SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Mededeling - woensdag 12 december 2018
Resultaten en verbeterpunten clubs
Eerder dit jaar heeft SeniorWeb een onderzoek gehouden onder leden en beheerders van de clubs. Hartelijke dank aan iedereen die hieraan mee heeft gewerkt! Het onderzoek heeft mooie resultaten en verbeterpunten opgeleverd die we vanaf januari zullen realiseren.
outlook.com werkt niet meer
Geplaatst op 9 december 2015 om 13:25 door Phientje

Ik werk op mijn computer en met mijn windows- smartphone met outlook.com en windows8.1Nu heb ik vrijdag 4 dec. eens ingelogd op Ziggo Mail. Had ik nooit moeten doen, want nu werkt outlook.com niet meer. Mijn berichten kunnen niet meer ontvangen worden en als ik berichten verzend komen die niet bij geadresseerde aan, maar komen die terug in Ziggo Mail. Ik heb al op diverse manieren geprobeerd mij opnieuw aan te melden bij outlook.com,. maar het lukt niet om dit te herstellen. Zou dit misschien kunnen lukken met systeemherstel? Hopend op een antwoord met de oplossing voor mijn probleem,met vriendelijke groet.

9 reacties
Niekie zegt:

Welke foutmelding krijgt u?
Gebruik je een bepaald programma om de mail op te halen, of doe je alles via de browser?
Systeemherstel is te proberen. (Niet geschoten is altijd mis)

Niek

9 december 2015 om 13:48.
Dirk Boom zegt:

Doet het probleem zich voor op de pc én op de smartphone?

9 december 2015 om 17:58.
Phientje zegt:

Bedankt voor de beide reacties.
Het probleem doet zich voor op de pc en op de smartphone en betreft alleen het ontvangen en verzenden van mail in outlook.com. Het tabblad ziet er onveranderd uit. Ik kan ook gewoon een nieuwe mail aanmaken. Die komt dan niet aan bij de adresseerde en via Ziggo mail weer terug.
Onder aan het tabblad staat in de groene balk een adres wat begintmet https://col125.mail.livecom.
Zal ik toch systeemherstel moeten proberen ofweet u misschien nog een andere mogelijkheid

9 december 2015 om 18:24.
Niekie zegt:

Als de mail via Ziggo terug komt, is de mail ook naar Ziggo verstuurd. (Of je zou ergens "door sturen" moeten hebben ingesteld.)
Ga eens naar deze site. Als het goed is kom je in je inbox terecht van je @outlook.com account.
Log daar eens uit en log opnieuw in.

Niek

9 december 2015 om 19:25.
Phientje zegt:

Dit lost het probleem helaas ook niet op.

10 december 2015 om 22:42.
Dirk Boom zegt:

Ik denk dat je niet werkt via een app of ander mailprogramma, maar rechtstreeks via de browser (internet explorer bijv.), omdat je schrijft outlook.com. Klopt dat? Vooral bij een smartphone is dat ongebruikelijk.
Outlook.com klopt wel maar na inloggen is de sitenaam zelf anders. Verder zie ik dan géén groene balk met de genoemde sitenaam col125 enz.
Wat ik wél zie staat op bijgevoegd plaatje (dub112 enz).
Dus die col125 snap ik niet. Als ik die kies dan kom ik terecht op dub112 enz..
Is al geprobeerd om mail via een app te sturen/ontvangen? Dat is meer gebruikelijk en voorkomt misschien het probleem. De smartphone heeft een app, bij w8 is WLM bijv. meer gebruikelijk (maar er is ook een app).
Het plaatje laat verder zien waar er kan zijn omgerouteerd.

doorst..JPG
10 december 2015 om 23:12.
Phientje zegt:

Hartelijk bedankt voor Uw bericht. Ik denk dat U gelijk heeft en dat ik rechtstreeks via internet explorer werk. Dit is destijds zo ingesteld toen ik van XP naar een computer met windows 8
ben over gegaan. Nu ga ik op vakantie en heb geen gelegenheid meer om het verder uit te zoeken.
In januari kom ik hier graag op terug. Fijne feestdagen gewenst.

11 december 2015 om 11:32.
Phientje zegt:

Bedankt voor Uw reactie. Ik denk dat U gelijk heeft en dat ik inderdaad met internet explorer werk..Dat is dan ingesteld toen ik op mijn nieuwe computer met windows 8 ben gaan werken.
Ik had voorheen windows XP Ik ga met vakantie en ben nu niet meer in de gelegenheid om verder tezoeken, maar in januari kom ik hier graag op terug.
Ik wens U fijne feestdagen.

11 december 2015 om 11:40.
Dirk Boom zegt:

Dank voor de reactie en fijne dagen toegewenst!

11 december 2015 om 14:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club