SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Phishing- mails
Geplaatst op 11 april 2016 om 10:49 door Freedom

Sinds de afgelopen 6 maanden ontvang ik gemiddeld 3 Phishing-mails per dag, vandaag waren het er 4.
Het is een ramp!!. Je word er niet goed van!!
Deze Phishing- mails komen bij aléén op de “standaard” ingestelde e-mailaccount van de KPN.
Op mijn Gmailaccount krijg ik helemaal geen Phishing-mails binnen.
Ik kan mij héél goed voorstellen dat iemand door deze toenemende aantallen toch per ongelijk een foute mail open maakt en doorklikt.

Dus….. “scherp” blijven opletten en bij ontvangst direct verwijderen.

Ook bij “twijfel” !!

Soundman, een béétje grijs maar er zit nog steeds muziek in!

20 reacties
Niekie zegt:

Ik zou het spamfilter van KPN maar eens inschakelen: LINK.

Niek

11 april 2016 om 10:58.
Freedom zegt:

Niek ik heb contact opgenomen met de KPN en mijn spamfilter staat "AAN"
Zij adviseren alle Phishing-mails door te sturen naar de fraudedesk abuse@kpn.com
Daar is toch geen beginnen aan!!??
Ook adviseren zij in de Phishing mail op "afmelden" te klikken.
Dit laatste vind ik te gevaarlijk!!
Dus....

11 april 2016 om 11:32.
RuudM zegt:

Het advies van KPN om op afmelden te klikken is een domme oplossing!
Kassa waarschuwde nog vandaag in hun nieuwsbrief dat beslist niet te doen want dan
weten de criminelen dat het emailadres in werking is en krijg je er nog meer....!
Het is kennelijk verschillend, via mijn provider adres en WLM zelden een nepmail, via Gmail zo af en toe.
Ruud

11 april 2016 om 12:41.
Niekie zegt:

Heb je ze nog fijntjes uitgelegd, dat hun spamfilter dus niet goed staat ingesteld?
Ik krijg ze nooit via het e-mailadres van m'n provider.

Niek

11 april 2016 om 12:50.
asteri zegt:

Hoi,
Als ik pisingh emails krijg van de bank ( hetgeen gelukkig zelden meer gebeurt stuur ik ze door, en krijg een bevestiging dat ze door middel van deze meldingen de afzender kunnen blokkeren!

valse-email@ing.nl
valse-email@.nlabnamro.com
valse-email@rabobank.nl
valse-email@sns.com

11 april 2016 om 13:14.
Freedom zegt:

Nog een keer met KPN gebeld en nadrukkelijk gevraagd om de spamfilter "beter" in te stellen.
De "Helpdesk" reageerde met hun eerdere reactie en dat ze er verder niets aan konden doen"
Zo'n "spamfilter" is verrekt handig als het (bij de KPN ) werkt!

11 april 2016 om 21:54.
RuudM zegt:

Wat doet een spamfilter?
Phishing mail tegenhouden of apart zetten als "ongewenst" ?
Ik denk het laatste, alleen blokkeren van een afzender zou moeten helpen maar ook dat werkt niet.
Ze verzinnen iedere keer een andere afzender.........!
Veel spam problemen komen mogelijk toch door onvoorzichtig gedrag, waarom hebben sommige gebruikers er vrijwel nooit last van en anderen wel ?
Ruud

11 april 2016 om 22:03.
Niekie zegt:

Ach je weet niet altijd welke programma's mensen gebruiken.
Ik ken er die zweren bij Spamfighter.
Als je het wilt proberen hier de link
Ik gebruik het zelf niet (niet nodig) dus heb er geen ervaring mee.
En phishing mail ontvang ik ook niet dankzij Caiway. (mijn provider).

Niek

11 april 2016 om 22:15.
Dirk Boom zegt:

Ik heb bij de dochter van KPN, dat is xs4all, via 'mijnxs4all' (dus inloggen op de site) een filter aanstaan d.w.z. xs4all zet bepaalde berichten in een spambox die niet op mijn computer(s) terecht komt. Dat wil niet zeggen dat er nooit spam is maar het is dermate beperkt dat ik er geen programma's voor op mijn computers heb staan. Want elk extra programma vertraagt en alert blijven is beter.
Niet dat ik het goedkeur maar dit soort dingen hoort erbij.

11 april 2016 om 22:49.
Cees-1946 zegt:

Tot mijn verbazing, komt zo nu een dan een phishing/mail bij mij binnen op naam van onze oudste die overleden is ten gevolgen van kanker. Kpn er over geinformeerd en ondanks dat de afzender zowel bij mij en provider geblokkeerd is, komt het zo nu en dan toch door.!!!
Het gaat om een bedrijf die fitnis apparaten verkoopt. IK heb er een mail naar toegestuurd, maar of dit heeft gewerkt geen idee. Kpn is ook van mening dat dit zeer confronterend is maar kan er weinig aan doen. Elke mail die je niet wilt ontvangen blokkeren en ook bij de provider. Meer is er niet aan te doen. Deze mails blijven komen. Ik heb geen relatie meer met de Rabobank.!! Toch komen er mails om mijn pinpas op te sturen. Dit gebeurd ook bij Anwb Visa
Mijn lidmaatschap is opgeheven , maar toch blijven er nep/mails binnen komen. Blokkeren meer is er niet aan te doen.!!!!!!!

12 april 2016 om 08:31.
Marixius zegt:

Als je naast je KPN-account ook een Gmail-account hebt, kun je via de browser in je instellingen van Gmail aangeven dat je (pop)mail bij KPN opgehaald moet worden. Het spam-filter van Gmail werkt stukken beter en filtert ook de phisingmails die via andere providers worden doorgelaten er in de meeste gevallen feilloos uit.

12 april 2016 om 08:50.
Freedom zegt:

Goedemorgen Marixius,
Ik heb inderdaad naast de KPN ook een gmail-account maar ik werk op alle pc's en tablets met Imap. Werkt het bij Imap ook?
Is het in gmail gemakkelijk te vinden waar je dit "precies" moet instellen?
Ik heb gekeken en gezocht maar ik kan het niet vinden waar je deze instelling moet doen.
Graag je reactie (of stuur even een printscreen)
Gr. R

12 april 2016 om 09:03.
Marixius zegt:

Hallo Soundman, log op de PC via de webbrowser in op je Gmail account (www.gmail.com).
Rechtsboven in het scherm van Gmail zie je een tandwiel, klik op het kleine pijltje naast dit tandwiel
Ga dan naar "instellingen".
Op het tabblad "Accounts en import" kun je bij Mail van andere accounts (met POP3) je eigen POP3-mailaccount toevoegen.
KPN ondersteunt zowel IMAP als POP3, je hoeft dus alleen je e-mailadres en daarbij behorend wachtwoord op te geven.
Lees ook "Meer informatie" die bij dit onderdeel staat.
Je kunt er voor kiezen om Gmail jouw KPN mail op te laten halen, maar je kunt er ook voor kiezen om via de instellingen van jouw KPN-account al jouw KPN-mail automatisch te late doorsturen naar je Gmail-account.

12 april 2016 om 10:00.
Freedom zegt:

Hi, Marixius.
Bedankt voor de snelle reactie (zelf was ik even weg)
Ik heb de instelling in Gmail gevonden, (kon niet missen) dank daar voor.
Je schrijft óók dat je ook de mails van de KPN automatisch kan laten ophalen en door laten sturen naar de G-mail-account. Dat heb ik nog niet gevonden.
Gaat het "doorsturen" via berichtregels?
Of moet dat ergens anders instellen?
Graag nog enige uitleg hoe ik dat kan doen!?
Ik werk met MS Outlook 2013 (uit het Office pakket 2013)
Gr. R
 

12 april 2016 om 14:36.
Marixius zegt:

Ophalen van mail doet Gmail voor je, volgens de eerder gegeven beschrijving.
Als je hebt aangegeven dat je KPN mail gelabeld moet worden in Gmail, vind je de KPN-mailtjes in de mappenlijst van Gmail onder dat label terug.

Als je mail van KPN automatisch wilt laten doorsturen moet je via de browser op je KPN-mail account inloggen en daar bij de instellingen aangeven dat de mail moet worden doorgestuurd naar je Gmail-adres.

Het is dus een keuze:
of je laat Gmail jouw KPN-mail ophalen
òf je zegt tegen je KPN-account dat de mail moet worden doorgestuurd naar je Gmail.

let er in beide gevallen op dat je niet een kopie van de mailtjes op de KPN server achterlaat, anders loop je kans dat je mailbox bij KPN volloopt.

12 april 2016 om 15:58.
Freedom zegt:

Ja Marixis, bijna alles is duidelijk,
Alleen het onderstaande niet,
Dat is nog mijn enige "probleem"
Jij schrijft;
Als je mail van KPN automatisch wilt laten doorsturen moet je via de browser op je KPN-mail account inloggen en daar bij de instellingen aangeven dat de mail moet worden doorgestuurd naar je Gmail-adres.

Tja maar hoe kan ik inloggen op mijn KPN via de browser?
Het zal wel heel eenvoudig zijn, maar ik zie het echt niet!!
Sorry gr.R
 

12 april 2016 om 16:32.
Freedom zegt:

Ja Marixius,
Het inloggen via de browser op mijn KPN-emailaccount heb ik toch gevonden en óók de instelling om het door te sturen naar de gmail.
"Hoe simpel kan het zijn" ( ik denk dat ik een
"Senior momentje" had) (hahaha)
Snel opgeven lig niet in mijn aard.
Ik ga nu beide methoden proberen en laat je weten hoe het verloopt.
Marixus bedankt voor je geduld en uitgebreide hulp!,
Gr R
Een beetje grijs maar nog steeds nieuwschierig.

(Alles moet je één keer in je leven gedaan hebben,dit óók!)

12 april 2016 om 16:55.
Marixius zegt:

Succes.

12 april 2016 om 17:21.
Freedom zegt:

Marixius, ik zou je nog even laten weten of het zonder phishingmails goed werkt.
Nu het werkt; ECHT ongelooflijk ,feilloos, opgelucht en zeer geruststellend!
(eigenlijk óók een béétje vreemd omdat ik vóórdat ik mijn KPN-mails naar mijn Gmail doorstuurde elke dag zo'n 3a 4 phishingmails ontving.)
Daar werd ik niet vrolijk van!
Dankzij jou gouden tip, heb ik sInds 12 april jl, geen enkele phishingmail meer ontvangen!
Dus; de wonderen zijn inderdaad de wereld niet uit.
Marixius, bedankt voor deze gouden tip.

Soundman
Gr.R

image.jpeg
17 april 2016 om 12:33.
Marixius zegt:

Dank voor het terugmelden en voor het compliment.

18 april 2016 om 09:36.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club