SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
E-mail naar hotmail lukt niet
Geplaatst op 19 maart 2016 om 11:09 door John777

Wie kan mij helpen?
Via mijn website www.theatergroepvrij.nl heb ik ook een emailadres: .........@theatergroepvrij.nl
Via microsoft outlook stuur ik altijd emailtjes. Geen enkel probleem, maar nu stuurde ik een email naar een Hotmailadres en krijg ik een 'Mail Delivery' reactie dat de mail geweigerd wordt. Naar andere emailadressen heb ik geen probleem. Ik neem de proef op de som en stuur een mail naar mijn eigen Hotmailadres en ook deze wordt geweigerd. Weet iemand wat ik nu moet doen? In de bijlage doe ik de tekst die ik bij de weigering ontving

9 reacties
Dirk Boom zegt:

Het betr. e-mailadres is volgens het document bij de provider geblokkeerd.
Dus dan ligt het niet aan Microsoft Outlook.

19 maart 2016 om 11:59.
MaritaA zegt:

Zet GEEN mailadressen hier in de clubs.
Het is openbaar en je maakt nu kans op minimaal spam!
Dus mailadres is door mij "anoniem" gemaakt.
(MaritaA, beheerder)

19 maart 2016 om 12:57.
John777 zegt:

Dirk, bedankt voor het antwoord. Maar het probleem is nog niet opgelost. En MarintaA: je hebt gelijk. Ik zal het onthouden. Bedankt voor de tip.
Nu nog maar even wachten op de oplossing, want ik zit er wel mee

19 maart 2016 om 15:54.
Dirk Boom zegt:

John, in het document lees ik dat er met de eigen provider contact moet worden opgenomen. Het lijkt erop dat deze iets moet deblokkeren. Ik citeer het document:
Unfortunately, messages from 31.204.153.121 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

19 maart 2016 om 16:41.
John777 zegt:

Dankjewel Dirk, Ik ga het proberen, maar helaas zal dat pas maandag worden. Ze zijn gesloiten! Ik ga nu maar even met mijn andere emailadres aan het werk. Prettig weekend.

19 maart 2016 om 17:26.
Marixius zegt:

i24 hosting ofwel tukmultimedia is kennelijk de webhosting provider van de theatergroepvrij.nl. Op hun website wordt het volgende gemeld:
Let op: phishingmails uit naam van SIDN
Op dit moment melden onze klanten, zowel registrars als domeinnaamhouders, dat zij frauduleuze e-mailberichten ontvangen met als onderwerpregel ‘URGENT: Aanmaning voor uw telefoonnummer! of 'Aandacht: Aanmaning van uw openstaande factuur bij SIDN'. Ontvangers van de mail wordt gevraagd om direct een openstaande vordering te betalen voor het aanmaken van een telefoonnummer in de database van SIDN. Deze mail is niet afkomstig van SIDN en wij verzoeken u met klem hier niet op in te gaan.


Mail niet afkomstig van SIDN
Helaas hebben we te maken met een zogenaamde phishingmail. Deze mail is namelijk niet afkomstig van SIDN en we verzoeken u met klem niet in te gaan op het het vorderingsverzoek.


Dit kan betekenen dat veel hotmail gebruikers de afzenders van deze spam en phishingmailtjes bij Microsoft gemeld hebben. Hierdoor zijn gebruikers van domeinen van i24 hosting op de "zwarte lijst" geplaatst, waardoor betreffende mailtjes niet afgeleverd worden. Het geblokkeerde IP adres is van Interactive 3D uit Rotterdam.

20 maart 2016 om 15:58.
John777 zegt:

Hartelijk dank Marixius, Ik had het bericht al gelezen op de site van i24. Maar ik heb geen emailtjes van SIDN ontvangen voor zover ik weet. Bovendien ga ik toch nooit op dat soort mailjes in (hoop ik). Ik heb bu ontdekt, door proef emailtjes te verzenden dat ik vanaf mijn email via de webhoster i24 ook niet naar mijn eigen hotmail kan sturen, Via de email van mijn internetprovider kan dit wel.
Ik heb mijn internetprovider nu om informatie gevraagd omdat ik begrijp dat ook zij blokkeren.
Ik hoop er nog eens uit te komen. En ik houd jullie op de hoogte.
Vr. Gr. John

20 maart 2016 om 16:26.
John777 zegt:

Het probleem van mij is opgelost. De hostingprovider heeft mijn website naar een andere server verplaatst .Dat heeft te maken met de verhuizing van Tukmedia naar i24 Daarom hebben ze een nieuwe en grotere server, heb ik begrepen. De eerste dagen nog wat emailproblemen maar nu werkt ales weer normaal zoals vroeger.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Vriendelijke groet, John

25 maart 2016 om 08:43.
Marixius zegt:

Fijn dat het is opgelost en dank voor het terugmelden.
Vermoedelijk waren er op de oude server klanten die het met de regeltjes niet zo nauw namen, waardoor het IP-adres van die server mogelijk op de "zwarte lijst" terecht is gekomen en zodoende andere providers mailtjes blokkeerden. De nieuwe server heeft ongetwijfeld een ander IP-adres, waardoor de blokkade automatisch is opgeheven. Het is te hopen dat de "boosdoeners" niet mee verhuizen naar de nieuwe server, omdat anders het probleem zich kan herhalen.

25 maart 2016 om 10:47.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club