SeniorWeb logo

Niet ondersteunde browser

De browser die u gebruikt wordt niet door SeniorWeb ondersteund. We adviseren u over te stappen op een andere browser.

In het artikel De populairste browsers voor de pc kunt u lezen welke browsers er zijn en een keuze maken.

Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
Niet vertrouwd certificaat
Geplaatst op 29 november 2018 om 12:31 door Leny

Sinds vandaag krijg ik een melding dat het certificaat niet vertrouwd is. Ik durf mijn e-mails niet meer te openen op mijn PC windows 10. Hoe kan ik dat oplossen?

Knipselnietvertrouwd.JPG
12 reacties
avatar
Ex-lid zegt:

Contact opnemen met uw (telecom) provider en het probleem daar voorleggen.

Tot zolang gebruik maken van de webmail van Tiscali / Telfort.

Daarna kunt U hier altijd nog even terugkomen met de mogelijke oplossing van tiscali / telfort.

29 november 2018 om 13:18.
Dirk Boom zegt:

Tiscali is KPN, dus ik zou contact opnemen met KPN.
Maar ik verwacht dat het probleem tijdelijk is, een dagje wachten kan geen kwaad.

29 november 2018 om 14:14.
Niekie zegt:

Deze melding verschijnt ook als de bios batterij van de pc of laptop leeg is, waardoor de datum en tijd (rechtsonder in het systeemvak) niet meer juist wordt weergegeven.
Dus controleer dat ook eventueel.

Niek

29 november 2018 om 18:56.
Willem-B zegt:

Telfort heeft Tiscali.NL overgenomen en daarmee zijn de serveradressen ook verandert. Kijk voor de oplossing Tiscali / Telfort mailserver instellingen.

29 november 2018 om 23:11.
Dirk Boom zegt:

Ik zou daar dan toch maar IMAP van maken. Zie de instellingen daarvoor.

29 november 2018 om 23:28.
Niekie zegt:

Ja maar die overname was in 2007 @WG dus het lijkt me sterk dat daar nu pas een melding van komt.

Niek

29 november 2018 om 23:33.
avatar
Ex-lid zegt:

Ik denk dat zonder het beschikbaar hebben van de juiste account-gegevens en email-instellingen, waaronder gebruikersnaam en wachtwoord, de email het straks helemaal niet meer doet.

29 november 2018 om 23:47.
Willem-B zegt:

De uitgaande SMTP mailserver van Tiscali - Telfort klanten is nog lange tijd door Tiscali gehost.
De geldigheidstermijn van het beveiligingscertificaat staat daar los van, daarover gaat de foutmelding.
De klanten zijn schriftelijk geinformeerd over de gewijzigde instellingen.
De juiste instructies vind je hier Telfort / Tiscali email account instelllingen

30 november 2018 om 09:17.
Niekie zegt:

Laten we eens wachten tot 524182 reageert.

Niek

1 december 2018 om 13:15.
Leny zegt:

Vandaag heb ik de inkomende mailserver (IMAP) gewijzigd in imap.telfort.nl:993
Nu kan ik de e-mails verzenden en ontvangen. Super toch?
Echter, ik krijg nu een andere melding. Zie bijlage.

Knipselfout.JPG
1 december 2018 om 14:00.
Dirk Boom zegt:

De uitgaande server klopt waarschijnlijk nog niet.

1 december 2018 om 14:03.
Leny zegt:

Inderdaad, de uitgaande server klopte niet. Dit heb ik nu gewijzigd. Ogenschijnlijk werkt alles nu goed. Hartelijk dank voor uw advies.

1 december 2018 om 14:20.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club