Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
avatar
Via de App Store nieuw saldo overmaken
Geplaatst op 17 november 2019 om 15:38 door Ex-lid

Beste mensen ik zag dat je ook bij de App Store via je bank een iTunes kaart saldo kon opwaarderen maar het geld staat er nog niet op dus ik kan nog niet mijn favoriete muziek naar binnen halen.
Duurt dit altijd zo lang
Achter af had ik misschien beter een iTunes kaart kunnen kopen.
Graag hoor ik van jullie


 

27 reacties
Freedom zegt:

Ben je wel met je apple ID ingelogd om je saldo te zien
support.apple.com/nl-nl/HT202359#iOS
Is de betaling wèl op je bankrekening afgerekend?

17 november 2019 om 16:44.
avatar
Ex-lid zegt:

Freedom

Ik heb mij ingelogd, voor ik mijn Apple ID heb opgewaardeerd.
Nu moet ik er achter komen via Google dat er een paar dagen tussen zit dat mijn Apple ID opgewaardeerd is. wat niet op iTunes vermeld is.
ik ben mijn 25 euro kwijt en ik moet maar afwachten wanneer ik op mijn Apple ID bij geschreven word..

17 november 2019 om 19:52.
Freedom zegt:

@Margas, die € 25,- ben je niet kwijt, maar wordt door “deze” procedure (waarschijnlijk) vertraagd.
Uit welke betaalmogelijkheden kon je kiezen?

-Normale overboeking
- Ideal
- Creditcard.
Welk heb jij gebruikt?

( ik heb het “vermoeden” dat je een normale overboeking hebt gebruikt, wanneer je ideal had gebruikt wordt namelijk de betaling sneller uitgevoerd en was je saldo van iTunes wèl direct verhoogd.
Laat het even weten,!

Graag zie ik je reactie tegemoet.

17 november 2019 om 20:26.
avatar
Ex-lid zegt:

bedankt voor de reactie Freedom.
Ik heb Ideal gebruikt, ik wacht nog twee dagen.
Als ik dan nog niks gehoor of gezien heb, bel ik wel met appel support.

17 november 2019 om 21:12.
Freedom zegt:

Dàt is vreemd!!
is die € 25,- wél afgeschreven van je rekening?

17 november 2019 om 21:29.
avatar
Ex-lid zegt:

Dat is het punt juist, het ook al van mijn rekening afgehaald.

17 november 2019 om 21:41.
Toon1954 zegt:

@margas
Ik heb ook ooit een keer mijn Apple-ID saldo opgewaardeerd en dit betaald via iDEAL. Toen duurde het 2 dagen voordat mijn saldo en was verhoogd. Ik zou nog 2 dagen wachten.
Ik ben wel met je eens dat het Apple-ID saldo realtime verhoogd zou moeten worden.

Toon

17 november 2019 om 22:00.
Freedom zegt:

@Margas
Ja dat is wel zeer vreemd.
(Wanneer je met iDeal betaald ontvangt de begunstigde (Apple/ iTunes) direct op hetzelfde moment het bedrag en zou het systeem van Apple/iTunes je saldo van iTunes direct moeten opwaarderen.
Dus ligt het probleem in hun systeem.
Ik ben( en andere leden) zeer geïnteresseerd hoe snel dit probleem door Apple wordt opgelost.
Laat het s.vp. weten in deze club voor alle muziekliefhebbers.

Koop in het vervolg zo’n iTunes kaart in de winkel, dàt werkt gegarandeerd direct.

17 november 2019 om 22:12.
Freedom zegt:

@Toon54,
bedankt voor jou opheldering
blijft een vreemde manier dat het via de App store anders niet goed werkt t.o.v van de iTunes kaart
Dus............. in het vervolg gewoon een iTunes kaart in de winkel kopen.

Freedom

17 november 2019 om 22:23.
Toon1954 zegt:

@Freedom
Het werkt wel als je via IDEAL betaalt, maar je kunt niet meteen over de verhoging van het tegoed beschikken. Wil je dat wel dan is een iTunes kaart een oplossing.

Toon

18 november 2019 om 00:06.
jorgaki zegt:

Bij mij werkt het wel direct.

18 november 2019 om 07:03.
Freedom zegt:

@jorgaki,
Dát is nog vreemder!!
Heb jij het ook met IDeal betaald en kan jij dan ook direct over het opgewaardeerde saldo beschikken.??

Bij de één werkt het dus wèl maar bij een ander niet.
Het blijft een raadsel.

18 november 2019 om 07:45.
jorgaki zegt:

Ja, dat ging goed.

18 november 2019 om 07:50.
Freedom zegt:

Nú is het dus: JÓÓÓÓST MAG MAG HET WÉTEN!!
Dus maar afwachten wat de reactie van (Joost) Apple/iTunes is.

18 november 2019 om 07:59.
Freedom zegt:

Het “schijnt” bij Apple een bekend “probleem” te zijn.
Soms is het zo; “doet die het wèl of doet die het niet”
Zie DEZE link.

18 november 2019 om 08:39.
CDriessen zegt:

Als ik dit allemaal lees ben ik toch blij met mijn Creditcard

18 november 2019 om 08:55.
MaritaA zegt:

Sluit de App eens af
2x home knop en alle apps naar boven wegvegen.
Open de Appstore dan weer, is dan het openstaande saldo wel bijgewerkt?

Soms moet je dit zelfs met iTunes kaarten doen.... dwingen om iCloud te synchroniseren

18 november 2019 om 09:11.
Freedom zegt:

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Margas op het bericht van MaritaA.

18 november 2019 om 10:17.
avatar
Ex-lid zegt:

Bedankt voor je reactie MaritaA, dat heb ik ook gedaan.
ik heb net weer even gekeken, maar er is nog geen 25 euro bij geschreven.
Ik wacht nog even tot woensdag en dan trek ik wel bij Apple aan de bel.

18 november 2019 om 16:41.
Freedom zegt:

Misschien is dit de manier om het weer vlot te trekken
Dus;

18 november 2019 om 17:02.
avatar
Ex-lid zegt:

Senior vrienden
Probleem is op gelost, de bank waar de 25 euro naar toe is over gemaakt, heeft het weer terug gestort.
 

19 november 2019 om 18:23.
Freedom zegt:

Dus....................... GÁÁÁÁÁUWWWwwwwww een kaart in de Winkel kopen!!!!!!!!!!!
Bedankt voor de terugmelding!

( je kan ook eventueel gratis dezelfde muziek van youtube downloaden!)

19 november 2019 om 18:37.
Toon1954 zegt:

Dank voor je terugmelding en fijn dat je geld is teruggestort. Maar probleem is hiermede niet opgelost.
Ik heb net mijn tegoed met € 1,- opgehoogd en via iDEAL betaald. € 1,- is meteen bijgeschreven.

Toon

19 november 2019 om 18:39.
avatar
Ex-lid zegt:

Bedankt voor jullie reactie Toon 1954 en Freedom

Ik heb zelf het idee dat er met de online betaling wat fout gegaan is.
normaal koop ik altijd een kaart in de supermarkt bij de boodschappen nooit geen problemen gehad. dus daar hou ik het maar bij. in ieder geval bedankt voor het mee denken allemaal.

Groetjes van Margas

19 november 2019 om 18:45.
Freedom zegt:

Zoals Toon het al schrijft is het “probleem” niet opgelost.
Het blijft dus; “soms werkt het (in het weekend) met iDeal niet en soms wèl!
Voor elke oplossing is er een probleem!

Muziek; Da’s genieten!!!

19 november 2019 om 19:02.
avatar
Ex-lid zegt:
Fredom

Ik heb de schrik goed in de benen, er word in huize Margas niet meer met iDeal betaald.
Als ik iets koop wil ik het ook zien en aanraken, boter bij de vis.
19 november 2019 om 19:16.
Freedom zegt:

Hééél goed Margas. Dit vergeet je nóóit meer!

”Als het niet kan zoals het moet,moet het maar zoals kan”

Freedom

19 november 2019 om 19:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club