Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
smtp-probleem
Geplaatst op 3 april 2016 om 15:53 door kakaatje

Goedemiddag,
Na een crash vandaag een Windows7 machine gestart en als mail WML/IE toegevoegd. Ontvangen gaat prima maar verzenden lukt niet, krijg steeds dezelfde foutmelding. De instellingen zijn conform de opdracht, heb inmiddels Microsoft Essentials verwijderd, geprobeerd met en zonder firewall, werk zelf met Norton. Ben een (heel) beetje ongelukkig erover te voelen en hoop dat iemand het herkent en een nieuwe aanwijzing heeft. Hartelijk dank.
Arga

foutmelding.PNG
25 reacties
Niekie zegt:

Dit zijn de instellingen:
Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in;
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25


Maar 1 vinkje te veel en het werkt niet.
Zo ook een tikfoutje. (komma in plaats van een punt is de tekst).
De foutcode kan ook wijzen op een blokkering door de firewall.

Niek

3 april 2016 om 16:25.
kakaatje zegt:

Niek, ik heb ook al de versatel-versie geprobeerd, maar dan krijg je ook niets binnen, het moet dus echt zonnet zijn. Een beetje beperkt aangegeven. En ik heb het ook met allebei de mogelijkheden met en zonder firewall geprobeerd, maakt geen verschil. En zoals je bij vergroting van mijn plaatje kunt zien, er zit volgens mij ook geen tikfout of i.d. in. Er zijn bij tele2 veel klachten over de smtp heb ik gezien. Zal morgen eens een poosje aan de telefoon moeten vrees ik.
Even iets heel anders: het blijkt dat mijn externe harde schijf al een poosje niet werkte. Ik gebruik dat ding nooit, alleen om van tijd tot tijd iets er naar toe te sturen. Deze week gaf de pc aan dat er problemen waren met de harde schijf, dus ik heb snel een aantal documenten gekopieerd. Toen ik aan het terugzetten wilde beginnen was er dus niets....
Misschien wil jij eens een waarschuwend stukje ergens plaatsen, dat men wel van tijd tot tijd eens de externe schijf moet controleren.
vrgrArga

eigenschappen.PNG
3 april 2016 om 17:47.
RuudM zegt:
Bij Tele2 is het niet poort 25 maar 587.
Zie plaatje ( van mijn account bij Tele2)
Ruud
Tele2-smtp.JPG
3 april 2016 om 18:04.
kakaatje zegt:

Ruud, bij tele2 is het 587, maar de zonnet en versatelklanten hebben een speciale behandeling en worden apart genoemd, zie svp het bericht van Niek.

3 april 2016 om 18:20.
Pounamu zegt:

Zomaar een ideetje: Probeer eens bij gebruikersnaam je volledige mail adres in te vullen, dus inclusief @ etc
Dat heeft bij mij wel eens een probleem opgelost

3 april 2016 om 20:20.
Dirk Boom zegt:

Dit zijn volgens de site de stappen om WLM in te stellen: instellingen WLM
IMAP ontbreekt dus het blijft bij POP.

3 april 2016 om 20:35.
Niekie zegt:

Kakatje: Hier lees ik de instellingen voor Zonnet en daar moet echt ingevuld worden wat ik om 16.25 uur plaatste. (Dus ".versatel.nl)
En dat lees ik dus op de site van de klantenservice van Tele2.
En anders inderdaad de helpdesk maar eens contacten.

Wat dat externe hardeschijf probleem betreft:
Als ze niet bewogen worden tijdens het aanstaan, kan er weinig mee gebeuren.
Eén keer goed aanstoten bij het draaien, kan de schijf al beschadigen.
Zelf vervang ik ze bij enige twijfel over de betrouwbaarheid en dat is soms al na een jaar of 3.
Maar het kan inderdaad geen kwaad om ze af en toe aan te zetten.

Niek

3 april 2016 om 21:45.
Dirk Boom zegt:

Niekie zegt betr. instellingen hetzelfde als ik, bij mij staan ze specifiek voor WLM. Dat kan nauw luisteren bij WLM omdat dit nog niet in staat is de instellingen zelf te vinden, vandaar de stap voor stap instructie.
Betr externe harde schijf: minder schokgevoelig is een SSD schijf. Of uiteraard de cloud.

3 april 2016 om 22:10.
kakaatje zegt:

Inmiddels 2 dagen verder maar nog geen oplossing. Gisteren contact gehad met Tele2 en daar werd ik uiteindelijk doorverwezen naar Ziggo, omdat dat onze provider is. Daar kwam vandaag de chat tot stand, waaruit bleek dat het smtp.ziggo.nl moest zijn, een andere poort en beveiliging. Maar het lukt nog steeds niet, waarop de chatmedewerker zei: zie foto

De foutmelding is inmiddels ook gewijzigd en zegt ...
Maar niemand kan me vertellen wat met inloggen wordt bedoeld. Heb een paar de machine opnieuw gestart. Moet er vandaag maar niet meer naar kijken, want het scherm loopt anders misschien wel schade op als ik echt boos word.
Ik wilde jullie even op de hoogte stellen.

melding.PNG
5 april 2016 om 17:23.
Dirk Boom zegt:

Het betreft een instelling in WLM. Ik kan het niet laten zien omdat ik het niet gebruik, maar er is een plek waar je extra het wachtwoord invult, dan gaat het goed.

Mag ik een opmerking maken: versatel is wel oud hoor, en dat het daardoor nodig is om als smtp ziggo in te stellen is wél logisch maar inmiddels ouderwets.
Het betekent ook: als de computer op een andere lokatie wordt gebruikt, zal het verzenden niet lukken tenzij daar toevallig de provider ziggo is. Is verzenden dan tóch gewenst, dan moet tijdelijk het smtp adres worden gewijzigd naar de provider van die lokatie.
Ik zou maar eens een ander e-mailadres dan versatel overwegen. Dat heeft doorgaans ook imap, wat de standaard begint te worden.

5 april 2016 om 17:56.
kakaatje zegt:

Je hebt wel gelijk in die praktische bezwaren hoor Dirk, maar op een andere locatie wordt dit adres niet gebruikt, buiten de deur gaat alles met mijn gmail. Dit adres wordt door mijn man voor nog wat persoonlijke zaken gebruikt en dat gebeurt alleen van huis uit.

5 april 2016 om 18:38.
Dirk Boom zegt:

OK prima natuurlijk. Een tablet of smartphone met dit e-mailadres zit dan vermoedelijk ook niet in de pen.

5 april 2016 om 18:54.
Niekie zegt:

Kakaatje. De foutcode verwijst naar deze oplossing:
Ga via "Bestand" (links boven in WLM) naar "Opties"en dan "Emailaccounts".
Klik daar je account aan en klik op "Eigenschappen".
Klik op het tabblad "Servers"
Zet daar helemaal onderaan een vinkje bij:
"Server voor uitgaande e-mail"
En dan het vinkje voor: " Voor deze server is verificatie vereist".
Klik dan op "Toepassen" en iets van ": sluiten".
Start WLM opnieuw op en kijk het het dan lukt.

Niek

5 april 2016 om 18:57.
kakaatje zegt:

Niek, onmiddellijk geprobeerd, maar.....het wachtwoord noch van Ziggo, noch van Zonnet, wordt geaccepteerd

wachtwoord.PNG
5 april 2016 om 20:51.
Niekie zegt:

Maar je krijgt geen foutmelding meer?
Moet je bij gebruikersnaam niet je gehele e-mailadres invullen?
Kan je kijken of het wachtwoord wel werkt via de webmail van je provider?

Niek

5 april 2016 om 21:46.
kakaatje zegt:

Goedemorgen Niek,
de foutmelding verandert niet en de gebruikersnaam is nadrukkelijk het gedeelte voor @ zei de ziggomijnheer. Webmail is gewoon bereikbaar.
vrgrArga

6 april 2016 om 08:22.
HenkW zegt:

Kakaatje is het misschien een iedee om Thunderbird te downloaden en het daarop te proberen. Deze is wat makkelijker in te stellen en je krijgt bijna nooit een foutmelding als je die in WLM wel krijg. Je kunt Thunderbird zelf naar de instellingen laten zoeken. Als de instellingen het doen neem je ze over op WLM.
Henk

6 april 2016 om 09:50.
kakaatje zegt:

Dank je Henk, toen ik je advies had gelezen heb ik het onmiddellijk geprobeerd, maar helaas, zie foto.
Dank voor het meedenken!

thunderbird.PNG
6 april 2016 om 12:45.
HenkW zegt:

Kakaatje, Nu dit niet gelukt is kan alleen je wachtwoord fout zijn als je de instellingen aangehouden hebt.
Henk

Ziggo.JPG
6 april 2016 om 13:01.
Niekie zegt:

Het wachtwoord is gewoon goed, want ze kan via webmail bij haar mail komen.

Niek

6 april 2016 om 13:55.
kakaatje zegt:

Heren,

ik heb de handschoen in de ring geworpen en inmiddels een ziggo-account gemaakt. Moet nog wel de ziggo instellingen in WLM invoeren, maar dat bewaar ik voor morgen. Het zal toch niet zo zijn, dat daar de problemen zitten. Anders installeer ik die nog maar een keer.
Bedankt voor het meedenken!

Arga

6 april 2016 om 21:10.
Niekie zegt:

Eigenlijk is het dieptreurig dat zelfs een helpdesk van de provider dit niet kan oplossen.

Niek

6 april 2016 om 22:03.
HenkW zegt:

Niek, Ik ben het volkomen met je eens. De helpdesk van Ziggo laat hun klant(en) in hun hempie staan. Arga veel sterkte met zo'n provider.
gr. Henk

6 april 2016 om 22:14.
kakaatje zegt:

Ja, het is voor elkaar. Het aanmaken van een nieuw mailadres bij Ziggo verliep uiteraard volgens het boekje, maar toen ik vanmorgen probeerde het in WLM in te voeren, kreeg ik toch weer een foutmelding. Ik ben toen maar boodschappen gaan doen, ondanks een hevige regenbui, maar een mens moet wat om niet te ontploffen.
Gisteren heb ik 3 keer gechat met de klantenservice van Ziggo, het verbaasde me dat ik daar steeds met ene Gerrit contact had, die me de dag ervoor ook al had gemeld dat hij het ook nit meer wist.
Vandaag de telefoon gepakt en daar trof ik een medewerker die, hoewel hij ook niet wist wat er aan de hand was, me begeleidde in een mogelijke oplossing Tot 3 keer toe een ander wachtwoord ingevoerd, en hoewel steeds aangegeven werd dat het een goed ww was, lukte het de 4e keer. Nu allerlei proefmailtjes verstuurd en weer teruggekregen, dus nu toch einde verhaal!

7 april 2016 om 17:50.
Niekie zegt:

Mooi dat het eindelijk is opgelost en thnx voor het terug melden.
Jammer dat we de oorzaak eigenlijk niet boven tafel hebben, maar goed het werkt.

Niek

7 april 2016 om 18:21.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club