Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Melding
Geplaatst op 17 december 2016 om 12:47 door MinyS

Ik kreeg gisteravond ineens de melding dat ik mijn Apple ID opnieuw moest instellen omdat men probeerde in te loggen van uit de buurt van Zwolle zelf woon ik in zuid oost Drenthe wat kan dit zijn geweest?

14 reacties
Dirk Boom zegt:

Het kan zijn dat de server waarmee het modem verbinding maakt, in Zwolle staat.
Maar opnieuw instellen .... dat lijkt mij wat overdreven. Ik kan niet zó beoordelen of dit goed zit.

17 december 2016 om 14:25.
Freedom zegt:

Bij twijfel niets doen, verwijder alleen uit vóórzorg je geschiedenis en websitedata.
Instellingen / Safari / “Wis geschiedenis en websitesdata”
Zeer grote kans dat je deze melding niet meer krijgt.

17 december 2016 om 15:26.
Gerdiek zegt:

Als het bericht van het opnieuw instellen echt van Apple afkomstig is, zou ik het wachtwoord van het Apple id wijzigen in een sterk wachtwoord.
Dit wachtwoord moet dan wel op elk apparaat, dat met hetzelfde Apple id werkt, ingevoerd worden.
En het is bij Apple inderdaad zo, dat als er van een vreemd apparaat ingelogd wordt op b.v. icloud.com met uw gegevens, dat u daar inderdaad per mail een melding van krijgt.

17 december 2016 om 15:58.
MinyS zegt:

Allemaal bedankt voor de reacties

17 december 2016 om 16:03.
Miax zegt:

Kijk uit voor phising. Het kan zijn dat het een nepmail is.
Als je al iets wilt veranderen, doe dat dan via je browser. Tik zelf het adres van Apple in in de URL van je browser. Anders heb je kans dat je omgeleid wordt naar een nepadres.

Nooit vanuit de mail naar zo'n internetadres gaan. Het kan zo echt lijken die mailtjes.

18 december 2016 om 08:52.
Paul-B zegt:

Je kunt als je zelf uitgelogd bent en opnieuw inlogt inderdaad een melding krijgen dat er geprobeerd is om in te loggen van een apparaat in Zwolle. Dat is een foutje bij Apple die de locatie van de server laat zien en niet het apparaat. Dus tot zover niets aan de hand.
Anders is het als je niets gedaan hebt en spontaan deze melding krijgt.
In dat geval is het verstandig om op de vertrouwde manier in te loggen en je wachtwoord toch maar te veranderen.
Better safe than sorry.

27 december 2016 om 17:11.
Henschen zegt:

Ook ik kreeg net het bericht dat er wordt geprobeerd in te loggen vanuit Zwolle, met de vraag: toestaan of niet toestaan.
Heb meteen mijn wachtwoord gewijzigd, maar nu lukt de authentificatie-inlog niet ( 6-cijferig). Want inplaats van die code krijg ik steeds opnieuw de Zwolle-bericht op mijn telefoon.
Moet ik dat nu toch toestaan?

IMG_1182.JPG
28 december 2016 om 00:37.
Henschen zegt:

En vervolgens blijf ik deze meldingen krijgen.

IMG_1189.PNG
28 december 2016 om 08:17.
Freedom zegt:

Helpt mijn bericht. Van 17 december 15:26 uur ook niet !?

28 december 2016 om 08:30.
Henschen zegt:
Bericht bekeken maar volgens mij is dit niet mijn probleem.
28 december 2016 om 09:16.
Miax zegt:

Blijf je die melding ook krijgen wanneer je op annuleer klikt?
Probeer eens een harde reset van je telefoon. Krijg je dit bericht ook op andere apparaten?
Heb je in je mail gekeken. Evt. op een ander apparaat of daar een code is binnengekomen.
Je kan als je inlogt bij icloud je twee factor authenticatie uitzetten. Je moet dan wel een ander wachtwoord maken en dan blijven de 3 vragen die je eerder hebt ingesteld bestaan.
 

28 december 2016 om 12:43.
Henschen zegt:

Harde reset hielp ook niet. Ben te rade gegaan bij de apple-winkel. Het schijnt inderdaad een foutje van apple te zijn. Mijn telefoon maakte steeds verbinding met de server in Zwolle en omdat ik steeds op niet toestaan drukte (zie eerder bericht) kreeg ik geen verificatiecode.
Inmiddels heb ik bij het bericht op toestaan gedrukt, code ontvangen en alles lijkt nu in orde te zijn.

30 december 2016 om 20:44.
Henschen zegt:

Allemaal bedankt voor het meedenken en tevens een goed en gezond 2017!

30 december 2016 om 20:46.
Miax zegt:

Fijn dat het opgelost is.
Ook een goed en gezond 2017!

31 december 2016 om 11:57.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club