SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Updates Apps
Geplaatst op 18 juli 2019 om 08:23 door Freedom

Wanneer ik in het beginscherm van mijn iPad Air 2 op de App-store klik en dan op updates zie ik dat er bijvoorbeeld 2 nieuwe updates in een rood balletje staan.
Dan klik op dat rode balletje en verschijnen alle u apps
Bij de twee nieuwe updates staat daarnaast “Werk bij”
Ik kan dus de nieuwe updates dus wèl individueel bijwerken .
Maar rechts bovenin staat een knop “WERK ALLE BIJ” die bij mij niet meer werkt.

Ligt dit aan mijn iPad of werkt die knop bij iedereen ook niet meer?

44 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Hier geen problemen. Probeer je iPad eens te kantelen en/of een harde reset.

18 juli 2019 om 08:54.
Freedom zegt:

@nnsa,
Ik heb al diverse keren een harde reset uitgevoerd, dit zonder resultaat.
Hoe bedoel je “kantelen?
 

18 juli 2019 om 09:20.
avatar
Ex-lid zegt:

Kantelen = scherm in landschap modus zetten, dus niet staand, maar liggend houden.

18 juli 2019 om 11:20.
Freedom zegt:

tja, dàt dacht ik ook maar het probleem is hiermee niet opgelost.

18 juli 2019 om 14:39.
MaritaA zegt:

Freedom , je kan dit nog proberen, maar geen garantie.

Bedenk wel dat je "werk alle bij" niet ziet als je de Apps al afzonderlijk hebt geupdated!
Dus dan is de contrôle of het echt helpt, lastig tot dat er weer updates zijn voor meerdere App(s)

Begin met een harde reset.
Open de Appstore
Onderin zie je het menu, druk zo,n 10 keer snel achteralkaar op één van de menu keuzes behalve de zoek functie (helemaal rechts).
Hiermee wis je de directe verbinding met de Appstore.
Nu zal je zeggen, ja maar na een harde reset is toch alle cache gewist van apps. Ja maar de appstore staat in directe verbinding met de servers van Apple en bevat dus geen cache, je probeert op deze wijze de "directe" verbinding met Apple te vernieuwen.

Andere optie uitloggen bij de Appstore, harde reset en weer inloggen na openen.

Good luck,

18 juli 2019 om 14:45.
Freedom zegt:

MaritaA.
Bedoel je deze onderin?
Ondanks ze in het grijs staan?

268F406F-7CB3-4A07-9F62-A817043C66AA.jpeg
18 juli 2019 om 14:57.
MaritaA zegt:

Ja Freedom, ondanks dat ze grijs staan, maar NIET de zoekfunctie.
Zodra je op een van de keuzes in het menu tikt worden ze toch blauw..
Aan jouw schermafbeelding te zien, heb jij vandaag geopend staan, is blauw.


Heb je nog updates staan, die niet bijgewerkt zijn?

18 juli 2019 om 15:00.
Freedom zegt:

oke MaritaA,
Dus op één van die tabbladen klikken totdat die “blauw”( ziet) wordt?
Dan moet ik nu dus tot morgen wachten voor nieuwe updates bij te werken.
(Vandaag is alles al individueel bijgewerkt.)

18 juli 2019 om 15:04.
MaritaA zegt:

Yes 10 x snel tikken, maar zie ook de andere instructies.

Maar even stoppen hier totdat je meerdere updates hebt om bij te werken?

18 juli 2019 om 15:13.
Freedom zegt:

@MaritaA.

Als de éérste optie (de komende dagen) niet lukt ga ik over op jou andere optie.
Jij schrijft; citaat;
”Andere optie uitloggen bij de Appstore, harde reset en weer inloggen na openen.”

Vraag;
Hoe en waar kan ik bij de Appstore “UITLOGGEN” èn weer “INLOGGEN”?

 

18 juli 2019 om 16:39.
MaritaA zegt:

Ja maar het heeft geen zin nu om wat dan ook te proberen, omdat er geen meerdere Apps zijn om bij te werken. M.a.w. dat je NIET kan controleren of een toepassing maakt dat "werk alle bij" weer werkt cq blauwkleurig is/wordt.

Dus wachten tot meerdere apps bijgewerkt moeten worden en dan kan je aan de slag.

Uitloggen Appstore:
Open Appstore
Klik op het poppetje rechts boven
Scroll naar beneden
Tik op log out

18 juli 2019 om 16:46.
Freedom zegt:

Ja MaritaA, ik wacht de komende dagen éérst op een aantal nieuwe updates. Tijdens het wachten onderneem ik geen enkele actie.
Bedankt tot zover!
Wordt vervolgd.
Freedom

18 juli 2019 om 17:02.
Freedom zegt:

@MaritaA,
Goedemorgen,
Vanmorgen weer twee nieuwe Apps updates ontvangen.
Ik heb toen heel snel (meer) dan 10 keer op de tap apps geklikt.
Daar heb ik op de knop “Werk alle bij” geklikt maar die gaf geen krimp, toen maar weer de updates individueel wat moeizaam ging.
Ik denk dat ik over moet gaan naar plan B.

Uitloggen bij de Appstore/ harde reset/ inloggen bij de Appstore .
Vraag; raak ik met deze handeling niets kwijt??
Gaat het inloggen met mijn Aplle-ID?

Graag je reactie,
Freedom

19 juli 2019 om 07:40.
MaritaA zegt:

Mogge Freedom, Niets aan het handje.
Appstore is altijd gebonden aan Apple id.

Je raakt niets kwijt, want het is toch gebonden aan je Apple id.......

19 juli 2019 om 07:47.
Freedom zegt:

Oké MaritaA,
Plan “B” uitgevoerd.
Ik zal ook vannacht de iPad helemaal uitschakelen.
Dus weer even wachten totdat er nieuwe app updates binnen komen.
Bedankt tot zover!
Wordt vervolgd!

Freedom

19 juli 2019 om 08:33.
Freedom zegt:

Goedenmorgen MaritaA,

Vanmorgen één App. Update ontvangen, de knop hiervan “werk bij” stond ernaast.
Die heb ik weer moeizaam kunnen installeren,
Maar het gekke is dat ondanks dat er één update was óók de knop “Werk alle bij”getoond werd! ( knipperde een beetje vaag)
Dat vind ik ook vreemd, bij één update wordt de knop “Werk alle bij” toch niet getoond?

Omdat plan “A en B” niet hebben gewerkt heb ik ( dacht ik) nog de onderstaande opties.
Welke optie kan ik in dit geval het beste uitvoeren?

Plan “C”
Zolang ik de app updates toch met moeite alléén individueel kan installeren
(De knop “Werk alle bij” werkt helemaal niet)
Dan plan “C” uitvoeren; wachten totdat het nieuwe besturingsysteem “iPadOS” gedownload is en dan kijken of het “probleem” vanzelf opgelost is.

Plan “D”
IPad via iTunes “helemaal” schoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Dus zonder reserve kopie.
ALLES dus weer even zelf opnieuw instellen. ( al vaker gedaan)
Op deze manier worden er geen eventuele fouten die nu in mijn huidige systeem dat nu op mijn iPad staat meegenomen.

Pl an “E”
Éérst een nieuwe reservekopie maken in iTunes of een bestaande.
(Nog nóóit een reservekopie teruggezet)
Is het terugzetten van reservekopie een vóórdeel t.o.v. de iPad terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
Ik heb het vermoeden dat voor mijn “probleem” het terugzetten van een reservekopie n.v.t is.
Of wèl ?

Worden eventuele systeemfouten meegenomen in de reservekopie?
Of wordt er alleen de data overgezet .( zonder eventuele fouten.)
Gekochte muziek via iTunes worden (dacht ik) wèl meegenomen maar “EIGEN muziek niet. Die moet ik dan even handmatig terugzetten op de iPad.
Dan de iPad terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan de reservekopie terugzetten.

Aanvullende vraag;
Waneer de iPad teruggezet is naar de fabrieksinstellingen zijn alle muzieknummers gewist en worden alléén de gekochte nummers via iTunes ( als de synchronisatie aan staat ) automatisch weer gedownload .
In de iTunes bibliotheek op mijn laptop is er dan niets veranderd en zouden daar dan óók mijn “EIGEN” muzieknummers moeten staan die niet verloren zijn gegaan!!?
Het bovenstaande klop toch!!??

( Bij een iPad van vier jaar kan het toch niet zo zijn dat dit een echt defect is!)

Graag je reactie/advies en/of toelichting

Freedom

20 juli 2019 om 09:18.
MaritaA zegt:

Freedom, in de loop van de dag ga ik je bericht “bestuderen” 😄
Kom ik nog op terug.

Voorlopig wil ik even mijn plannen af/uitwerken...
IK ben niet zo gauw uitgepraat, soms..

Als ik het goed lees, was er weer een knop “werk alle bij” dus iets heeft gewerkt.
We maken dus vooruitgang..
Bij 1 update zie je ook werk alle bij, dat klopt wel

Dan nu plan C van Marita:

Controleer bij Instellingen>algemeen>datum en tijd. Of automatsch op groen staat en de tijdzone op Amsterdam

(Staat het op groen, dan even zgn. jutteren, dus een paar keer aan en uit)

plan C.2
Instellingen >Algemeen>Taal en Regio> staat onder Regio, Nederland?

Plan D:
Nog genoeg ruimte op de iPad?

Plan E: haal vandaag eens voor 5 minuten de stekker uit je modem

Nadat dit gecontroleerd/uitgevoerd is, rustig afwachten tot er weer een update zich aandient, dan hoor ik van je hoe de situatie is.

20 juli 2019 om 10:36.
Freedom zegt:

MaritaA,
De knop “Werkt alle bij” staat/stond er wel altijd maar werkt niet.
De individuele knoppen “Werk bij” draaien wel maar zeer traag tot 75% , daarna stoppen ze en schieten dan door naar 100%
Dàt is het probleem.
(Internetsnelheid 250 mb / 25mb)


Citaat uit jou laatste bericht.
Controleer bij Instellingen>algemeen>datum en tijd. Of automatsch op groen staat en de tijdzone op Amsterdam

24 uursklok op groen
Toon datum in statusbalk op groen
Stel automatisch in op groen. (deze heb ik een paar keer in-en uitgeschakeld met het gevolg dat de Tijdzone " Amsterdam" verdwenen is en blijft drááien.
Krijg daaronder de melding;

"Om de tijdzone automatisch in te stellen, moet "Locatievoorzieningen worden ingesteld""" !!



Inmiddels locatievoorzieningen gevonden en weer ingeschakeld, staat nu weer op "AMSTERDAM!!!!!!

plan C.2
Instellingen >Algemeen>Taal en Regio> staat onder Regio, Nederland?
JA

Plan D:
Nog genoeg ruimte op de iPad?
Ja op iPad 41 GB en Cloud op 33GB

Ga nu mijn modem 5 minuten uitschakelen.

20 juli 2019 om 11:15.
Freedom zegt:

MaritaA,
Vanavond nog één App-ipdate ontvangen.
De knop “Werk alle bij”. Werkte weer helemaal niet.
De knop “Werk bij”. Werkte pas nadat ik er wel 15 keer op geklikt had.
Het is duidelijk dat er “iets” ( in het systeem) blijft hangen.

20 juli 2019 om 21:28.
avatar
Ex-lid zegt:

Misschien even wachten op iOS 12.4 (wordt zeer binnenkort verwacht) en dan hopen op een wonder...

21 juli 2019 om 08:44.
MaritaA zegt:

Freedom je kan rustig een paar keer achter elkaar in-en uitloggen uit de Appstore en ook een keer of 10 op een Tab in de Appstore tikken. Ooit zoiets voor elkaar gekregen voor iemand door 3 in-en uit te loggen bij iCloud.

Dan plan E.
Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel alle instellingen.

Minder heftig dan het lijkt.
Altijd opnieuw opstarten na zoiets.

anders plan F
Terug naar fabrieks instellingen

Overigens je iPad is niet defect, het is een vaker voorkomend probleem.

21 juli 2019 om 09:28.
avatar
Ex-lid zegt:

Je kunt ook nog je router uitzetten, 30 sec. wachten en daarna weer op laten starten. Klinkt misschien vreemd, maar de ingbouwde firewall in je router kan zich ook vreemd gedragen. Ook het installeren van een willekeurige gratis app kan misschien bijdragen aan een oplossing. En na installatie weer verwijderen. Als dit gelukt is, is de aanmelding in de app store in ieder geval in orde.

21 juli 2019 om 21:39.
Freedom zegt:

@MaritaA
ik kom net moei thuis doe vanavond niets meer maar ik wil nog wèl een reactie
op mijn vraag in mijn bericht van 20 juli 2019 om 09:18.

Citaat.
Aanvullende vraag;
Waneer de iPad teruggezet is naar de fabrieksinstellingen zijn alle muzieknummers gewist en worden alléén de gekochte nummers via iTunes ( als de synchronisatie aan staat ) automatisch weer gedownload .
In de iTunes bibliotheek op mijn laptop is er dan niets veranderd en zouden daar dan óók mijn “EIGEN” muzieknummers moeten staan die niet verloren zijn gegaan!!?
Het bovenstaande klop toch!!??

Graag nog even je reatie.

Freedom

21 juli 2019 om 23:04.
MaritaA zegt:

Goedemorgen Freedom, klopt .

Maar altijd een recente back up hebben van je iTunes bibliotheek op je pc...en extern.

22 juli 2019 om 08:12.
Freedom zegt:

@ Vanmorgen deze procedure 4 keer herhaald;
Uitgelogd bijAppstore / harde reset/ en weer ingelogd bij de App store.
Mááááááá zij geeft géén krimp!!,
Er zit niets anders op dan de iPad de hittegolf
terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

22 juli 2019 om 10:19.
Freedom zegt:

@MaritaA,
Dàt óók nog.
Het lukt mij echt niet op een back-up te maken van mijn iTunes bibliotheek met 259 nummers.
Kan/ wil jij mee eens uitleggen hoe ik dat doen moet?!!

Een back up van de Bibliotheek maken en terugzetten

Met gewoon kopiëren lukt het niet.
Ik heb ook al gekeken bij Bibliotheek exporteren daar ben ik nog nooit geweest en durf daar nog niet verder

Graag je hulp!!
Freedom
ik

22 juli 2019 om 12:31.
HenkWielink zegt:

een hele andere benadering (maar een backup is altijd nuttig)

Je bent nu met al dit proberen ondertussen het tienvoud zoniet honderdvoud kwijt van de tijd die het je kost om gewoon bij elke appupdate even op "updaten" te tikken.
Misschien een idee om te zeggen: "als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan"?

22 juli 2019 om 12:53.
MaritaA zegt:

Henk Wielink zoals je in een eerder bericht kan lezen, doet Freedom dat al als noodoplossing, maar ook dat werkt niet.
Verder, kan het jou wat schelen of Freedom zo te werk gaat, ik als beheerder niet!

22 juli 2019 om 13:36.
Helma-B zegt:

@HenkWielink
Je schrijft... om gewoon bij elke appupdate even op "updaten" te tikken.
Als je het hele verhaal gelezen zou hebben, had je geweten dat dàt nu net
het probleem is van Freedom.
Voor de duidelijkheid.... het heet op een iOS appaaraat Werk bij en niet Update.....

22 juli 2019 om 13:44.
avatar
Ex-lid zegt:

“Ik kan dus de nieuwe updates dus wèl individueel bijwerken .” @Helma.
HenkWielink c.s. heeft het dus wel goed gelezen. Anders had deze zin gewijzigd moeten worden. En inderdaad staat in andere teksten dat ook het individuele updaten niet altijd vlekkeloos verloopt.

22 juli 2019 om 14:03.
Helma-B zegt:

Ik ook nnsa. Maar Freedom niet (of heel erg moeizaam).
Dus simpel even op updaten (Werk bij) tikken, is het niet.

22 juli 2019 om 14:09.
MaritaA zegt:

Vanaf hier worden verder hoofdzaken van bijzaken van elkaar gescheiden.
Hoofdzaak is dat Freedom updates voor Apps weer moeiteloos kan gebruiken.
Berichten met bijzaken ter beoordeleing aan de beheerders, worden vanaf nu door de beheerders verwijderd.

@Freedom

Simpelste is, selecteer je muzieklijst in iTunes op windows PC, klik CTRL A (selecteer alles)
kies kopieer en dump het allemaal in een nieuwe map in documenten.
Vandaar kan je het vandaar nog op b.v. usb stick (extern, mocht de windows pc ooit crashen) zetten.

22 juli 2019 om 14:46.
Freedom zegt:

@MaritaA,
Zo deed ik ook altijd met “kopiëren/plakken. dat “Wèrkte” óók zo bij mij “VÓÓR” de versie 1903 van Wimdows 10.
Nu werkt dat kopiëren en plakken (vanuit de iTunes bibliotheek) niet meer.
Krijg ook geen foutmeldimg.

22 juli 2019 om 15:24.
MaritaA zegt:
22 juli 2019 om 15:46.
Freedom zegt:

@MaritaA,
Ja je hebt gelijk, je moet het inderdaad “simpel” houden door gewoon de bibliotheek lijst te kopiëren en te plakken in een map op de externe schijf.
Dàt heb ik ook in het verleden ook zo gedaan en werkte perfect.
Deze keer werkte het kopiëren vanuit iTunes niet!!!
Omdat ik altijd moeite met opgeven heb, blijft het in mijn hoofd zitten
“Wáárom ” kan ik niet kopiëren/ plakken.!!
Dit is oorzaak;
Omdat er enkele/ meerdere nummers waren verplaatst , kon
Windows deze niet vinden daarom werkte het kopiëren en plakken niet.
Dat is nu dus opgelost!!,
Ben nu bezig de back-up te corrigeren en te maken.
Dan kan ik mij weer op het probleem met de iPad storten en de onderstaande handelingen uitvoeren.
-Uit en inloggen iCloud
- Stel opnieuw in
- terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ik zàl dóórgaan!

De link in laatste bericht ga ik ook t.z.t uit nieuwsgierigheid uitpluizen.
( kan ik dat ook op een twee laptop met iTunesvoor Windows uitvoeren?[ ​​

MaritaA, bedankt zover voor je doortastende ondersteuning.

Freedom
 

22 juli 2019 om 19:56.
MaritaA zegt:

iOS 12.4 is uit, dat eerst proberen?
Graag gedaan Freedom!

22 juli 2019 om 20:01.
Freedom zegt:

Versie 12.4 geïnstalleerd maar jet probleem blijf !!
ik heb net 3 app updates ontvangen.
Ik klik op “Werk alle bij” dan verschijnt bij bij de individuele updates een heel klein vierkantje daarna verschijnt de tekst “werk bij” weer.
Daar moet ik zo 3 tot 10 keer klikken voordat het rondje zeer traag gaat installeren.
Even vlug de updates,in éém handeling is er eg niet ( nòg niet bij.
rara.

Freedom

22 juli 2019 om 20:35.
MaritaA zegt:

Terug naar fabrieksinstellingen, lijkt me de laatste optie, werkt het dan nog niet,
Apple bellen.

22 juli 2019 om 20:52.
Freedom zegt:

Eerst mijn back-up afmaken, daarna terug naar fabrieksinstellingen.
Kan het iets te maken hebben met mailware?

22 juli 2019 om 21:04.
MaritaA zegt:

Nee onmogelijk...

22 juli 2019 om 21:08.
Freedom zegt:

Vandaag “Even” nou ja “EVEN”!!??. Mijn iPad echt helemaal schoon ( zonder gebruik te maken van een reservekopie teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Alléén het terugzetten van de muziek ging niet direct goed!
Eerst werden de aangekochte nummers weer automatisch gedownload en in de bibliotheek van iTunes gezet.
Uiteindelijk heb ik alle nummers in de bibliotheek van iTunes ( waar óók al de reeds eerdere aangekochte nummers stonden) verwijderd en mijn back-up met eigen nummers geladen ( zonder de aangekochte nummers’)
Toen ging het wèl goed.
Ik heb door het zelf doen weer geleerd hoe jr het gemakkelijkste kunt doen.
Een aparte Map ( back-up) maken van alléén je eigen muziek maken. ( zonder de aangekochte nummers)
De aangekochte nummer worden al automatisch opnieuw gedownload en ook direct in de bibliotheek van iTunes gezet.
Dáána je map met eigen nummers toevoegen)

Nu maar even wachten op de App updates en kijken of die nu wèl goed en sneller gedownload worden en de knoppen weer goed werken.
Het is toch rot weer!
Ik heb ook nog héél even gedacht mijn iPad Air 2 (4 jaar oud )in te ruilen maar krijg er maar € 93,- terug ( van de € 600,-) en dàt ga ik niet doen!!
Ik zàl doorgaan.
Freedom

24 juli 2019 om 15:00.
avatar
Ex-lid zegt:

Ben wel benieuwd of het nu wel werkt...?

26 juli 2019 om 09:52.
Freedom zegt:

Ik zit nog steeds te wachten op nieuwe “updates” van de Apps.

8E73C16F-F072-40FF-A985-32BF757A4C08.png
26 juli 2019 om 10:50.
Freedom zegt:

En ZZZZZZÓÓóó is het (Af-)gelóóópen!!

Net updates van 3 Apps ontvangen.
De knop “Werk all. Bij” werkt en reageert wéér normaal.
Wanneer ik op die knop klik :beginnen bij alle individuele updates een cirkeltje (licht grijs)te draaien daarna verschijnt een duidelijk klein vierkantje met het gevolg dat het cirkeltje nu vet gaat draaien tot 75% dan stop die en dan schiet die door naar 100 % i
Ii heb nu echt alles gecontroleerd!
Dit euvel zit dus duidelijk in mijn iPad.
De oorzaak kan ook een vóórteken zijn van het zeer intensief gebruik en het ouder worden ( van de IPad) en moet er maar mee leven, ga voor de komende twee jaar er geen kosten meer aan maken.
( ik heb op internet gelezen dat ik niet de enige ben met dit euvel)
MaritaA, bedankt voor je uitstekende ondersteuning.
Aagje.

30 juli 2019 om 21:58.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club