SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
blind toetsenbord op iPad
Geplaatst op 5 juli 2014 om 18:29 door boudewijn
Sinds de update naar iOS 7.1.2 heb ik een 'blind' toetsenbord op de iPad2. Zie foto. Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is.
IMG_0146.PNG
12 reacties
MaritaA zegt:
Probeer eens een harde reset.
Thuis-en aan/uit knop tegelijk ingedrukt houden tot Apple logo te voorschijn komt.
Loslaten en wachten tot de iPad weer opstart.
Vaak lost dat veel probleempjes op.

Maar probeer eerst even op het wereldbolletje te klikken links van de spatietoets, helpt dit niet dan de harde reset.
5 juli 2014 om 18:46.
boudewijn zegt:
beide suggesties al gedaan, helaas zonder resultaat.
5 juli 2014 om 18:59.
MaritaA zegt:
Al bij instellingen > algemeen > toetsenbord > doorklikken en kijken of groen staat wat groen moet staan en of Nederlands en Qwerty aangevinkt zijn?

of

Alles uitzetten en weer inschakelen (in toetsenbord)

of

2x thuisknop indrukken en alle openstaande apps naar boven vegen(afsluiten, behalve beginscherm) en dan notities weer openen en kijken of...
5 juli 2014 om 19:09.
boudewijn zegt:
Fijn dat je me zo snel helpt...maar helaas alle tips ten spijt: nog steeds blanco toetsenbord...
5 juli 2014 om 19:26.
MaritaA zegt:
in andere apps ( b.v. mail), is dan het toetsenbord wel normaal?

Al geprobeerd om een nieuwe notitie te kiezen en dan de de vinger ergens in het wit te tikken, zodat de cursor te zien is.
Wie weet?
Ik zie n.l. op jouw schermafbeelding geen cursor.

In Portraitmodus wel een toetsenbord?
Stevig schudden (echt waar ) met de iPad, brnegt vaak een voorgaande situatie terug.
Ik zie nu ook dat je rotatievergrendeling aan staat, rechtsboven naast de batterij, zet dat eens uit. bedieningspaneel naar boven trekken en tikken op het witte hangslotje tot het donkergrijs wordt.
5 juli 2014 om 19:30.
boudewijn zegt:
Nee, op geen enkele plek waar het toetsenbord gebruikt kan worden krijg ik een normaal bord. Het is dus niet alleen bij de notitieapp. Die gebruikte ik even om een foto ter verduidelijking te maken.

Als ik op een blanco toets druk verschijnt daar wel de letter; laat ik die weer los dan is de letter ook weer weg.
5 juli 2014 om 19:45.
boudewijn zegt:
Sorry Ja, in portraitmodus heb ik wel een leesbaar toetsenbord.
5 juli 2014 om 19:55.
MaritaA zegt:
kijk, daar hou ik van, toch opgelost!

Wat ik je wil adviseren is om af en toe de iPad echt uit te zetten (aan/uit knop op de zijkant) dus tot het rode schuifje met "zet uit" tevoorschijn komt.
5 juli 2014 om 20:02.
boudewijn zegt:
gedeeltelijk opgelost dus; dank je, maar nu in de liggende stand nog...
schudden heeft niet geholpen.
5 juli 2014 om 20:05.
MaritaA zegt:
Nog een mogelijkheid, druk eens een tijdje op het knopje rechts onderaan, daar mee kan je het toetsenbord zwevend maken of splitsen, je hoeft niets te kiezen.
of er een paar keer op drukken zodat het toetsenbord weggaat en dan een cursor plaatsen tot het weer te voorschijn komt.

Dan is denk ik, als dat niet helpt de enige mogelijkheid de hele iPad opnieuw in te stellen.
En nog even echt uitzetten.
5 juli 2014 om 20:15.
boudewijn zegt:
Steeds een stapje verder. Gesplitst is het toetsenbord in beide standen (staand en liggend) leesbaar. Maar zwevend en in de basis blijft-ie liggend blanco toetsen geven. Jammer.
Maar je hebt me aardig op weg geholpen. Dankjewel.
Bedoel je met 'opnieuw instellen' de iPad verbinden met iTunes en dan kiezen voor 'herstel'?
5 juli 2014 om 20:33.
MaritaA zegt:
Ga eerst op iPad naar instellingen> algemeen
kies functie zijschakelaar en zet een vinkje bij geluid uit, Hoe gek het klinkt maar daarmee ben je er vanaf dat je de ipad niet meer kan roteren (landscape, portrait)

Ga dan onderin naar stel opnieuw in en kies boven in voor herstel alle instellingen, dus wifi etc, moet allemaal weer ingesteld worden.

maar je hebt volgens mij de iPad nog niet klassiek uitgezet.

Ja en dan wordt het inderdaad helemaal herstellen (dus terug naar fabrieksinstellingen) via iTunes. Kleine troost Apple onthoudt alles wat je hebt gekocht in de Appstore, dus die moeten dan weer even (nou ja) gedownload worden.
5 juli 2014 om 20:40.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club