Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: E-mail-Club
geen print van email
Geplaatst op 7 november 2020 om 16:13 door Mariska

Na de update van een paardagen geleden, en misschien ook een paar onhandige wijzigingen door mijzelf, kan ik géen email meer rinten.
Ik kan wel een tekstbestand gewoon afdrukken vanaf de computer.
Heb al gegoogeld, en lees als oplossing(ik ben duidelijk niet de enig) om de browsegeschiedenis en cookies te verwijderen.
Zo gedaan......resultaat.....hetzelfde probleem blijft bestaan.
Graag uw hulp,
Mariska

21 reacties
RoyBosman zegt:

en als u het mailtje eerst download (meestal met afdrukken als pdf) en dan gaat printen?

7 november 2020 om 16:17.
HaWee zegt:

meer info aub
Vanuit welk programma probeer je de mail te printen?
geef stap voor stap de handelingen die je doet op je mail te printen en welke meldingen je dan krijgt, waar en wanneer gaat het fout?
Is er een foutmelding of lijkt het te werken maar gebeurt er toch niets?

7 november 2020 om 16:19.
Mariska zegt:

Roy:ik kan het- opslaan als- maar dan kan ik het sowieso niet printen.
Hawee:Ik gebruik gewoon het mail-programma van Wi 10.
Alles lijkt normaal te verlopen, als kik rechtsklik op de mail en op afdrukken klik krijg ik mijn printer te zien, actief,blauw gekleurd menu, en als ik op afdrukken heb geklikt wordt alle tekst in het afdrukmenu grijs.
Gebeurt niets, ook geen afdrukrij of in de wacht staan.

7 november 2020 om 16:28.
HaWee zegt:

met de mail app doe je niet rechtsklik op de mail maar klik je op de 3 puntjes rechtsboven en dan keuze afdrukken .
Als je de printer te zien krijgt staat daaronder ook Papiergrootte staat die op A4 ?

7 november 2020 om 16:36.
Mariska zegt:

Ja sorry natuurlijk klikte op de 3 puntjes om afdrukken aan te klikken.
Op dat moment gaat ook mijn printer aa.
A4 is aangegeven.
En ja..na opdracht afdrukken wordt alles grijs

7 november 2020 om 16:42.
DirkB zegt:

Hoor je of zie je dat de printer aangaat? Of zie je alleen de printer in het printscherm?
Wordt geen enkele mail geprint of betreft het sommige mails?
De oorzaak weet ik nog niet maar je kunt proberen of repareren van de app Mail helpt.
Repareren gaat via de W10 instellingen, dan Apps en onderdelen, vervolgens de app Mail en agenda zoeken. Klik erop en kies Geavanceerde opties. Daar kun je hem opnieuw instellen (of eventueel verwijderen en daarna uit de Store weer ophalen).

7 november 2020 om 17:18.
Mariska zegt:

App geavanceerd.
Geen enkele mail wordt afgedrukt.
Venster v.d.printer is wel aan, en reageert niet na klik op Afdrukken.

7 november 2020 om 17:28.
DirkB zegt:

Ik zou dan toch even de app repareren (of bedoelde je dat met 'geavanceerd' ?).
Een andere gedachte is, dat er iets mis is met de verbinding tussen de Microsoft apps en de printer. Print hij wel vanuit webbrowser Edge?

7 november 2020 om 18:51.
RuudM zegt:

Als het installatie programma van de printer verwijderd is moet dit wel opnieuw worde4n geinstalleerd. Anders werkt de printer niet
Brother heeft, ook van oudere printers, de download op hun site beschikbaar.
( zelf onlangs nog ondervonden voor een printer van 9 !! jaar)
Ruud

7 november 2020 om 21:26.
Niekie zegt:

Merk en type printer?
Via usb aangesloten? Via wifi?

Niek

7 november 2020 om 22:21.
HenkZ zegt:

Zou het ook nog kunnen zijn de de inkt bijna op is
Even na kijken

8 november 2020 om 09:31.
Mariska zegt:

Mail app weer opnieuw ingesteld (geavanceerd).
Geen resultaat.
Ik heb nu wel via de webmail van Ziggo de mail(s) geopend en dan gaat het afdrukken meteen prima.
Dus zal het aan de app Mail liggen (lijkt me, als leek..)
Als inkt op zou zijn krijg ik dat meteen gemeld, dat is het niet.

8 november 2020 om 11:03.
DirkB zegt:

Lastig, ik heb er zelf geen problemen mee vanuit Mail voor W10 en bijzonder dat het printprobleem alleen vanuit die app bestaat. Wat voor printer betreft het?
Eerst nog dit idee: in de Instellingen, dan Apparaten, vervolgens Printers en scanners, staat het vinkje aan bij 'Mijn standaardprinter door Windows laten beheren'?
Je kunt anders nog proberen om de app te verwijderen en vanuit de Store weer te installeren. Bij de Microsoft Community is dat advies wel eens (tevergeefs) gegeven maar wie weet.
Dan lees ik ook dit bericht bij Tweakers.
Verder geeft SeniorWeb wat tips op deze plek (de link in dat bericht is deze uitleg).

8 november 2020 om 11:26.
Mariska zegt:

laatste nieuws: heb net de vorig versie, van de app, die bij mij van nov 2019 was aangeklikt en wat blijkt: ik kan nu mail vanaf beide printers die geïnstalleerd zijn, (en die ik naar mijn eigen wens de afdrukopdracht geef,)
printen.
De overgebleven 2 problemen na de updta van 3 november j.l. :
verdwenen USB-stickbestand, en het niet goed weergeven van kleur bij een bridge-(BIC)programma hoop ik event. met jullie hulp alsnog op te lossen.
Dank allen voor het meedenken.
Mariska

9 november 2020 om 11:47.
DirkB zegt:

Hoe is het gelukt om een oudere versie van de app Mail voor W10 te vinden? Hoe doe je zoiets?

9 november 2020 om 12:38.
Mariska zegt:

MAIL ->re.klik:Openen ->Eigenschappen v.mail ->Vorige versie.
Kies de versie toen "alles nog goed was" ;-)

9 november 2020 om 14:26.
DirkB zegt:

Dat is de reden waarom ik het vraag, want die keuze zit niet in de Windows 10 app Mail. Ik ben benieuwd welke app het dan is.

9 november 2020 om 14:35.
Mariska zegt:

Sorry Dirk,ik heb de afgelopen dagen zóveel zitten herstellen en opnieuw instellen dat ik dat niet weet.
Heb een snelkoppeling van MAIL op mijn bureaublad en daar de genoemde handelingen gedaan.
De gewenste versie die ik heb aangeklikt was van november 2019.

9 november 2020 om 15:10.
DirkB zegt:

Zullen we het hierbij maar laten? Het probleem is in ieder geval opgelost.

9 november 2020 om 15:36.
Niekie zegt:

Er zijn er nog twee:
Citaat:
Mariska zegt: ""De overgebleven 2 problemen na de updta van 3 november j.l. :
verdwenen USB-stickbestand, en het niet goed weergeven van kleur bij een bridge-(BIC)programma hoop ik event. met jullie hulp alsnog op te lossen
.""

Niek

10 november 2020 om 13:48.
DirkB zegt:

Welke update was het eigenlijk? Was het 2004 of 20H2?
Als de later gestelde vragen er nog zijn, dan is daarover wat nadere info nodig.

10 november 2020 om 14:37.

Wilt u zelf een vraag stellen in de E-mail-Club?
E-mail-Club