Berichtdetails
In de order bon van kpn is vermeld, dat ik het maar eens eventjes aan wil zien , hoe het nu verder gaat.
Ik weet het niet er komen nog steeds geluiden in de Tv die er niet behoren te zijn.
Heeft iemand een dergelijke situatie al eens eerder ervaren.???
Dan verneem ik dit graag van U.
Met groet van Eenhoorn. Ik kan er nog aan toevoegen, dat op internet, met het invoeren van ons postcode en huisnummer, dat er een melding komt van geen adsl tv mogelijk op dit adres, wel digitenne.
Dit probleem is veel gecompliceerder dan ik verwacht had.!!!!!!!
Vanaf de eerste dag had ik problemen, die er op neerkwamen dat alles uitviel. Na een reset van de Experiabox werkt het spul weer korte tijd. DRIE keer per WEEK resetten vond ik niet erg prettig al dacht de KPN helpdesk daar heel anders over, 'ik had toch verbinding met ze dus de zaak werkte'.....
Van een vervangende Experiabox was geen sprake want ik kon met ze communiceren. Mijn argument dat dit alleen kon dankzij de zoveelste reset deed er niet toe!
Wat ook riant gedrag was, was dat KPN de glasvezelaansluiting zelf vasthield zodat er geen andere provider op kon komen. Daarom naar Ziggo uitgeweken, want na 1 1/2 maand wachten hielden ze de lijn nog bezet en toen was ik het (al lang) spuugzat.

Tele2.nl wilde het niet oplossen. Meneer moet maar afscheid nemen is hun reactie. Dan kpn keer op keer een ander verbindingskastje .
Dan naar kpn/glasvezel. vandaag weer een hele uitleg, alsof de slechte verbindingslijn (Inkomend) weleens in de bekabeling in dit flatgebouw zou kunnen liggen.Dus is de oplossing voor de eigenaar van deze flat. Nee zegt de huisbaas, dit is voor kpn. Vandaag was er een storing in Breda en had niks met mijn probleem van doen. Het is makkelijk, dat ik een gratis nummer heb, dus is er gebeld met de gsm. Verder is het afwachten hoe het nu verder zal gaan.Voorlopig is Ziggo geen optie enkel en alleen ,,dat op mijn adres een storing is en verder nergens.Ik voel mij als een pingpongbal tussen kpn en Laurentius.
verder is het van afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld. Eenhoorn.
Dan naar kpn/glasvezel. vandaag weer een hele uitleg, alsof de slechte verbindingslijn (Inkomend) weleens in de bekabeling in dit flatgebouw zou kunnen liggen.Dus is de oplossing voor de eigenaar van deze flat. Nee zegt de huisbaas, dit is voor kpn.
-----einde citaat-----
Vermoedelijk hebben ze alle twee gelijk. Noch KPN noch de huisbaas gaat over de glasvezelkabels. Dat is meestal een bedrijf, dat zich uitsluitend met glasvezelbekabeling bezig houdt. Hier ter plaatse is dat b.v. Reggefiber.... Probeer er eens achter te komen wie dat is en spreek hun aan.
Van Reggefiber weet ik dat ze hier ter plaatse alles tot in de meterkast regelden. Alleen als je het niet meteen liet doen zou er bij latere aansluiting een rekening komen voor de aansluiting van de straat naar de meterkast. In hoeverre dat een afspraak met de gemeente was weet ik niet.
Mijn imp/box is aangesloten via de telefoonlijn. Van buitenaf gewoon met de koperen leiding en niks via de meterkast. Daar is nog nooit iemand van Kpn/koper kpn/glasvezel of tele2.nl in geweest.
Nog steeds komt de binnenkomende lijn met vele fouten via de telefoonlijn de huiskamer binnen.
Ik moet wel mededelen, dat mijn verbindingen nu ik bij glasvezel aangesloten ben verbeterd is dan voorheen. Het resetten is nu daardoor verminderd , voor heen dagelijks nu veel minder.
Wanneer deze situatie uit de hand gaat lopen . Heb ik de mogelijkheid om via mijn rechtsbijstandsverz. tot een oplossing te komen.
Individueel zal het anders heel moeilijk worden.Ik ben namelijk de enige in onze flat met dit verbindingsprobleem.
postcode + huisnummer en er kwam bericht , dat ik geen glasvezelaansluiting zou hebben , of ik mij dan wel of niet wil aanmelden. Dit had ik al vernomen via een bedrijf, die meneer vond kpn misleidend in hun propaganda. Ik heb verder geen motivatie om mijzelf op kosten te gaan brengen.
Zolang ik alleen geluidsknallen hoor in mijn tv toestel en verder geen storingen. Oke. groet van Eenhoorn uit Breda.
Ik werd opgebeld door Kpn/glasvezel.
Deze meneer ging er aan voorbij, dat ik een instabiele netwerkverbinding heb. Dit is 3.jaar, gaande en nog steeds met het zelfde Tv. toestel. Terwijl metingen hebben uitgelezen, dat de inkomende lijn velen fouten vertonen. Na vraag bij Technica/Nova Breda is mijn tv in orde. In het google nieuws werd vermeld, dat kpn een landelijke storing heeft gehad.
Ook wij hebben dit ondervonden. Vandaag donderdag komt er weer een monteur en ik krijg nog bericht over de bekabeling in deze flat, hoe het zit met de verantwoordelijkheid aangaande de netwerkverbindingen. Momenteel, is het dweilen met de kraan open met Kpn/glasvezel.!!!!!!
Mijn imp/box is aangesloten via de telefoonlijn. Van buitenaf gewoon met de koperen leiding en niks via de meterkast. Daar is nog nooit iemand van Kpn/koper kpn/glasvezel of tele2.nl in geweest.
-----einde citaat-----
Als je bent aangesloten via een telefoonlijn zit je dus niet op de glasvezel. Voor een glasvezelverbinding wordt een aparte kabel met daarin een glasader voor de dataoverdracht in je meterkast geplaatst. Op die glasvezelkabel wordt dan een apart aansluitkastje geplaatst en op dat glasvezelkastje wordt een apart apparaatje aangesloten om de data in je huis te brengen. Vanuit dat ding worden de internetrouter, de tv-radioaansluiting en de /telefoonaansluiting in je woning gebracht.
Het kan zijn dat de verbinding, en dat zal bij jou ADSL zijn, niet te best functioneert. Met name de afstand van je woning tot de telefooncentrale en alles wat daar tussen meedoet is bepalend voor de kwaliteit van de verbinding.
Je schrijft dat je in een flatgebouw woont. Hoe zijn de ervaringen van de andere bewoners? Dat zou een indicatie kunnen geven. Als het bij allemaal beroerd is zal er weinig aan te doen zijn. Als je de enige bent zou ik toch de beheerder van het pand maar eens aan zijn jasje trekken. In dat laatste geval vrees ik namelijk dat er tussen de KPN-telefoonkabel aansluiting bij het binnenkomen van het gebouw en jouw appartement iets niet helemaal oké is....
Allereerst heb ik van Tele2.nl €.250,00 op mijn rekening gekregen.
Betekend, dat er e.e.a. niet goed is met de verbinding.
Kpn met benaming glasvezel heeft nu te maken met de erfenis.
Op het adres nr 21 is een instabiele verbinding. Als enige in deze flat met 48 woningen. De afstand met de centrale verdeelkast is +/- 150mtr. Naast mij ook een aansluiting met de benaming kpn-glasvezel en meerdere woningen hebben geen probleem
De kpn/monteur handelt volgens advies van de technische ondersteuning. Hun denken dat dit op te lossen is met allerlei typische/verschillende verbindingskasjes. Dan zijn er ook nog allerlei meningen, wat niet tot een definitieve oplossing is gekomen. Ik veronderstel dat het in de loop van 2014 wel opgelost zal zijn. Als Kpn met benaming glasvezel geen verandering in mijn situatie kan brengen, dan is het aan Ziggo om tot de oplossing te komen.
Tele2.nl zegt, dat het door de veroudering van de koperen leiding zou kunnen liggen. Kpn zegt van niet. Dus laat de tijd zijn werk maar doen.!!!! Inmiddels is er weer een ander verbindingskastje afgeleverd. Nr. ?? zoveel in de serie. Nu weer een andere monteur die gespecialiseerd is in bijzondere gevallen . Hopelijk lever dit iets op. ??? Wij worden er wel heel moe van.!!!
Kpn met benaming glasvezel is onduidelijk met het maken van afspraken. Verschillende keren gebeld (gratis Nr.) Uiteindelijk werd begrepen , dat er een monteur aangestuurd moet worden om mijn imp/box te verwisselen.!! Bij ontvangst van de Imp/box wist ik al, dat dit niet goed is. Ik had mazzel, dat de monteur wel de juiste imp-box bij had. Volgens hem , functioneerd de geplaatste imp-box niet optimaal, daardoor komen er teveel fout meldingen. Gisterenavond dan ook geen extra kermis geluiden in het Tv toestel gehad. Hopelijk blijft dit ook zo. Bij deze iedereen bedankt voor de reactie en dan blijkt al weer eens dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ook ervaren hebben..!!!Dank U wel en een groet van Eenhoorn uit Breda.
deze meneer heeft naar mij geluisterd.!!!!
Mijn telefoon aansluiting is verplaatst .
Vanuit de telefoonstekker is het verplaatst naar de exp/box.
Dit betekend een stabiele verbinding ipv onstabiel.
Doordat het met de bedrading niet goed was is voor deze optie gekozen. Kpn heeft zijn netwerkverbinding via de telefoonlijn.
Ziggo werkt vanuit de Casema/aansluiting. Ook is mij duidelijk gemaakt, dat Ziggo alleen gebruik maakt van de eigen bekabeling. Kpn verhuurt ook aan ander providers zoals Telfort Tele2 etc. Deze verbindingen komen via de telefoonaansluiting de woningen in. De monteur was verbaast, dat ik ruim 3.jaar nodig had om tot deze verandering van aansluiting te komen. Wanneer blijkt, dat het nu nog niet goed is dan overstappen naar Ziggo. Voor kpn houdt het dan ook een keer op .In mijn woning is nu alles in orde en meer is er niet aan te doen. Het vervelende is, dat met verandering grote problemen zijn aangaande het E/mail adres. Bv Anwb FNV en vul maar in die sturen na 3 jaar hun mails naar mijn vorige provider ondanks alle moeite die ik gedaan heb om het te veranderen.
Eenhoorn. (Via de foto, ziet U de aansluiting, voorheen met de telefoonstekker)
Dan heb ik nog een reactie gekregen van de woningbouwver. Wanneer ik weer storingen ervaar aangaande mijn verbinding dan is er de toezegging, dat Laurentius contact op gaat nemen met Kpn om met elkaar te overleggen, wat er gedaan kan worden om dit definitief op te lossen. 24-12-2013.!!!
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club