Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Spontane verdwijnen van berichten opgelost
Geplaatst op 8 februari 2016 om 11:34 door Trebla

Ik had al lange tijd de indruk dat ik lang niet al de voor mij bestemde berichten binnen kreeg. Herhaaldelijk heb ik dat ook hierook aan de orde gesteldmaar geen enkel advies bracht licht in de zaak.
Ik werk met W'10 en WLM2012
Uiteindelijk heb ik professionele hulp ingeroepen, gelukkig een kennis die dat kosteloos deed.
Ik had en heb nog steeds de gewoonte om in de inbox van mijn provider, KPN, dus op de server via de webmail, alle inkomende berichten te bekijken. Niet elke provider schijnt die mogelijkheid te bieden om op de server te kijken wat er aan nieuwe berichten staat.
Niet welgevallige mail, hoaxen en andere ellende delete ik dan alvorens de berichten van de server naar mijn WLM 2012 te halen voor beantwoording/behandeling.
Mijn professionele kennis keek meteen in de webmail en zagen we, toevallig of niet,beiden dat er spontaan een aantal berichten verdwenen zonder dat wij ook maar een handeling deden. Van de 23 stuks waren er ineens 5 en even later nóg 3 verdwenen. Dat zette mijn kennisaan het denken en had er maar een mogelijkheid voor: mijn inloggegevens waren gekraakt of gehacked, werd er in mijn desktop ingebrokenen werden er een paar willekeurige mails weggehaald.
Ik heb dus zowel mijn gebruikersnaam als wachtwoord gewijzigd en het probleem was opgelost.
Ik weet niet of dit fenomeen bij anderen ook voorkomt maar in dat geval weten die nu wat de oorzaak er van kán zijn.

4 reacties
Niekie zegt:

Blijft de vraag over: wie er belangstelling heeft voor uw e-mail en hoe ze uw wachtwoord te pakken hebben gekregen.
Als het verhaal klopt, kan de provider zien, vanaf welk (welke) ipadres(sen) uw mail is bekeken en verwijderd.
Zelf denk ik meer aan een (overactief) antispam programma van de provider, die ze van de server verwijdert, maar dan zou het probleem, na korte of langere tijd terug moeten keren.

Niek

8 februari 2016 om 14:49.
Trebla zegt:

Hele goede opmerking Niekie, mijn kennis heeft zich inderdaad in verbinding gesteld met KPN en hen het verhaal voorgelegd. Maar volgens KPN was dat niet mogelijk en/of deden er geen mededelingen over uit privacy overwegingen. Maar het probleem is opgelost en daar ging het om.
Je mag me overige gewoon tutoyeren hoor

8 februari 2016 om 15:43.
Niekie zegt:

Oke Trebla.
Raar dat KPN zegt "niet mogelijk" want als je ziet welke bedrijven en sites gehacked worden elke dag en vooral als men op die sites hetzelfde wachtwoord gebruikt, is het koud kunstje om dan via de email in te loggen. Dat hoeft helemaal niet de schuld van kpn te zijn overigens, maar dat ze het zelfs niet willen onderzoeken.
Kijk dat ze je niet vertellen wie het is geweest, kan ik me voorstellen, maar dat ze het zelf uitzoeken wie dat doet is wel belangrijk.
Het gaat immers over JOU privacy en niet over dat van de hacker toch?

Niek

8 februari 2016 om 16:47.
Dirk Boom zegt:

Wat ook helpt: bij KPN op de website het spamfilter activeren. Ik heb dit bij xs4all gedaan en krijg bijna geen ongewenste mail meer binnen.
De controle via webmail is dan niet meer zo nodig.
Bijna alle providers hebben trouwens wel webmail. Ik gebruik het zelf nagenoeg niet.

8 februari 2016 om 16:56.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club