Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Zoekfunctie in Outlook voor mac verdwenen
Geplaatst op 21 december 2017 om 21:51 door Marines

Hallo Applevrienden,
Op mijn iMac met OS Sierra, versie 10.12.6 zit Microsoft Outlook voor Mac, versie 14.7.7. Al geruime tijd werkt de zoekfunctie in Outlook niet meer en dat is heel vervelend. Bij het zoeken krijg ik te zien "Geen resultaten". Welke Apple-genie krijgt mijn zoekfunctie weer aan de praat? Hem of haar zal ik eeuwig dankbaar zijn!!
Vriendelijke groet van Marinus.

9 reacties
Marines zegt:

Beste MaritaA,
Bedankt voor je supersnelle reactie, maar helaas kom ik met die link niet verder. Het begint al met wanneer ik de Option-toets ingedrukt moet houden en klik op het pictogram Outlook voor Mac 2011, naar ik aanneem in het Dock, dat dan niets tevoorschijn komt.
De map Microsoft User Data is opgeslagen onder de map Documenten. Maar dan moet ik navigeren naar Finder>Applications>Utilities>Terminal. Ook dat lukt me niet. Verder is mijn Engels slecht en dat hindert me ook met het zoeken. Is er een Nederlandse vertaling van deze link?
Graag hoor ik wat te doen.
Groet van Marinus.

22 december 2017 om 11:13.
MaritaA zegt:

Ik heb het hier in het Nederlands maar vertaald door een vertaalmachine.......
Behalve dat, Microsoft heeft sowieso naar mijn mening zeer slechte handleidingen.

Het komt vaak voor dat de zoekfunctie in Outlook voor Mac slecht werkt. U heeft versie 2011 voor Mac, dit is inmiddels een NIET meer ondersteunde versie, dus hulp via Microsoft zelf is niet meer mogelijk.

Daar de zoekfunctie die outlook gebruik maakt van/en de indexatie aan / van "spotlight" (vergrootglasje) in de menubalk van je mac, adviseer ik om daar te zoeken/gebruiken. Misschien werkt het dan wel, althans, valt er misschien te vinden waar je naar zoekt.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2741535/outlook-for-mac-search-returns-no-results--and-task-items-are-not-disp

22 december 2017 om 11:47.
Marines zegt:

Goedemorgen MaritaA,
Hartelijk dank voor de vertaalde versie. Probleem is hier dat ik bij punt 6 een deel wat niet past zou moeten weggooien. Daar ben ik wat huiverig voor, want wanneer ik teveel of toch het verkeerde weggooi ben ik nog verder van huis.
Is het een goede oplossing wanneer ik Office 365 aanschaf. Heb ik blijvende ondersteuning voor € 69,- per jaar. Of is Office 2016 een betere oplossing.
Graag hoor ik van je.
Een hartelijke groet,
Marinus.

26 december 2017 om 11:07.
Dirk Boom zegt:

Betr. Office 365: dit geeft integratie tussen elk apparaat waarop het is geïnstalleerd, en is incl.1 TB opslag.

26 december 2017 om 11:23.
Marines zegt:

Op mijn iMac zit Office 2011. Kan ik hier zo Office 365 overheen zetten en blijven dan alle oude gegevens (mails, adressen e.d.) behouden? En is het installeren ook te doen door dummy's?

26 december 2017 om 11:44.
Dirk Boom zegt:

Ik weet niet genoeg van de Mac om alle vragen te kunnen beantwoorden. Wel weet ik:
Mails incl. zelf gemaakte mappen blijven bestaan als het mailadres als IMAP is ingesteld (gmail blijft dus ook).
Betr. de contacten hangt het er mede vanaf hoe/waar die zijn opgeslagen (op de Mac of in de cloud, en welke?).

26 december 2017 om 12:19.
RuudM zegt:

Office (compleet) voor Mac versie 2016, zonder abonnementskosten, € 72,99
Zie plaatje van de aanbieder.
Ruud

OfficevoorMac.JPG
26 december 2017 om 12:30.
MaritaA zegt:

Marines, heb je al geprobeerd om te zoeken met spotlight (vergrootglasje) in de menubalk van je mac?
Zie bericht van 22 december 11.47

Ja eerst de oude office verwijderen, alvorens een ander te installeren.
Download deze app ( wel een in-app aankoop van ca. € 4,00) maar uiterst efficiënt.
https://itunes.apple.com/nl/app/app-cleaner-uninstaller/id1013897218?mt=12
Daarmee kan je het makkelijk verwijderen. (alles aankruisen)
of
https://support.office.com/nl-nl/article/Problemen-met-Office-2011-voor-Mac-oplossen-door-het-programma-volledig-te-verwijderen-voordat-u-het-opnieuw-installeert-ba8d8d13-0015-4eea-b60b-7719c2cedd17?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Laatste is wat ingewikkelder.

Ik zie dat je mailadres ....@henet.nl is, als dat met IMAP is ingesteld komen alle mails inderdaad weer terug, anders moet je ze exporteren en later weer importeren.
Idem dito met contacten
Hier lees je er meer over:
https://support.office.com/nl-nl/article/Items-exporteren-naar-een-archiefbestand-in-Outlook-voor-Mac-281a62bf-cc42-46b1-9ad5-6bda80ca3106#ID0EAACAAA=2011
 

26 december 2017 om 16:03.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club