Berichtdetails
gebruik voor mijn email thundirbird Mozilla maar ik krijg
van hun steeds een bericht dat mijn Ziggo quicknet is verouderd
wat is hier aan te doen
Op de site van Ziggo is te lezen dat je mailadres .....@quicknet.nl kunt blijven gebruiken.
Hoe ziet de melding er precies uit? Is het pop3 of IMAP ?
Als het IMAP is, dan is in Thunderbird de Quicknet-account te verwijderen en opnieuw in te brengen. Dat zou het probleem kunnen oplossen, en er raakt niets kwijt.
Als het POP3 is, dan wordt het anders. In dit geval zou ik in Thunderbird de instellingen goed controleren.
Kijk eens op deze
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/#Windows%2010
site of je hiermee geholpen bent.
Volgens mij kan Thunderbird niet met de NIEUWE dubbele beveiliging uit de voeten oa van gmail. Gewoon negeren.
Even tussendoor voor TheoJ: je kunt in een bericht een website-link toevoegen via het schakeltje boven het tekstvak. Nu staat er wel een website maar het is geen link.
@fred612: als ik het goed begrijp, dan betreft het niet gmail.
Daar krijgen we geen mededeling over. Gmail is de oorzaak en geeft dit bericht via de server ziggo/ quickmail in thunderbird, bij mij tenminste??
ik ga van het wiekend thundirbird verwijderen
en daarna opniew down loaden u hoort nog van mij
Je hoeft TB niet te verwijderen.
Het mailaccount verwijderen en weer toevoegen is al voldoende.
WElk mail account dan ??? Negeren van de vraag is makkelijkst of bij gmail corrigeren
heb het prog weer dedownload en tot nog toe geen reactie
gehad u account is verouderd en hierbij wil ik dit afsluiten
.....@quicknet.nl (uw mailadres) is NIET verouderd. (zoals TheoJ óók al meldde op 10 juli 10.05 en 10 juli 11.33 en Dirk Boom bevestigde 12 juli 23.12)
Het is een onderdeel van Ziggo inmiddels en u moet de mail met een in-en uitgaande server van Ziggo instellen.
Hier is de link welke instellingen u moet gebruiken, ik adviseer het IMAP protocol te gebruiken.
Komt u er niet uit, vraag dan een kort bezoekje van PC hulp aan huis van Seniorweb aan of Pc hUlp op afstand van Seniorweb, (teamviewer) het is zo gebeurd, of bel de helpdesk van Ziggo en laat u helpen via Teamviewer (meekijken op de pc) of een handige computeraar in de familie/kennissenkring.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
citaat uit de link:
Over e-mail van Ziggo
Met Internet van Ziggo kun je maximaal 6 e-mailadressen aanmaken. Heb je alleen Bellen? Dan is het maximaal 1 e-mailadres. De POP- of IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:
@ziggo.nl
@quicknet.nl
@home.nl
@casema.nl
@upcmail.nl
@chello.nl
Noot:
de link vanTheoJ (10 juli 10.33) geeft de instructie weer voor o.a. Thunderbird, heb je daar al gekeken?
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club