SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Synchronisatieprobleem Contacten+Agenda tussen iPhone, iPad en Mac
Geplaatst op 7 december 2018 om 14:21 door Melanneke

Ik heb verschillende accounts van Gmail, Live en iCloud op zowel mijn iPhone, iPad als Mac.
Als ik op mijn telefoon een nieuw contact invoer wordt deze wel zichtbaar in de contacten app van mijn iPad maar niet op mijn Mac. Wat doe ik verkeerd?
Het zelfde probleem doet zich voor als ik een afspraak in mijn agenda op de iPhone plaats, dan wordt deze niet op mijn Mac weergegeven, maar wel op mijn iPad.

3 reacties
nnsa zegt:

Wat zijn hier voor de belangrijkste aandachtspunten en controles ?

1. Gebruik op alle apparaten het zelfde AppleID;

2. Zet bij systeemvoorkeuren / instellingen op alle apparaten bij iCloud de synchronisaties aan;

3. Gebruik op alle apparaten dezelfde agenda (d.w.z. zet de afspraak in een gedeelde agenda) en geef zo'n agenda op alle apparaten DEZELFDE kleur;

Lees ook deze help teksten van Apple.

Voorbeeld:
 

Voorbeeld.png
7 december 2018 om 15:23.
Melanneke zegt:

Ik werk op mijn iPhone en iPad met een outlook agenda, maar een outlook agenda kan ik op mijn mac niet vinden.

7 december 2018 om 16:06.
nnsa zegt:

Bedankt voor uw extra informatie. Ik ondersteun uitsluiten Apple (apps).
Uiteraard is de wereld groter dan Apple, maar omdat U Outlook niet op uw Mac gebruikt, werkt het daar niet. U zou kunnen overwegen om dit wel te doen, of volledig met Apple en iCloud werken, dan werkt het wel. Dit wordt een lastig te ontwarren kluwen. Het kan wel werken maar dat kunt U beter via Hulp aan huis regelen.

Ik adviseer U eerst te zorgen dat het met Apple apps werkt en daarna pas te kijken of U dan nog meteen andere app wilt werken.

U zou ook kunnen overwegen om op de Mac de web versie van Outlook te gebruiken. Die werkt waarschijnlijk wel.

7 december 2018 om 16:43.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club