Berichtdetails
Regelmatig ontvang ik volgende melding:
Er is iets foutgegaan.Er is een probleem met het certificaat voor imap.kpnmail.nl. Als dit niet Uw primaire MS account is, verwijdert U het account en voegt het daarna weer toe. U kunt ook even wachten en het later opnieuw proberen. Foutmelding 0X80072f9.
Ik heb van alles afgezocht op internet en in de pc maar kan op een of andere manier niet bij de instelling komen waar wordt weergegeven of ik imap en smtp map heb staan. Hoe los ik dit probleem op? Ik gebruik het programma MAIL
Ik denk dat het incidentele storinkjes zijn bij KPN maar ... het is te bekijken.
Als de app 'Mail' geopend is:
- in de linkerbalk, onderin, selecteer de instellingen (het wieltje).
- rechts, bovenaan, kies 'accounts beheren'.
- kies welke account het betreft.
- kies 'opties voor synchroniseren van inhoud'
- kies 'geavanceerde postvakinstellingen', daar staan de serverinstellingen (dit staat onderaan)
Dank voor je reactie Dirk, bij afsluiten en herstarten kreeg ik mijn mail ineens wel binnen maar daarna weer die melding. Je advies heb ik opgevolgd maar een schermpje waarin ik imap en stmp map staat is niet te vinden. En juist dat wil ik controleren want het zou kunnen zijn dat ik daar nog pop.mail heb staan.
Als de twee trapsverificatie in het Google account is ingeschakeld en de computer, en de app zijn daar niet aangemeld als "veilig", kan je ook deze foutmelding krijgen.
Check bij de account settings ook de poorten even.
Incoming Mail Server: imap.gmail.com:993
Outgoing SMTP email server: smtp.gmail.com:465
Niek
Ik zal er een plaatje bij doen. Ik heb al beschreven hoe je er komt.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club