Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Geen geluid bij wijziging van het geluid bij Ziggo Go app op mijn iPad Air 5.
Geplaatst op 19 mei 2022 om 18:48 door Freedom

In Netflix en muziek werkt het wel goed.
Waarschijnlijk staat er iets verkeerd ingesteld.
Zijn er nog meer leden waarbij de volume-en licht/donker knop niet goed werken in de
Ziggo Go app ? Weet iemand een oorzaak?

Freedom

23 reacties
Freedom zegt:

Niet goed werkende Ziggo Go app.
Heb overal gezocht maar kan het probleem niet oplossen. Inmiddels contact via Ziggo community. Het betreft een niet goed werkende Ziggo Go app. Iemand een idee hoe ik de geluidssterkte bij een volledig beeld op mijn iPad weer kan regelen?

 

22 mei 2022 om 17:53.
HelmaB zegt:

Niet dat er verschil zou mogen zijn, maar als je naar een uitzending kijkt,
werkt dan de volumeregelaar bovenin het scherm?

P.S.
Lees even jouw bovenste tekst.
Er staat twee keer hetzelfde.
Had je toch kunnen zien.

22 mei 2022 om 22:17.
Freedom zegt:

Helma, dat ging even mis. Excuses.
Bij een tv uitzending gaat het uiteindelijk hierom; in de twee kleine beeld in beeldschermpjes werkt de grote zwarte/ wit geluidsregelaar (uit het bedieningspaneel gewoon goed.
Wanneer ik op mijn iPad overschakel naar het grote scherm stopt het geluid en werkt de zwart/wit regelaar van het geluid niet.
Omdat dat wèl goed werkt twijfel ik of het aan de Ziggo Go app ligt.
Heel vreemd
Misschien staat er iets verkeerd ingesteld.
Héél graag je reactie.

 

23 mei 2022 om 09:36.
HelmaB zegt:

Als het met de tekst even mis ging, dan haal je dat dubbele gedeelte toch weg?

Waarom ga je naar het bedieningspaneel om het geluid te regelen als de volumeregelaar
(bij groot scherm) in beeld staat.
Ik heb nog geen antwoord of die wel werkt (al zou het niet moeten uitmaken).

23 mei 2022 om 10:34.
Freedom zegt:

Helma,
Dubbele tekst heb ik verwijderd. (foutje bij kopiëren)
Wanneer jij deze geluidsregelaar bedoeld werkt deze wèl bij een groot scherm met een tv programma.
Maar de wit/zwart regelaar in het bedieningspaneel moet deze regelaar bij een tv uitzending toch ook werken??

Werkt de zwart/wit geluidsregelaar in het bedieningspaneel bij jouw wél bij een groot beeld met tv-uitzenden???
Graag je reactie.

 

23 mei 2022 om 11:16.
HelmaB zegt:

Maakt bij mij niet uit of ik het bedieningspaneel gebruik of de volumeregelaar, die je in beeld ziet.
Werkt allebei.
Waarom bij jou niet............. ik heb geen idee.

23 mei 2022 om 11:23.
Freedom zegt:

Helma bedankt dat jij wèl gereageerd hebt.
Het ligt niet aan mijn nieuwe iPad 5, dàt is zeker! Bij een vriend getest die ook een iPad en Ziggo heeft.
Heb het sterke vermoeden dat het aan de Ziggo Go app ligt.
Zal er aan moeten wennen zolang ik bij Ziggo zit.
Welke provider heb jij???

Nogmaals hartelijk dank! ( graag nog even een reactie hierop.
Freedom

23 mei 2022 om 17:02.
HelmaB zegt:

Graag gedaan; ook al heb ik geen idee waar het probleem zit.
Ik heb Ziggo.
Je zult de Ziggo Go App ook niet kunnen gebruiken als je niet bij Ziggo zit.

Heb je al geprobeerd de App te verwijderen en opnieuw te installeren?
Niet geschoten, is altijd mis.

23 mei 2022 om 17:18.
Freedom zegt:

Ja, dat heb ik natuurlijk als eerste gedaan, maar dat helpt óók niet.
Misschien ligt aan het type (pro)

23 mei 2022 om 19:54.
Willem-B zegt:

Freedom, heb je al geprobeerd de Ziggo app te verwijderen en opnieuw te installeren? Soms komt het voor dat na een update iets niet meer goed functioneert. Je kunt ook nog even proberen om de iPad helemaal opnieuw op te starten.
Vanwege voortdurende problemen met Ziggo (XL mediabox) ben ik overgestapt naar T-mobile via glasvezel. Mijn mobiel telefoonabonnement loopt daar ook.
Hogere snelheid 100mb download en 100 upload en bovendien goedkoper.

24 mei 2022 om 09:25.
HelmaB zegt:

Even lezen Willem...
Dat had ik al gevraagd.

24 mei 2022 om 11:09.
Freedom zegt:

Vanmorgen wéér gebeld met Ziggo.
Samen met een vriendelijke mevrouw heb ik een aantal handelingen uitgevoerd w.o.
Het installeren van de Ziggo Go App op mijn W10 laptop
Het verwijderen en opnieuw installeren van de Ziggo Go op mijn iPad
De beveiligingssleutel op mijn iPad “vergeten en weer opnieuw ingevoerd.
Nu tot a.s. dinsdag in de gaten houden of de melding wel of niet meer verschijnt (zie melding) geen verbinding
Ik word door die mevrouw a.s. dinsdag gebeld hoe het gegaan is .
Als het niet opgelost is wordt er een afspraak gemaakt voor een GRÁÁÁÁTIS monteur
die het “probleem” verder gaat onderzoeken en hopelijk op gaat lossen.

Afgelopen zondag had ik al om een gratis monteur gevraag, dat weigerde Ziggo en zeiden ze dat wanneer je wel met WiFi en Internet kon werken er geen monteur werd gepland.
Als je toch een monteur wil moet je dan ten alle tijden de monteur voor eigen rekening nemen.
Dat stokte in mijn keel!!!!
Ondanks Ziggo’s melding waarin staat dat het probleem bij hun ligt.
Zie 2e citaat in de melding
Dat is tegenstrijdig.
Waarom moet een klant voor een probleem dat bij provider ligt betalen?
Ik geef het niet op en zàl dóórgáán.

Kijken wat er a.s. dinsdag gaat gebeuren

24 mei 2022 om 14:41.
Groetend zegt:

De bijlage bevat nu een andere melding dan dat er geen geluid is. Is dat een nieuw probleem?

24 mei 2022 om 15:00.
Freedom zegt:

Het probleem is hetzelfde omdat ik geen verbinding kan maken.
De Ziggo Go app werkt bij mij niet,kan geen verbinding maken met mijn iPad.
Dus ook geen geluid.
Dus wacht ik wacht nu tot a.s.dinsdag.

24 mei 2022 om 15:38.
Toon1954 zegt:

@Freedom
Het probleem is de facto de verbinding, waardoor het logisch is dat ook het geluid het niet doet.
Ben benieuwd hoe het afloopt. Je laat het ongetwijfeld nog weten.

Toon

24 mei 2022 om 18:57.
Groetend zegt:

De melding zegt dat het probleem bij Ziggo ligt, goed dat die nu iets doen. Raadselachtig, dit.

24 mei 2022 om 21:38.
Freedom zegt:

Wanneer je een iPad Air gebruikt met een Ziggo Go app met
verbindingsproblemen,het volgende ;
Sluit na het gebruik van de Ziggo Go app ten alle tijden deze app (en andere) af!
Wanneer je dan de gesloten Ziggo Go App weer open zijn er geen verbindingproblemen tussen de Ziggo Go app en de iPad.
De Ziggo Go App heeft zelf geen ingebouwde volumeregelaar.
Gebruik daarvoor de de volumeregelaars aan de zijkant van de iPad.
Zo kan je dan ook met je AirPods toch naar een tv zender met geluid kijken.

De Apple iPad Air kan nog steeds niet ( sinds 2020) overweg met de Ziggo Go App
Het kan wel “even” duren voordat het opgelost wordt door Apple en Ziggo,
Het probleem is bekend, men is nog steeds bezich om hiervoor een oplossing te vinden.
Freedom

30 mei 2022 om 20:04.
Toon1954 zegt:

Bedankt voor de update Freedom.
Hopelijk heeft Ziggo snel een oplossing.

Toon

30 mei 2022 om 21:08.
Freedom zegt:
PS. Zorg vóórdat je de Ziggo Go app opend alle apps gesloten zijn.
Daarna de Ziggo Go app openen.

Komt dit probleem (vanaf 2020) alléénbij een iPad Air voor of ook bij ander types; iPad en iPad Pro??
1 juni 2022 om 08:20.
Willem-B zegt:

Mijn iPad Air 3e generatie werkte prima met de Ziggo App, ook met geluid.
Inmiddels zit ik bij T-Mobile, die werkt ook prima.

1 juni 2022 om 09:04.
HelmaB zegt:

Ik schreef al dat ik geen problemen heb.
​​​​​2021 (11 inch) iPad Pro.

1 juni 2022 om 12:11.
Freedom zegt:

Vandaag heb ik een update van de Ziggo Go app geïnstalleerd en alle geluids en verbindings probleemen zijn opgelost !!
Mijn iPad Air 5 (2022) loopt nu perfect zoals het hoort.
( Dus ook de geluidsregelaar in het bedieningspaneel voor het geluid van de Ziggo Go app werkt.

Freedom

8 juni 2022 om 22:21.
HelmaB zegt:

Fijn dat het opgelost is.
Dan zet ik dit op slot.

8 juni 2022 om 22:30.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club