Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Apple-Club
Zwart scherm op Mac
Geplaatst op 24 december 2014 om 14:36 door A.Bal

Goedemiddag,

Mijn mac van 2007,met Yoshemite geeft sinds vanmorgen na het opstarten een zwart scherm.

Na het aanzetten komt het opstartgeluid,het grijs scherm met Apple logo en de voortgangsbalk balk.

Wanneer deze op ca.1/3 is wordt het scherm weer egaal grijs met daarna weer de balk tot op 1/3, daarna wordt het scherm volledig zwart met wel de aanwijzer zichtbaar en verplaats baar en af en toe het draaiend wieltje.

Iemand een idee of dit nog oplosbaar is?

graag zie ik berichten tegemoet waarvoor hartelijk dank

met vriendelijke groet 

A.Bal

5 reacties
MaritaA zegt:

Al opgestart in veilige modus?

Probeer anders een hardware test te doen.
Beschrijving staat in bijgevoegd PDF

Anders een (halve) clean install doen.
Afsluiten ALLES, opstarten met cmd R, kies voor opnieuw installeren besturingssysteem (Yosemite) alle documenten etc. blijven bewaard. (dus niet wissen van de HD)

Maar het klinkt erg naar een kapotte HD.

Geen horizontale strepen, want dan kan het het logic board zijn.

24 december 2014 om 15:40.
A.Bal zegt:

Goedemiddag,

Bedankt voor de snelle reactie's,oen dat op de dag voor kerst!

Horizontale strepen zijn er niet.het enige waar op gereageerd wordt is de laatste optie nkl.opnieuw installeren.

Ik krijg een keuze :installeer OS X opnieuw.

is dat de installatie die u bedoelt?.

hoor indien mogelijk graag nog even

24 december 2014 om 16:06.
A.Bal zegt:

Ik bedoel natuurlijk en ,ipv oen 😀

24 december 2014 om 16:09.
MaritaA zegt:

U kunt nog lachen (als boer met kiespijn?)

Dit soort zaken komt nooit gelegen.

Ja, kies installeer osx opnieuw.

Hopelijk wel een recente backup, voor het geval dat....

Succes en neem even de tijd om osx opnieuw installeren (2 à 3 uur) afhankelijk van je downloadsnelheid.

24 december 2014 om 16:26.
A.Bal zegt:

Goedenavond,

Uw adviezen hebben geleid tot het gewenste resultaat,hij doet het weer !

Na het opnieuw installeren functioneert de computer weer naar behoren.

Hartelijk dank voor de hulp, en prettige kerst en jaarwisseling gewenst.

m.vr.g.r

Arie Bal

24 december 2014 om 18:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Apple-Club?
Apple-Club