Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Rare tekens in e-mail op iPad
Geplaatst op 24 februari 2020 om 15:38 door Anske

Goedemiddag,
Ik zit in een mailgroep en ontvang van een paar leden sinds een paar dagen rare tekens in de mail.
Van de andere leden ontvang ik de mails normaal, weet iemand hier raad op?
graag reactie, bvd.
 

7 reacties
Willem-B zegt:

Het zijn verwijzingen naar musici van klassieke muziekstukken, mogelijk zijn er andere gegevens weggefilterd.

Vraag de afzender eens wat hij met deze teksten bedoelt.

24 februari 2020 om 21:19.
Anske zegt:

Dank je Wille-B voor je reactie maar het gekke is dat ik de gehele tekst wel goed op mijn laptop ontvang want het is inderdaad iets van muziek.
bij een andere e-mail ontvang ik ook de tekst =C2=A0 en daar heeft het niets met muziek te maken.

24 februari 2020 om 21:33.
JanvB zegt:

De verzender gebruikt in zijn/haar email instellingen "quoted printable" om diacritische tekens in 7 bits ascii om te zetten. Dat is op zich een vrij normale gang van zaken.

Als een email bericht quoted-printable gebruikt, is dat in de mailheaders expliciet opgenomen, zoals dit:

Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Als je de quoted-printable characters in de quoted-printable vorm ziet, komt dat omdat ofwel de header ontbreekt, ofwel malformed is, of door het email programma over het hoofd wordt gezien.

24 februari 2020 om 21:39.
Freedom zegt:

Ja dát komt mij bekend voor en heb dat ook eens langs zien komen.
Éérst dacht ik dat het aan mijn iPad lag en heb toen een harde reset uitgevoerd.
Maar als ik goed herinner was nà het resetten die vreemde tekst in de bewuste mails niet weg.
Nà een tijdje heb ik alléén die bewuste mails verwijderd en het euvel is tot heden niet teruggekomen.
Toch blijft het vreemd dat dit euvel dus niet alléen bij mij voorkomt.
Ik zou ook graag willen weten hoe dit kan, ben benieuwd welke expert hiervoor een verklaring heeft.

24 februari 2020 om 21:46.
Freedom zegt:

@JanvB.
ik zie nèt dat jij al met een verklaring gereageerd hebt.
Bedankt hiervoor.
Freedom

24 februari 2020 om 21:51.
JanvB zegt:

Anske kan dezelfde email wel normaal lezen op haar laptop, dus de mailheader is intact. Wellicht moet ze het email programma op de iPad even herinstalleren.

24 februari 2020 om 21:58.
Anske zegt:

Ik heb net het advies opgevolgd van Freedom en een harde reset gegeven en de bewuste e-mails verwijderd en hoop dat het probleem dan ook bij mij opgelost is.

bedankt voor de antwoorden.
Anske

24 februari 2020 om 22:01.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club