Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Foutcode 54 bij synchroniseren iTunes / iPad
Geplaatst op 3 april 2021 om 15:34 door Freedom

Ik heb een paar jaar geleden een muzieknummer via iTunes gekocht en staat in de bibliotheek van iTunes.
Nu wil ik dit bewuste nummer synchroniseren met mijn iPad maar dan krijg ik de melding in iTunes “foutcode 54” ( zie onderstaande link) waardoor de synchronisatie niet uitgevoerd wordt.
Dit euvel ben ik in de zes jaar nog nóóit tegengekomen.
Omdat ik het niet voor elkaar kreeg heb ik het bewuste muzieknummer maar verwijderd uit de bibliotheek van iTunes.
Er wordt op internet diverse mogelijkheden beschreven hoe je dit zou kunnen herstellen, ik heb alleen simpelste uitgevoerd ( het bewuste muzieknummer staat nu bij de “verborgen” nummers in iTunes)
Daar moet ik het nummer toch weer opnieuw downloaden of moet ik dit opnieuw downloaden op een andere plaats doen? (niets helpt.)
Verder zie ik het muzieknummer nergens terug om opnieuw te downloaden, ook niet bij “aankopen” in de app iTunes.
Dus kan ik mijn muzieknummer 🎶 wel weggooien!??

Twee vragen;
- is het normaal of vreemd dat dit euvel óók bij aangekochte muziek via iTunes voorkomt?
- is er iemand die toch een hele simpele oplossing weet om dit te herstellen zodat ik het nummer toch weer kan gebruiken.

foutcode 54
Ben benieuwd

ps; ik werk op mijn laptop met Chrome

in iTunes staat bij het nummer nu “gekocht”

Verstuurd vanaf mijn iPad

4 reacties
Willem-B zegt:

Er is een document van Apple support waarin de Foutcode 54 wordt beschreven.
https://support.apple.com/nl-nl/HT205597
misschien dat deze informatie voldoende handvaten geeft.

Voor DRM beveiligde muziekbestanden gelden restricties, die zijn niet overdraagbaar naar een andere eigenaar (Apple-id). Er zijn wel mogelijkheden:
https://computertaal.info/2015/07/07/itunes-12-2-kan-drm-toevoegen-en-je-muziekbestanden-corrupt-maken/

3 april 2021 om 17:06.
Freedom zegt:

Goedèmôrgèn, 🎶🎶🎶 🍷🍷

Vanmorgen ( heel vroeg) 🍳🍳heb ik mijn iPad op mijn W10 laptop aangesloten en het bewuste muzieknummer vanuit iTunes/ “verborgen” bestanden “weergegeven”.
Het muzieknummer stond weer in de bibliotheek van iTunes met een wolkje erachter, daar heb ik op geklikt.
Toen ik even tussendoor in de bibliotheek van mijn aangesloten iPad keek zag ik dat het nummer daar in het “grijs” stond.
Daarna heb ik op mijn iPad op de app “iTunes Store” / aankopen geklikt en daar stond het nummer met óók weer een wolkje waar ik ook op heb geklikt, het wolkje verdween en de tekst ‘SPEEL AF” verscheen weer.
Het nummer is dus hersteld en staat dus ook weer op de iPad in de Bibliotheek/ Aangeschaft/ afspeellijst.
Wanneer je niets probeert (ook als leek) leer je ook niets (van het systeem) en maak je geen fouten, ik maak veel fouten.


Never give Up, Never.
Prettige Paasdagen.

Freedom

4 april 2021 om 09:15.
Willem-B zegt:

Dat is de juiste attitude, Freedom, gewoon blijven experimenteren, daar leer je het meeste van.

4 april 2021 om 16:24.
Freedom zegt:

@Willem-B
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Dit is toch veel leuker dan een spelletje op een iPad doen!
Never Give Up, Never!

4 april 2021 om 16:34.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club