Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
HPPhotosmartEssential ?
Geplaatst op 2 februari 2017 om 15:43 door Klaartje

Gisteren kreeg ik onverwachts een bericht van HPPhotosmartEssential, helaas in het Engels. Ik heb begrepen dat ik iets moet downloaden of opstarten. Als ik op OK klik begint dat schermpje iedere keer opnieuw op te laten.
Ik krijg die schermpjes niet weg en kan dan ook niet met de PC werken. Zet ik de PC uit, en start hem later weer op, dan krijg ik weer die schermpjes ( zie bijlage). Ik ben er lang mee bezig geweest om uiteindelijk tóch het e.e.a. te verwijderen, vandaar dat ik nu hulp kan vragen.
Ik werk met IE 11, Windows7 en e-mailprogramma eMClient
Wie weet een oplossing?.

Knipsel.PNG
9 reacties
Dirk Boom zegt:

Ik zou op 'Cancel' klikken, is dat gebeurd?

2 februari 2017 om 17:21.
avatar
Ex-lid zegt:

Bij het zoeken op de site van HP vind ik programma wel terug als ondersteuning van bepaald printers. Als het programma wordt aangeboden via Softonic moet wel heel voorzichtig zijn. Kijk maar een op de site van HP en voer "HPPhotosmartEssential" maar eens in als zoekbegrip. Mogelijk is het programma niet geschikt Windows 7.
Succes

2 februari 2017 om 17:52.
Niekie zegt:

Klaartje:
Schakel de pc in en begin onmiddelijk, herhaald de toets F8 in te drukken.
Je krijgt dan een zwartscherm met (ik dacht 3) keuzes.
Kies "Windows opstarten in veilige modus" met de pijltjes toetsen en geef "Enter"
Als je dan bij je bureaublad komt ziet het er wat vreemd uit, met grotere pictogrammen maar dat hoort erbij.

Klik boven de startknop van Windows 7 op het lege regeltje en tik daarin " msconfig ". Klik bovenin het schermpje met rechts op "msconfig.exe"en kies "als administrator uitvoeren"

Er opent zich een nieuw scherm met 5 tabbladen:
Kies het tabblad "Opstarten" en vink alles uit wat van HP is.
Klik op Toepassen en/of oke en start opnieuw op.
Ik vermoed dat je dan van de melding af bent.

Niek

2 februari 2017 om 19:03.
Klaartje zegt:
Net thuis, kon niet eerder reageren. Het is een wanhoop. Bijna een half uur er over gedaan voor dat het eindelijk verdween. Meerdere malen op cancel gedrukt maar komt steeds weer terug.
Ga bericht van Niek knippen, en dan maar aan de gaan.
Ik had gehoopt dat ik HPPhotosmartEssential zou kunnen verwijderen, maar ook dát lukt niet.
Hoe komt die melding er zo plotseling op?
2 februari 2017 om 22:01.
Niekie zegt:

Als je een HP printer hebt, kan het van HP komen. Maar dan is er iets mis met de update, of met de pc/laptop.
De harde schijf kan bijvoorbeeld te vol zijn.
Stond de printer wel aan, tijdens de update, (liefst wel) want dat zou ook nog kunnen uitmaken.

Niek

2 februari 2017 om 22:38.
Klaartje zegt:

Nog een bijlage van HP. Als ik wil printen krijg ik steeds het scherm dat ik moet uitlijnen. Heb ik al 6 keer gedaan, maar blijft dit aangeven. Gekeken naar updates maar die zijn er niet.
Er is dus duidelijk wel wat aan de hand met HP. Ik heb zin om het te verwijderen om het via de software-CD weer opnieuw te installeren. Misschien is dat een optie. Verder nog niets ondernomen. Gaat morgen gebeuren.
Klaartje

HP.PNG
3 februari 2017 om 00:13.
Niekie zegt:

U kunt toch het scherpje gewoon met het kruisje sluiten.
Overigens is de kleuren cardrige bijna leeg zie ik.
En als u cd de stuur programma's voor Windows 10 bevat dan kunt u dat doen.
Anders zou ik even het exacte type van de printer hier vermelden, dan zoeken we even de juiste software op.

Niek

3 februari 2017 om 08:58.
Dirk Boom zegt:

Niek, Klaartje gebruikt W 7.
Ik zou eerst eens Photosmart Essentials opnieuw installeren. Het begint hier.
Als dat niet werkt, dan de printer verwijderen en opnieuw installeren m.b.v. software vanaf internet.
PS: altijd software direct bij HP weghalen, en nergens anders.

Verder: eMClient is recent geïnstalleerd, waar is het vandaan gehaald? (het zou kunnen storen).

3 februari 2017 om 09:59.
Klaartje zegt:

Goede morgen

Voor het opnieuw installeren van Photosmart Essentials moet ik het toch eerst verwijderen? Ik heb dat geprobeerd, maar dat lukt niet. Ik denk dat het maar 't beste is om HP helemaal te verwijderen, en dan opnieuw te installeren via Internet. Ik hoop dat dát lukt;).
eMClient is door het PC-bedrijf waar ik altijd naar toe ga als dat nodig is (duur) er op gezet omdat WLM niet meer wordt ondersteund. Zou dat een oplossing zijn?
 

3 februari 2017 om 11:05.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club