Zoeken
Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
Integratie Office op Windows 10
Geplaatst op 1 maart 2016 om 12:41 door Dirk Boom

In Office (365) in bijv. Word, Excel, Powerpointkun je bestanden 'vastmaken' (er staat een pin/prikkertje bij) d.w.z. ze staan vooraan als je de toepassing opent.
Als ik dat op 1 PC doe, zie ik hetzelfde gebeuren op een andere PC, én op mijn smartphone (ook met Windows 10 en standaard incl. Office).
Wat een handige functionaliteit is deze integratie.
Uiteraard staan de bestanden op Onedrive.

NB Office 365 wordt geregeld automatisch bijgewerkt en verbeterd, in tegenstelling tot het 'klassieke' Office. Office 365 toont zich dit jaar als Office 2016, soms komt er een uitleg dat er iets aangepast is.

8 reacties
Niekie zegt:

Wat ik er hier van lees is dat dezelfde functie als die al langer bestond in "Recente Bestanden"?
Of is dit echt nieuw?

Niek

1 maart 2016 om 13:40.
Dirk Boom zegt:

Het nieuwe is dat de vastgemaakte bestanden in één rijtje bij elkaar blijven staan. Ze hoeven dus niet recent gebruikt te zijn.
Onder het rijtje met 'gepinde' bestanden staat het aloude rijtje recent gebruikte bestanden. Als je een bestand ontpint, komt het daar weer terecht.
Ik vind dit perfect omdat ik bepaalde bestanden paraat wil hebben, bijv. een vrijwilligerslijst.
In de ietwat gescrambelde bijlage zie je wat ik bedoel.

In het 'gewone' Office 2016 zit het misschien ook wel.
Bijzonder vind ik de integratie/synchronisatie tussen apparaten en dan vooral naar Windows Phone in de Windows 10 uitvoering (deze zit als developer preview op mijn frequent gebruikte smartphone; bijv. mijn favorieten van Edge worden ook gesynchroniseerd).

Knipsel2.JPG
1 maart 2016 om 14:39.
Niekie zegt:

Het is zonder meer weer een handige vooruitgang.
Ik heb zelf Office 2010 en ben daar erg tevreden over.
Heb 1 keer een dag gewerkt met Office 365, maar dat vond ik een ramp, omdat ik documenten op die laptop op wilde slaan en 365 het steeds maar op Onedrive wilde plaatsen. :-)
Die laptop was niet van mij, dus ik wilde de basis instellingen van 365 niet wijzigen via de "opties".

Niek

1 maart 2016 om 16:18.
Dirk Boom zegt:
'Opslaan als' moet toch ook met het 'klassieke' Office als je op de PC van een ander werkt?
Met Onedrive kun je een tablet/smartphone gebruiken, hoeft de laptop niet mee of geleend worden. Office 365 past perfect bij deze veelgebruikte werkwijze.
Je moet ervan houden :-)
1 maart 2016 om 17:09.
Niekie zegt:

Ik hou het voor tablet en smartphone nog steeds op Android. (Meer apps) .
De laptops en pc's hier in huis draaien allemaal Windows.
Ja een oud Apple ding heb ik ook nog, maar daar zit niet echt gang meer in.
Op vakantie gaan 2 laptops en de smartphones mee en altijd een camping met wifi... :-)

Niek

1 maart 2016 om 17:26.
Dirk Boom zegt:

Prima natuurlijk. Android kan trouwens ook praten met Onedrive.
Op vakantie gebruik ik enthousiast mijn smartphone en daarop dataverkeer, de kosten (in de EU) zijn niet hoog meer. Een paar tientjes voor Facebookpret, mail, whatsapp, e.d., dat drukt niet zwaar op het vakantiebudget. Wifi is op campings vaak gedoe (niet overal beschikbaar, niet gratis) al wordt het langzaam beter.

1 maart 2016 om 21:51.
Niekie zegt:

We dwalen wel wat ver af van het onderwerp eigenlijk. :-)
Niek

1 maart 2016 om 22:36.
Dirk Boom zegt:

Om het weer op te pakken: het ging over het verband tussen een nieuwigheidje in Office met de toenemende integratie/synchronisatie van meerdere apparaten w.o. Windows Phone/10, en daarin de rol van Onedrive. Tussendoor: het beperkt zich niet tot Windows/Microsoft.

1 maart 2016 om 23:29.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club