Berichtdetails
Hallo,....Sinds een tijdje kan ik geen links meer aanklikken,zoals b.v.vandaag in de Consumentenbond nieuwsbrief en ook niet in de Digitaalgids van de Cons.bond.Had dit eerder niet.Misschien ergens de beveiliging te scherp staan.Maar waar?
Herman
waar gebeurt het?
dus in welk programma?
Je kunt mail lezen in allerlei verschillende programma's en browsers.
Kan je de exacte foutmelding hier plaatsen.?
Heb je soms Google Chrome van de pc verwijderd, terwijl dat de standaard browser was?
Niek
Hallo Niekie, Ik heb geen Google Chrome van de pc verwijderd.Hij staat er al wel (langere) tijd op,maar ik gebruik hem bijna nooit.Wel is daar onlangs die Password checkup aan toegevoegd.Maar zoals gezegd,het werkt ook niet met outlook 2013.Onderstaand de foutmelding:

Kan het zijn dat U een automatische beveiliging b.v. van Uw bank open hebt staan? Die moet U dan eerst uitzetten.
Ik zou beginnen om modem en router een minuut of 10 van de 220 volt af te koppelen.
Daarna (als het 2 kastjes zijn) eerst de modem en 5 min. later de router weer opstarten. Dan nog eens proberen, als de pc ook opnieuw is opgestart.
Het lijkt op een DNS probleem. De betreffende sites zijn gewoon bereikbaar.
Als het dan nog niet werkt doe dan deze scans:
Bij een Malware besmetting :
Begin met een scan met ADWcleaner : https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/ .Klik na het installeren op “Scannen” en wacht totdat dat klaar is en u op "Verwijderen" kunt klikken en start daarna opnieuw op.
Daarna doet u een volledige scan met de Free versie van Malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/ en verwijder alles wat gevonden wordt, of plaats het in quarantaine.
Bij deze laatste even het eerste schermpje wegklikken, met het aanbod op over te schakelen naar de betaalde versie.
Niek
Alle handelingen en tests gedaan. Niks gevonden,niks veranderd. Op de afbeelding die ik vanmorgen stuurde stond onderaan ook nog een aanklikbare link "details". Ik heb daarop geklikt en dan komt de volgende melding zie afbeelding.Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
Groet,
Herman
Probeer de browser eens te resetten.
Op deze site kunt u lezen hoe dat voor uw browser moet gebeuren.
Ik vermoed dat daarin iets te strak is afgesteld.
Niek
PERFECT,Niekie,....Helemaal gelukt. Eerste optie"herstellen" was niet genoeg.Daarna"opnieuw instellen" gedaan. En toen lukte het.Was wel een paar dingetjes kwijt,o.a.Favoriten,maar kon die nog wel weer redelijk snel terug plaatsen.Heel hartelijk dank nog.
Groet,
Herman
Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club