Berichtdetails
Sinds vandaag krijg ik een melding dat het certificaat niet vertrouwd is. Ik durf mijn e-mails niet meer te openen op mijn PC windows 10. Hoe kan ik dat oplossen?

Contact opnemen met uw (telecom) provider en het probleem daar voorleggen.
Tot zolang gebruik maken van de webmail van Tiscali / Telfort.
Daarna kunt U hier altijd nog even terugkomen met de mogelijke oplossing van tiscali / telfort.
Tiscali is KPN, dus ik zou contact opnemen met KPN.
Maar ik verwacht dat het probleem tijdelijk is, een dagje wachten kan geen kwaad.
Deze melding verschijnt ook als de bios batterij van de pc of laptop leeg is, waardoor de datum en tijd (rechtsonder in het systeemvak) niet meer juist wordt weergegeven.
Dus controleer dat ook eventueel.
Niek
Telfort heeft Tiscali.NL overgenomen en daarmee zijn de serveradressen ook verandert. Kijk voor de oplossing Tiscali / Telfort mailserver instellingen.
Ik zou daar dan toch maar IMAP van maken. Zie de instellingen daarvoor.
Ja maar die overname was in 2007 @WG dus het lijkt me sterk dat daar nu pas een melding van komt.
Niek

Ik denk dat zonder het beschikbaar hebben van de juiste account-gegevens en email-instellingen, waaronder gebruikersnaam en wachtwoord, de email het straks helemaal niet meer doet.
De uitgaande SMTP mailserver van Tiscali - Telfort klanten is nog lange tijd door Tiscali gehost.
De geldigheidstermijn van het beveiligingscertificaat staat daar los van, daarover gaat de foutmelding.
De klanten zijn schriftelijk geinformeerd over de gewijzigde instellingen.
De juiste instructies vind je hier Telfort / Tiscali email account instelllingen
Vandaag heb ik de inkomende mailserver (IMAP) gewijzigd in imap.telfort.nl:993
Nu kan ik de e-mails verzenden en ontvangen. Super toch?
Echter, ik krijg nu een andere melding. Zie bijlage.
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club