Berichtdetails
Beste, ik heb 3 emailaccounts op Thunderbird. Tot voor kort werkte alles prima maar nu is de verbinding met 1 mailaccount steeds geblokkeerd. Krijg ik een mooie melding maar als ik verder wil gaan bijv. door de knop Help in te drukken kan ik erg lang wachten zonder resultaat. Dus wellicht dat iemand hiermee kan helpen.
De bijgevoegde schermafbeelding vraagt om een bevestiging van uw mailadres. Heeft u dit proces uitgevoerd? Dus volgende > wachtwoord invoeren en bevestigen. En dan nog steeds dezelfde problemen?
Ja, maar het punt is dat. als ik op volgende druk en geen ander scherm komt. Dat geldt voor alle knoppen die op het scherm staan. Bovenaan het scherm staat Voer referenties in. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Al heb ik geen idee wat referenties zijn.
Op het eerste gezicht zou ik denken dat javascript wordt geblokkeerd. Deze kan de werking van de knoppen blokkeren. Doorgaans kun je door met rechts te klikken op de veiligheidsaanduiding van het het www. adres 'o.a. het slotje' een aantal zaken in- dan wel uitschakelen.
In dit geval zou het 'groene bolletje' op de afbeelding de locatie kunnen zijn waar e.e.a. met de rechter muisknop valt in te stellen. Probeer eens of daar javascript kan worden ingeschakeld.
Helaas, ook het groene bolletje wil niet luisteren naar mijn aanwijzingen. Kortom, leuke meldingen op het scherm maar niets reageert. In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.
Wat je nog zou kunnen proberen is het verwijderen van het Gmail-account uit Thunderbird en daarna opnieuw toevoegen. Mogelijk dat hij het daarna wel normaal doet. Je meldt je immers opnieuw aan vanuit Thunderbird. De berichten worden daarna weer gesynchroniseerd.
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt maar daarop wordt op dezelfde wijze gereageerd. Morgen maar proberen om het huidige adres te verwijderen en opnieuw een account aanmaken in de hoop dat alles dan goed komt. Wordt vervolgd
Controleer dan voor de zekerheid eerst even of de nieuwste versie van Thunderbird is geïnstalleerd (52.3.0)
Komt het niet door de dubbele beveiliging van gmail, volgens mij weet Kareltje daar een oplossing voor. Ik gebruik de dubbele beveiliging niet en dan werken alle 6 accounts prima en direct.
volgens mij door via chrome naar gmail te gaan dan wordt het gevraagd en dat moet je negeren maar er kan volgens mij ook bij TH extra iets ingesteld worden wat Kareltje aangaf??
Bedankt. Ga ik proberen. Als het lukt dan geef ik weer even een berichtje.
Georgio @, ik werk ook met Thunderbird en G/mail. Indien nodig om in te loggen wordt opgegeven het e/mail adres + wachtwoord. Referentie wordt bedoeld, dat er iemand is die waakzaam is over het e/mail programma. Jeffrey mijn systeembeheerder heeft dan ook zijn mail ingegeven. Wanneer U terug kijkt naar het moment, dat alles goed functioneerde, wat is er daarna-?? gebeurd, dat het nu ineens anders is. Het instellen van E/mail is voor mij te ingewikkeld, dat doet Jeffrey. Voor Uw situatie is PC hulp aan huis een optie.! Heel vervelend wanneer er iets niet goed functioneert.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club