Berichtdetails
Door Roy Bosman van de helpdesk ben ik naar hier doorverwezen.Sinds de laatste update naar 13.1.3 van mijn IPad werkt het geluid niet meer ( b.v. YouTube,NOS,ZiggoGo)Test via beltoon en meldingen wijst uit dat luidspreker ok is. Het geluid voor alle apps staat ingeschakeld. Heb uiteraard IPad ook al geheel uitgezet en weer aangezet. Een voor mij niet op te lossen probleem.
Citaat:
"Het geluid voor alle apps staat ingeschakeld"
Hoe en waar is dat te zien?
Tik op instellingen Tik vervolgens op Berichtgeving.Lijst van apps verschijnt. Tik op een app. Kijk of Geluiden staat ingeschakeld.
Ja maar berichtgeving is wat anders dan geluidinj een App als You Tube, Spotify e.d.
Berichtgeving/Meldingen zijn de meldingen op je scherm (je kan dan kiezen voor een melding bovenin het scherm of midden, of onderin) dat je een mailtje hebt of een Whatsappje, etc. dat kan ook samen met geluid , zodat je per geluid weet dat het b.v. een whatsappje is of een mailtje of iets anders, tevens geeft het badges aan(als je ervoor kiest dat ook aan te zetten( dat is dat rode rondje met een cijfertje b.v. bij de mail). Dat is berichtgeving, staat volledig los van de vraag.
Dan nu het echte geluid, trek het bedieningspaneel eens naar beneden, staat daar het geluid aan, zie schermafbeelding.(Pijl)
Dat is daar te regelen, of via de harder/zachter knopjes op de buitenkant van de iPad "om de hoek" van de aan/uit knop
@diev
Hoe is het met het geluid, ook de meelezers in de Apple club zijn nieuwsgierig...
De volumeknoppen aan de zijkant van de IPad zijn mij bekend. Het bedieningspaneel is nieuw voor mij. Hoe/waar trek ik dat naar beneden?
Het geluid op het bedieningspaneel staat aan. Toch nog steeds geen geluid bij NOS, YouTube e.d.
Misschien een rare vraag, maar staat er soms een kruis(je) door het luidsprekertje als je iets wilt kijken van bijv. NOS of YouTube?
Geen enkele vraag is raar. Nee, er staat geen kruisje door het luidsprekersymbool.
Druk GELIJKTIJDIG de ronde Home-knop en de uit/aan-knop in en houd deze vast totdat het witte appeltje weer verschijnt, laat dan beide knoppen weer los.
Kijk dan of het geluid het weer doet.
Staan de volume-knoppen aan de zijkant van de iPad EN de volumeknop in het bedieningspaneel wel volledig open!?
Stuur eens afbeelding van de plek waarbij het geluid het niet zou doen.
Volledig uit- en aanzetten biedt zoals gezegd geen soelaas. Alle volumeknoppen staan volledig open. Het geluid doet het bij geen enkele app: NOS, Netflix, ZiggoGO, YouTube etc. Als ik een andere beltoon instel hoor ik wel luid een vrolijk geluid, dus de speaker werkt nog steeds
#dieve,
Het volledig uit-en aanzetten is iets heel anders dan; het uitvoeren van een harde reset.
Heb je het onderstaande ook uitgevoerd?
Druk GELIJKTIJDIG de ronde Home-knop en de uit/aan-knop in en houd deze vast totdat het witte appeltje weer verschijnt, laat dan beide knoppen weer los.
( even voor de duidelijkheid: wanneer je deze harde reset uitvoer ben je NIETS kwijt)
Kijk dan of het geluid het weer doe
Laat ons het even weten.
Sorry, onder volledig uit- en aanzetten versta ik ook de door u bedoelde harde reset. Biedt dus helaas ook geen soelaas.
Verwijder eens één van die bewuste apps en installeer deze opnieuw!
Suc6.
Heb de NOS-app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Prima beeld maar helaas geen geluid.
Apple support bellen.
Komt na installatie iPadOS 13, dan is er recht op hulp.
Niet toevallig Bleutooth aan ivm. koptelefoon en die nog gepaird zijn via bleutooth.
Staat niet storen aan?
Kom tot de conclusie dat ik (al dan niet betaalde) professionele hulp nodig heb. Hartelijk dank voor jullie reacties en suggesties
Mijn IPad is via Bluetooth verbonden met een logitecadapter t.b.v. Het afspelen van muziek van spotify op mijn geluidsinstallatie. De door mij ingeschakelde deskundige heeft ontdekt dat a.g.v de nieuwe update ALLE geluid naar de versterker wordt gestuurd ( die normaliter niet aanstaat) en niet naar de speaker van de iPad. Bluetooth uit en het probleem is opgelost.
Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club