Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Mail versturen vanaf iPad met blinde kopie naar mezelf
Geplaatst op 16 december 2020 om 17:28 door Noor.W

De laatste 3 weken kan ik vanaf mijn IPad Pro geen mail versturen, althans ik krijg de blinde kopie niet meer bij inkomend. Zie tekst onderstaand bericht dat ik dan ontvang. Pfff ik heb een schermafbeelding van de mail gemaakt en in foto’s opgeslagen, maar die krijg ik dus niet in dit bericht. Kon het dus wel kopiëren hieronder

Dit bericht heeft een structuur die niet kan wooden weergegeven. Vraag de afzender om het bericht opnieuw te sturen met een andere structuur of vanuit een ander e-mailprogramma.

text/plain

Ik heb niets veranderd aan mijn mailprogramma en op mijn desktop komt hij wél binnen..
Uiteraard heb ik al meerdere keren een harde reset geprobeerd.
Wie kan mij hiermee helpen?
Met dank en groet, Noor

20 reacties
MaritaA zegt:

Blinde kopie staat toch niet bij een inkomende mail
of
Wil je een binnenkomende mail doorsturen.
Zo ja
Tik dan op kopie onder het aan veld en je krijgt blinde kopie erbij.

Maar staat bij instellingen > mail> toon blinde kopie aan?

Verder vermoed ik dat de afzender van de mail (schermafbeelding) geen RTF gebruikt (opmaak Rich Text Format) maar plain text.

16 december 2020 om 19:36.
Noor.W zegt:

Hallo Marita,
Voor de duidelijkheid: Ik heb een mail verstuurd mét een blinde kopie naar mezelf. De mail komt niet binnen bij mij als blinde kopie, maar met de cursieve tekst hierboven. In de map verstuurd komt hij óók zoals de cursieve tekst, dus inhoud verdwenen..
Kan het zijn dat mijn mailprogramma ineens er plain tekst van heeft gemaakt ? Gekke is ook nog dat , als ik de blinde kopie naar mezelf achterwege laat, de test mail in de map verstuurd staat en ik mijn andere mailadres gebruikt heb bij kopie, waar hij ook binnenkomt. Dacht ik even te zien, maar is dus niet zo!

17 december 2020 om 14:39.
Noor.W zegt:

Nog een nieuwe ontdekking: afgelopen Vrijdag ging het versturen van mail mét een blinde kopie naar mezelf nog goed; daarna dus fout, dus met die cursieve tekst erin, ook in map verstuurd.
Ik heb net iPad voor de zoveelste keer opnieuw opgestart en ervoor de instelling “blinde kopie naar mezelf” uitgezet bij mail. Tot mijn verbazing stond die weer op groen na opstarten, zoals vanouds.
Het komt erop neer dat ik geen mails meer kan verzenden vanaf mijn iPad, terwijl ik er niets aan veranderd heb. Gelukkig komt alle mail wel op mijn windows desktop, ook die ik met kopie of blind kopie gestuurd heb. Maar tóch is mailen op mijn iPad handiger voor mij. Hoop dat we het kunnen oplossen.
Waar vind ik de instelling van plain tekst of RTF?

17 december 2020 om 15:08.
MaritaA zegt:

Kijk jij wel goed bij de instellingen?
instellingen > mail > Email schrijven > Blinde kopie naar mij (op groen?)


 

18 december 2020 om 14:25.
Noor.W zegt:

Jazeker, staat op groen.
Het gaat erom dat ik de cursieve tekst hierboven in mijn inbox krijg ipv de mail met tekst die ik heb gestuurd; en in de map verstuurd staat dezelfde cursieve tekst ipv wat ik heb verstuurd. Ik kan op mijn iPad dus niet zienwát ik heb verstuurd.
Als ik reageer op iemands mail, dán komt die wél gewoon leesbaar terug in de inbox. En kan ik er verder weer op antwoorden
Rare is ook dat ik een verstuurd bericht met blind kopie in mijn inbox krijg en in de linkerkolom wel de eerste regel kan lezen, maar dan rechts die cursieve tekst staat.

18 december 2020 om 15:24.
Noor.W zegt:

Nieuwe ontdekking: Ik kan dus een ingekomen mail beantwoorden en de originele tekst erin laten staan; geen probleem.
Haal ik de originele tekst na beantwoording weg en stuur nogmaals mijn antwoord, dan komt ook deze weer in mijn inbox met de volgende tekst bovenin:

D"content-type" content="text/html; charset=utf-8">
Is dit misschien een aanwijzing naar de oplossing van de fout? Ik heb geen idee wat het betekent.
Onderaan de mail staat ineens:
--Apple-Mail-EA855293-25B5-434F-8AD1-6B2532455

20 december 2020 om 10:57.
MaritaA zegt:

Gebeurt dit bij alle mail?
Of alleen die waar je de schermafbeelding van plaatst.

De afzender gebruikt kennelijk geen RTF en heeft niet UTF-8 ingesteld
Laatste is een vrij algemene instelling en het meest gebruikt in opmaak text
 

20 december 2020 om 11:47.
Noor.W zegt:

Hallo Marita, De afzender ben ikzelf. Ik heb nooit iets veranderd in opmaak tekst of zo en weet zelfs niet waar ik die instelling zou kunnen vinden. Hoe zou ik eea kunnen veranderen dan in RTF?
Wat bedoel je exact met de vraag of dit met alle mail gebeurd; welke mail?
Als ik een nieuwe mail stuur vanaf mijn iPad met blind kopie naar mezelf (doe ik opdat hij dan ook op mijn pc staat en ik hem na afhandeling op iPad kan verwijderen), dan krijg ik in inbox én de map verstuurd op mijn iPad de schuine tekst uit begin van deze vraag.

20 december 2020 om 12:16.
MaritaA zegt:

Jij hoeft niets te veranderen de afzender gebruikt het kennelijk niet....

Als je mail naar anderen doorstuurt met een blinde kopie naar jezelf gebeurt dat dan ook, of alleen deze mail?

Maar verwijder je mailaccount van Ziggo en stel het opnieuw in.
Tussendoor harde reset.
Is het dan nog zo bel Ziggo helpdesk, die (naar ik vermoed de schuld bij Apple leggen en Apple bij Ziggo...)

Op een iPad kan je geen UTF-8 instellen, misschien kan er op de webmail bij Ziggo platte tekst ingesteld worden, of staat dat toevallig aan..
Ik ken Ziggo webmail mogelijkheden verder niet.
Meesten gebruiken UTF-8 (of RTF)

20 december 2020 om 12:19.
Noor.W zegt:

Nogmaals, de afzender ben ikzelf
Ik maak een nieuwe mail aan met blinde kopie naar hetzelfde mailadres (mijzelf); verstuur die en geadresseerde ontvangt hem en ik ook op Windows desktop. Ik zie daarna een lege mail met die schuine tekst in mijn inbox komen en box "verstuurd".
Beantwoord ik iemands mail en laat de tekst staan, dan gaat alles goed.
Haal ik vanuit de inbox in de blind kopie mail de originele tekst weg en verstuur die weer, dán krijg ik die tekst: D"content-type" content="text/html; charset=utf-8" bovenaan en onderaan die tekst van Apple: --Apple-Mail-EA855293-25B5-434F-8AD1-6B2532455

Hoe verwijder ik dit mailaccount, wat ook mijn Apple-account is en het lijkt erop dat er een oud wachtwoord in staat. Moet ik dat op de site van Ziggo doen? En ben ik dan alle mail kwijt van dit account? De paniek begint nu toe te slaan, sorry Marita...
Vanaf mijn 2e mailadres werkt alles zoals het moet, maar dat is niet mijn officiële, en daarin (dat officiële) komt alle belangrijke post binnen.

20 december 2020 om 13:31.
MaritaA zegt:

Ik neem aan dat het mail account van Ziggo mail anders is dan het ww van Apple id.
Hypothetisch:
....@ziggomail.nl
WW: xyz


Apple id = ....@ziggomail.nl.
WW: abc


Staat icloud sleutelhanger niet aan?
daarin vind je al je ww’s terug, vingerafdruk gebruiken!!


log op je pc via een brower in bij ziggo webmail en kijk of hij het ww pakt..

er is eerder bij Ziggomail op iOS dit soort problemen geweest.
Hiervoor moet je echt Ziggo bellen, die het naar het land der fabelen zal verwijzen..

20 december 2020 om 14:05.
Noor.W zegt:

Dank Marita tot zover.
Apple id heeft apart wachtwoord. Webmail heeft beide wachtwoorden voor mail goed, ook in de sleutelhanger . Dat werkt allemaal. Bij mail op iPad, account, 2e adres werkt alles goed, kan ik zó gebruiken

20 december 2020 om 14:24.
MaritaA zegt:

Dan ga je nu het Ziggo mail account bij instellingen>mail>accounts weghalen.
na weghalen harde reset.
En weer toevoegen.

geen garantie..

uh beide wachtwoorden webmail.. Ziggo en.....?

20 december 2020 om 14:27.
Noor.W zegt:

Ik heb 2 accounts bij Ziggo in gebruik en die wachtwoorden zijn verschillend. Ik verwijder dus mijn belangrijkste account en dan hopen dat ik de instellingen ervan goed heb. Zal eerst die instellingen van mijn 2e account opschrijven, zoals SMTP en poorten. Ik ga ermee bezig nu. Als het niet lukt, kan ik ook niet meer met jou/Seniorweb mailen en krijg je dus geen antwoord hierop.

20 december 2020 om 14:36.
MaritaA zegt:

Webmail gebruiken in Safari....?
zou je voor beide accounts kunnen doen.
Favoriet maken in Safari.
Tackel je voorlopig de Applemail problemen met Ziggo

20 december 2020 om 14:40.
Noor.W zegt:

Als ik dat account verwijder, dan verwijder ik dus ook alle e-mail van dat account welke op mijn iPad staat, dat lees ik!?
Stel dat ik dit doe en na harde reset opnieuw account maak en stel dat dat werkt, dan krijg ik vermoedelijk alle mail, die nog op de server voor dit account staat weer terug op mijn iPad? Dan kan ik dus beter eerst op webmail oude mails opruimen, toch?Dan krijg ik ze niet allemaal weer op mijn iPad...?

20 december 2020 om 15:05.
MaritaA zegt:

Stel jij de mail wel in met IMAP.
dan krijg je alles terug.
Was het met POP ingesteld, niet.
zijn de mails in postvak in in Apple mail exact hetzelfde als op de webmail in postvak in.
en ook postvak uit, prullenmand etc,

20 december 2020 om 15:20.
Noor.W zegt:

Ik heb pop-accounts en mails blijven op server staan, tot ik die daar verwijder en daardoor staan daar nog ongeveer 800 op (geen tijd gehad voor opruimen). Die dus maar eerst verwijderen tot zover ik ze terug wil hebben op mijn iPad. Lijkt me nu de eerste stap, daarna account op iPad verwijderen en opnieuw installeren en dan zien wat er gebeurd. Hopelijk is dan het probleem opgelost en gebruik ik op mijn iPad voorlopig mijn andere account of ga achter de pc. Ik kan ze in elk geval wél ontvangen van anderen.

Marita, hartelijke dank voor al je tijd en meedenken en petje af! Je hoort er nog van hoe het is gegaan.

Allen goede Kerstdagen gewenst, een gezond 2021 en hartelijke groet,
Noor

20 december 2020 om 15:56.
MaritaA zegt:

Stel in met IMAP Noor,
Pop is van de vorige eeuw
Juiste instellingen te vinden via Ziggo website.

Elke mail die jij opent op je iPad met POP is weg van de server...
Bij een crash op iPad of de mailapp, ben je je mail voorgoed kwijt..

Neemt ook geen ruimte in IMAP op je apparaat.

in ieder geval prettige dagen ondanks de belemmeringen van de Corona!

20 december 2020 om 17:10.
Noor.W zegt:

Even een kleine correctie, Marita. Ik heb in mijn mailprogramma (Office Outlook 2016) ingesteld dat mails bij de server blijven staan, dus ik kan gelezen (en eventueel beantwoordde mails) gerust op mijn iPad verwijderen en dan ook gewoon binnenhalen op mijn desktop en dáár eventueel in een map bewaren. Ze staan dan nog steeds bij de server. Als ik wat tijd over heb, ruim ik de mails bij de server op, op een enkeling na, die bij herinstallatie van de iPad dan weer daarop gedownload worden.
Dat ik blind kopie gebruik is dat mails beantwoorden op mijn iPad sneller gaat (ligt op tafel!) dan dat ik boven mijn desktop opstart en daarop de mail beantwoord.

Door 2 sterfgevallen in mijn familie laat ik alles nu even los. Met dank tot zover.

Allen een rustige jaarwisseling gewenst en een goed 2021.
Noor

27 december 2020 om 14:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club