Berichtdetails
via Tip:Contactgroepen op de iPad/iphone van Seniorweb, die adviseerd het met gebruikmaking van iCloud via computer of laptop te doen is het me niet gelukt
weet iemand een eenvoudiger oplossing?
Heel jammer dat het niet op de iPad standaard mogelijk is.
groet,
Tosca

In dat geval zou U kunnen overwegen om een app aan te schaffen, die dit wel kan:
ContactsPro (€ 2,29)
Met ContactsPro kun je geselecteerde contactpersonen en foto's verbergen in een onbeperkt aantal onderdelen die met een toegangscode beschermd zijn zodat ze ontoegankelijk worden voor toevallige gebruikers. Behalve algemene contactgegevens (bijv. telefoonnummers) kun je een fotoalbum en informatie over de vrouwelijke menstruatieperiodes toevoegen aan elke contactpersoon.
Met de zoekfunctie kun je e-mailadressen, telefoonnummers en namen binnen al je contactpersonen op je toestel doorzoeken. Er is ook een functie om alle verjaardagen op te slaan.
Daarnaast kun je met ContactsPro ook informatie over je kredietkaarten en login-gegevens voor websites veilig bewaren. Het bevat gegevensvelden die je naar wens kunt aanpassen om alle nodige informatie op te slaan.
ALGEMENE OPTIES:
• Groepen (creëren, wijzigen en toewijzen voor contacten in het adresboek)
ContactsPro
Alleen een groep samenstellen bij mijn contacten op de iPad, verdere info heb ik niet nodig.
ik overweeg de ContactsPro.
bedankt voor zo ver

U kunt eventueel hiervoor ContactsPro gebruiken en daarna gewoon uw vertrouwde Contacten app gebruiken. Ook kunt U laten weten waarom het niet lukt in iCloud online.
Met de instructie op SW is niets mis.
Ik had de instructie keurig geprint, en opgevolgd. Op de laptop naar icloud.com gegaan, ingelogd met mijn Apple ID, op Contacten geklikt,
Maaaar... linksonder het + teken was niet te zien om op een nieuwe groep te klikken en daarna op “Naamloze groep 1 enz enz

Toch zou het vanaf dat punt moeten lukken door onderaan op het plus-teken te klikken en dan kiezen voor Nieuwe groep in het menuutje dat verschijnt. Daarna Nieuwe groep een door U gekozen naam geven en dan de contacten zoeken voor deze groep en er naar toe slepen in de linker side bar.
Morgen ga ik het opnieuw proberen.
bedankt, ik zal laten weten als het is gelukt.
Kijk ook eens naar deze oplossing: Groepen contacten iPhone/iPad
Bedankt heren, u geeft beiden dezelfde uitlag. Bij " alle contacten" moest ik wel eerst alle personen + e-mailadres apart inbrengen. Vervolgens heb ik ze van daaruit naar de nieuwe groep, die ik een eigen naam heb gegeven, gesleept. Staan daar nu in. maar nog niet op mijn iPad als groep. Volgens mij moet ik eerst Synchroniseren, maar kan nergens een mogelijkheid vinden. daartoe. Kunt u mij verder brengen tot het eindresultaat? dan is onze missie geslaagd
Groet, Tosca

Op uw iPad, onder Instellingen en daar direct onder bij uw Naam, hoort er bij iCloud (o.a.) Contacten synchroniseren aktief te zijn. Hiervoor moet uw iPad met internet zijn verbonden.
Bij de Contacten app moet er dan links bovenin Groepen staan, waar U op kunt klikken om de aangemaakte Groep(en) tezien en te kunnen gebruiken.
Normaliter is ditniet nodig, maar misschien dient U de iPad te herstarten met de Aan/uit knop PLUS de homeknop samen ingedrukt, tot het witte appeltje op het scherm verschijnt.
Helaas zie ik nergens de mogelijkheid om te synchroniseren.
Wat doe ik fout?
Al een paar maal heb ik een reactie willen geven ,maar bij het klikken op Plaatsen gebeurde er niets.
Contact gehad met Truus, de beheerder van SeniorWeb clubs hierover.
Tosca, misschien helpt dit plaatje. Het synchroniseren is actief als de schakelaar contacten aan staat.

Misschien toch overwegen om Contacs Pro te gaan gebruiken. Die app werkt zoals U wilt c.q. mist op de iPad.
Er is ook nog een gratis oplossing via iCloud: Groepen aanmaken iPad en iPhone.

De Gratis iCloud oplossing was al bekend en daar ging het juist om.
Heeft U op de Mac (of PC) ook de instellingen goed staan met hetzelfde AppleID ?
Om onduidelijke redenen is het Tosca niet meer gelukt om binnen de club een reactie te plaatsen, via email dit bericht van Tosca doorgekregen:
"Beste heren, ik had mijn cookies geblokkeerd. Nu is het gelukt. Hartelijk bedankt voor uw hulp. Ik wil deze discussie nu afsluiten” groet, Tosca
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club