SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Computeronderhoud-Club
Backup lukt niet
Geplaatst op 22 oktober 2018 om 20:46 door jaimita

Ik heb een pc en een laptop. Windows 10. 2 externe schijven. Een backup maken van mijn pc naar beide schijven gaat goed. Backup maken van mijn laptop naar de externe schijven lukt niet. Bij 77% stopt het en krijg ik het volgende scherm
 

backupfout.PNG
25 reacties
Niekie zegt:

Ik zou de schijf van de laptop eens controleren met HDTune. De free trail mag je 15 dagen gratis gebruiken.
Bekijk de "health"status van de schijf en doe een volledige Errorscan. Na afloop moeten alle blokjes groen zijn.

Niek

22 oktober 2018 om 23:00.
jaimita zegt:

Ik heb hdtune gedraaid maar alles i s groen. Kan nog steeds geen backup draaien. Wat is eigenlijk de betekenis van semafoor?

23 oktober 2018 om 11:27.
Niekie zegt:

Oke. Ik neem aan dat de backup via usb gaan en niet over het netwerk.
Ik vond hier een mogelijke oplossing in het Engels.
Ik kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn dan lees ik dat wel.
In dat geval gaan we de zaak via Translate laten vertalen.

Niek

23 oktober 2018 om 13:17.
jaimita zegt:

Backup gaat via usb. Met mijn pc ook en daar gaat het goed. Heb de "oplossing" gelezen maar dat is mij te ingewikkeld. Krijg de indruk dat de schrijvers het ook niet helemaal eens zijn, zie geen eenduidige oplossing. Denk dat het iets in mijn laptop is. Zal malware eens uitschakelen en kijken hoe dat gaat

23 oktober 2018 om 13:35.
Niekie zegt:

Dat vertellen ze daar ook. Antivirus software etc. uitschakelen.

Niek

23 oktober 2018 om 13:38.
jaimita zegt:

Heb w defender, malware en internetkabel verwijderd en opnieuw geprobeerd maar zonder resultaat. Backup stopt bij 78% (lichtje externe schijf stopt).Denk dat ik student maar ga inschakelen,

23 oktober 2018 om 15:44.
Niekie zegt:

Of pc hulp aan huis van Seniorweb? link.

Niek

23 oktober 2018 om 16:23.
Dirk Boom zegt:

Windows Defender verwijderd? Dat zou ik niet doen.

23 oktober 2018 om 17:32.
jaimita zegt:

Het staat er nu weer op

23 oktober 2018 om 19:02.
Willem-B zegt:

Ik heb het vermoeden dat het bestand dat aan de beurt is voor backup corrupt of misschien te groot is. Controleer daarom ook de C: schijf.
Je zou het een kunnen proberen om de externe schijf opnieuw te partitioneren en te formatteren (uitgebreid NTFS) en dan nog eens de backup te draaien.
Probeer ook eens eerst een opschoningsactie van je harde schijf inclusief systeembestanden.
RechterMuisKnop in verkenner op C: schijf en vervolgens Eigenschappen / Schijfopruiming aanklikken.

21 november 2018 om 13:17.
jaimita zegt:

Dit heb ik allemaal geprobeerd maar zonder resultaat Vandaag is de student aan huis geweest. Heeft wat gedaan maar backup staat nu al 2 uur te draaien, komt niet verder dan 78% en blijft maar aangeven dat "Wndows backup momenteel wordt uitgevoerd. Dat is het dus ook niet. Wie het weet mag het zeggen. Had nog voorgesteld om W 10 en de rest opnieuw te installeren maar dat zag de student ook niet zitten. Dus wie het weet mag het zeggen

24 november 2018 om 14:37.
Willem-B zegt:

W10 opnieuw installeren zou goed kunnen helpen. Maak dan eerst een opstart USB stick en installeer dan W10

24 november 2018 om 18:20.
jaimita zegt:

Ik denk dat ik dat maar moet gaan doen of nog beter laten doen. Nadat de student aan huis is geweest kan ik helemaal geen backup meer maken. De laptop blijft maar aangeven dat de backup momenteel uitgevoerd wordt. Na een uur geprobeerd de laptop uit te zetten maar niets reageert. Moest de accu even loskoppelen om af te kunnen sluiten. Mijn wachtwoord manager werkt ook niet meer. Ik zie wel de sites staan waarvoor ik wachtwoorden had gemaakt maar de wachtwoorden te voorschijn halen lukt niet. Ik mis ook het kleine icoontje rondje rechtsboven. Ik had vanaf mijn desktop enpass ge exporteerd naar een usbstick maar vanaf de usb stick inporteren naar mijn laptop lukt niet. Kan alleen vanaf een andere wachtwoord manager.

25 november 2018 om 14:20.
avatar
Ex-lid zegt:

Het zal toch niet zo zijn dat de Laptop - energie - instellingen roet in het backuppen goeien ?, dus dat de Laptop na twee uur in slaap valt en de backup dan wordt afgebroken ?

25 november 2018 om 14:51.
jaimita zegt:

Ik heb de laptop op het net staan.

25 november 2018 om 15:25.
avatar
Ex-lid zegt:

Ook als de laptop op het net is aangesloten kan hij gaan slapen...?

25 november 2018 om 16:31.
Niekie zegt:

Dat zou je kunnen ondervangen door de instellingen te zetten zoals het plaatje op deze site.

Maar ik denk nu het zo in de war ligt, dat een backup van de data (met Copy en paste) maken het beste is en dan een frisse installatie van W10.

Niek

25 november 2018 om 17:06.
Willem-B zegt:

Zoals ik de verstoringen uit uw berichten kan interpreteren is uw PC volledig ontregeld en is een herinstallatie van W10 waarschijnlijk de enig juiste oplossing.
U gaf ook meerdere keren aan dat er studentaanhuis is gevraagd om de kwestie op te lossen. Nu wil ik deze studenten niets tekort doen maar ik denk toch dat bij SeniorWeb meer (gepensioneerde) ICT professionals hulp kunnen bieden dan de studenten die vanuit hun hobby deze dienst aanbieden. Verder niets mis met de studenten, maar in uw situatie is duidelijk een professioneel onderzoek gewenst.
 

25 november 2018 om 21:24.
Willem-B zegt:

Voor de wachtwoordmanager Enpass is het nodig om de database opnieuw te importeren naar een schone installatie van Enpass. Voor de veiligheid eerst exporteren naar een CSV bestand.

25 november 2018 om 21:28.
BenW zegt:

Een opmerking t.a.v. Enpass.
Het databestand is dus geëxporteerd naar een USB-stick. Op zich is dat goed, maar beter is het om Enpass te koppelen aan een Cloud-locatie, bijvoorbeeld OneDrive.
Mocht om wat voor reden de pc crashen of opnieuw geïnstalleerd moeten worden, dan volstaat achtereenvolgens het installeren van het programma, het installeren van de browser-extensie en tenslotte weer het opnieuw koppelen aan het databestand op de Cloud-locatie.

25 november 2018 om 23:15.
jaimita zegt:

Maar hoe komt het dat ik niet meer in kan loggen met mijn wachtwoord? Ik zie rechtsboven op de balk het kleine rondje niet meer. Iets met extenties misschien?

26 november 2018 om 11:02.
BenW zegt:

Dat is goed mogelijk, maar mogelijk wordt het niet helemaal goed gebruikt.
In mijn vorige post meldde ik al wat de werkwijze is.
* Installeer eerst Enpass op de PC en koppel de bestaande database c.q. maak een nieuwe aan. Zorg dat de koppeling van het programma met de database (bij voorkeur op een Cloud-locatie) werkt.
* Installeer daarna de browser-extensie. (NB: dat is het 'rondje' rechtsboven op de balk)

26 november 2018 om 11:41.
jaimita zegt:

Hoe installeer ik de extensie?

26 november 2018 om 11:44.
BenW zegt:
26 november 2018 om 11:52.
jaimita zegt:

Daar kom ik ook niet verder mee. Ik heb geklikt op browser chrome maar er gebeurt nietsDenk dat ik alles maar verwijder en opnieuw installeer

26 november 2018 om 12:56.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Computeronderhoud-Club?
Computeronderhoud-Club