit, maar dat maakt niets uit. Ik blijf bijgaande melding krijgen (v.b. is in FF, in Safari is de tekst iets anders, maar komt op hetzelfde neer). Ik concludeer dat het dus niet aan mijn browser ligt, want beide vertonen dit.
Via Google Search kwam ik bij een pagina waarin wordt besproken dit soort meldingen te omzeilen, maar daar snap ik niets van.
Bestaat er een recht-toe-rechtaan oplossing om dit probleem te verhelpen? Ergens iets aan instellingen van de Mac veranderen, zoja welke?
Dan nog snap ik niet hoe dit plotsklaps kan ontstaan.
NOOT: Zojuist op m'n laptop met Windows10 in Firefox geconstateerd dat het daar allemaal prima werkt.

mislukt.jpg
2 reacties
MaritaA zegt:

Staan datum en tijd wel goed?
Al eens opnieuw opgestart en dan Safari weer openen met de shifttoets ingedrukt.

29 juni 2016 om 23:48.
Pounamu zegt:

Datum en tijd stonden goed, Marita, maar opnieuw opstarten, Safari openen met shift... dat hielp!! Toen deed hij het in ene ook in Firefox!
Reuze bedankt voor je geweldige tip.

30 juni 2016 om 00:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club