Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Ziggo-account gehackt / W.10
Geplaatst op 4 februari 2018 om 16:36 door Hella1

Eén van mijn Ziggo-accounts is gehackt. Aanwijzingen Ziggo opgevolgd (wachtwoorden wijzigen van mijn e-mailaccount en van Mijn Ziggo). Zover alles in orde, maar intussen kan ik wel e-mails ontvangen echter NIET VERSTUREN. Dit kan ik wel via Mijn Webmail. Ziggo wijt dit aan de veiligheidsnormen van mijn browser (blokkade voor uitgaande mail) wat wellicht binnenkort weer opgeheven wordt (?)
In/Uit met mijn Gmail geen problemen.
Ziggo beveelt aan om ook te proberen mijn e-mailprogramma MAIL te verwijderen en opnieuw te installeren. Is dat wijs? Wat zou U doen?

3 reacties
BenWuring zegt:

U heeft het over een paar dingen. Ten eerste dat uw Ziggo-account zou zijn gehackt. Voor de goede orde, hacken betekent dat iemand aan wie u geen toestemming heeft gegeven, uw account kan openen en allerlei zaken kan inzien en wijzigen. Die mogelijkheid heeft u geblokkeerd door wachtwoorden te wijzigen. Prima.

Het verhaal van Ziggo omtrent de veiligheidsnormen van de browser is enigszins dubieus. Dit zou alleen gelden voor de webmail van Ziggo, dit gaat via de browser. Echter, met de webmail kunt u gewoon werken, dus het verhaal van Ziggo gaat niet op.

Anders kan het worden wanneer u mail ontvangt en verstuurt middels een programma op de PC, bijvoorbeeld via Mail voor Windows, (Office) Outlook, Thunderbird, e.d.
Hier kan inderdaad via de instellingen e.e.a. (per ongeluk) zijn geblokkeerd, maar dan is het gelijktijdig ook zo dat dit voor alle mail-accounts geldt die middels dit programma worden behandeld.

Het advies om MAIL te verwijderen kan juist zijn. Met nieuw installeren zouden de standaard instellingen weer hersteld worden. Nu ga ik er even vanuit dat u met MAIL het mailprogramma van Windows 10 bedoeld. Het de-installeren hiervan gaat enigszins omslachtig, dus zou ik eerst naar andere oplossingen willen zoeken. Daarnaast ben ik niet overtuigd dat u, volgens Ziggo, het advies krijgt om het programma te verwijderen. Bedoelen ze mogelijk het account verwijderen uit MAIL en deze nadien opnieuw toevoegen?
Dat zou namelijk de voor de hand liggende eerste 'storingsreactie' zijn.

4 februari 2018 om 17:21.
Hella1 zegt:

Beste Ben; allereerst dank voor duidelijke info.
Ik gebruik het e-mailprogramma MAIL / w. 10 op mijn laptop en PC.
Het probleem deed zich alleen voor op de LAPTOP (email-acc. van mijn vrouw).
Inmiddels heb ik (nogmaals) het betr. email-acc. verwijderd en weer toegevoegd.
Alles nogeens nagelopen op Laptop/PC/iPad/iPhone en het lijkt er NU op, dat alles weer normaal functioneert. Vraag me niet hoe dit kan; misschien iemand bij Ziggo wakker geworden?
Mochten er zich toch weer problemen voordoen, meld ik (Peter) mij weer.

4 februari 2018 om 21:38.
BenWuring zegt:

Fijn dat alles weer werkt zoals het is bedoeld. Bedankt ook voor het melden.

4 februari 2018 om 21:46.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club