Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Thunderbird: Verbinding met server mislukt
Geplaatst op 26 september 2017 om 17:28 door Georgio

Beste, ik heb 3 emailaccounts op Thunderbird. Tot voor kort werkte alles prima maar nu is de verbinding met 1 mailaccount steeds geblokkeerd. Krijg ik een mooie melding maar als ik verder wil gaan bijv. door de knop Help in te drukken kan ik erg lang wachten zonder resultaat. Dus wellicht dat iemand hiermee kan helpen.

Schermafdruk2017-09-2617.25.38.png
13 reacties
BenWuring zegt:

De bijgevoegde schermafbeelding vraagt om een bevestiging van uw mailadres. Heeft u dit proces uitgevoerd? Dus volgende > wachtwoord invoeren en bevestigen. En dan nog steeds dezelfde problemen?

26 september 2017 om 18:08.
Georgio zegt:

Ja, maar het punt is dat. als ik op volgende druk en geen ander scherm komt. Dat geldt voor alle knoppen die op het scherm staan. Bovenaan het scherm staat Voer referenties in. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Al heb ik geen idee wat referenties zijn.

26 september 2017 om 18:31.
BenWuring zegt:

Op het eerste gezicht zou ik denken dat javascript wordt geblokkeerd. Deze kan de werking van de knoppen blokkeren. Doorgaans kun je door met rechts te klikken op de veiligheidsaanduiding van het het www. adres 'o.a. het slotje' een aantal zaken in- dan wel uitschakelen.
In dit geval zou het 'groene bolletje' op de afbeelding de locatie kunnen zijn waar e.e.a. met de rechter muisknop valt in te stellen. Probeer eens of daar javascript kan worden ingeschakeld.

26 september 2017 om 19:03.
Georgio zegt:

Helaas, ook het groene bolletje wil niet luisteren naar mijn aanwijzingen. Kortom, leuke meldingen op het scherm maar niets reageert. In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

26 september 2017 om 20:56.
BenWuring zegt:

Wat je nog zou kunnen proberen is het verwijderen van het Gmail-account uit Thunderbird en daarna opnieuw toevoegen. Mogelijk dat hij het daarna wel normaal doet. Je meldt je immers opnieuw aan vanuit Thunderbird. De berichten worden daarna weer gesynchroniseerd.

26 september 2017 om 21:05.
Georgio zegt:

Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt maar daarop wordt op dezelfde wijze gereageerd. Morgen maar proberen om het huidige adres te verwijderen en opnieuw een account aanmaken in de hoop dat alles dan goed komt. Wordt vervolgd

26 september 2017 om 21:37.
BenWuring zegt:

Controleer dan voor de zekerheid eerst even of de nieuwste versie van Thunderbird is geïnstalleerd (52.3.0)

26 september 2017 om 21:38.
Dirk Boom zegt:

Is geprobeerd om het tel.nr in te voeren?

26 september 2017 om 22:41.
fred612 zegt:

Komt het niet door de dubbele beveiliging van gmail, volgens mij weet Kareltje daar een oplossing voor. Ik gebruik de dubbele beveiliging niet en dan werken alle 6 accounts prima en direct.

27 september 2017 om 10:58.
Georgio zegt:

Hoe kan ik die dubbele beveiliging eruit halen?

27 september 2017 om 13:18.
fred612 zegt:

volgens mij door via chrome naar gmail te gaan dan wordt het gevraagd en dat moet je negeren maar er kan volgens mij ook bij TH extra iets ingesteld worden wat Kareltje aangaf??

27 september 2017 om 13:43.
Georgio zegt:

Bedankt. Ga ik proberen. Als het lukt dan geef ik weer even een berichtje.

27 september 2017 om 17:42.
Eenhoorn. zegt:

Georgio @, ik werk ook met Thunderbird en G/mail. Indien nodig om in te loggen wordt opgegeven het e/mail adres + wachtwoord. Referentie wordt bedoeld, dat er iemand is die waakzaam is over het e/mail programma. Jeffrey mijn systeembeheerder heeft dan ook zijn mail ingegeven. Wanneer U terug kijkt naar het moment, dat alles goed functioneerde, wat is er daarna-?? gebeurd, dat het nu ineens anders is. Het instellen van E/mail is voor mij te ingewikkeld, dat doet Jeffrey. Voor Uw situatie is PC hulp aan huis een optie.! Heel vervelend wanneer er iets niet goed functioneert.

28 september 2017 om 08:56.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club