SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Moeite met WindowsMail 10
Geplaatst op 2 februari 2017 om 18:27 door jaap9

Ik ben van W.L.M. naar W10mail gegaan. Nu blijkt dat niet alle mails vanuit provider mail naar het zelfde adres aankomen bij WMail.
Is dit zelf op te lossen?
nog iets als ik Mail afsluit is bij de volgende opening de mail van de vorige keer verdwenen!
Ik hoor graag van u.

9 reacties
Niekie zegt:

Wat is uw provider?
Is het account inhgesteld als Imap of als pop?

Niek

2 februari 2017 om 19:09.
Dirk Boom zegt:

En .... Zit het e-mailadres ook nog in WLM?

2 februari 2017 om 19:11.
jaap9 zegt:

Niekie
Mijn provider is Ziggo
mail adres is.......@Casema.nl
ink.Imap ziggo.nl
uit smtp ziggo.nl bij outlook adres outlook.office365 .com

3 februari 2017 om 11:21.
jaap9 zegt:

Dirk
Ik heb uit voorzorg nog niet mijn WLM verwijderd zodat ik de mail ook nog in live mail krijg
zodoende kwam ik er achter dat niet alles word doorgestuurd.
Bij voorbaat dank voo het meedenken!!

3 februari 2017 om 11:28.
Dirk Boom zegt:

Jaap, het mailadres zit nog met de POP-instelling in WLM. Dus zodra WLM mail ophaalt, wordt de mail lokaal op de pc opgeslagen en weggehaald bij Casema.
In het andere mailprogramma zit het mailadres (terecht) als IMAP en dat synchroniseert met Casema. Dus als de mail bij Casema weg is, is het ook weg uit dat andere mailprogramma. Zo werkt IMAP.
Oplossingen:
1. WLM verwijderen of het ophalen van mail daarop uitschakelen.
2. Stel als overgang de mail in WLM ook in als IMAP.
Oplossing 2 is mijn advies. Dit is een zorgvuldig werkje, ik heb het beschreven in een document.

3 februari 2017 om 13:10.
Zegert zegt:

Of bij het POP account in de instellingen ergens zoeken naar 'verwijderen van de server' en dit uitvinken of op nee zetten.
Werkt bij mij prima - account op verschillende apparaten; daarna besluit ik zelf wanneer het verwijderd mag worden (via 1 apparaat en dan synchroniseren).

3 februari 2017 om 19:56.
Niekie zegt:

Inderdaad. Bij het account in WLM op het tabblad geavanceerd de instellingen voor het bewaren van e-mail even aanpassen, naar bijv. 30 dagen.
En als je zeker weet dat alles werkt in die mail-app, dan WLM gewoon verwijderen.

Bijgevoegd is overigens de handleiding van Dirk Boom over het overzetten van pop naar imap die hij hierboven noemt.

Niek

3 februari 2017 om 22:10.
jaap9 zegt:

Nieke, Dirk
Alles opgelost
hartelijk dank
Jaap9

9 februari 2017 om 17:46.
Dirk Boom zegt:

Prima gedaan, dank voor het melden.
Is nog aan te geven hoe het is opgelost? Ter lering ....

9 februari 2017 om 19:27.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club