Menu Zoek

Berichtdetails

Dit bericht is geplaatst in de: Office-Club
mappen outlook 2016
Geplaatst op 16 februari 2019 om 10:42 door hoe979

wie kan mij helpen om verdwenen mappen uit een emailaccount outlook 2016 terug te vinden; bij voorbaat mijn dank

11 reacties
Dirk Boom zegt:

Vreemd dat er mappen zijn verdwenen. Is daar een reden voor?
Wordt gewerkt met POP3 of met IMAP en/of zijn ze nog wel zichtbaar bij de provider, d.w.z. bij inloggen via de webbrowser?
Outlook slaat gegevens altijd ook lokaal op (op de computer), de plek is te vinden:
- links bovenin kies Bestand
- kies Accountinstellingen
- kies de tab Gegevensbestanden
- selecteer het betr. gegevensbestand (1 klik = blauwe band erover) en kies 'locatie van map openen'. Niet dat je zomaar in de map kunt maar dit is de plek waar de gegevens staan.
Het kan zijn dat er via deze weg iets is te vinden of dat de koppeling is verstoord.

Knipsel.JPG
16 februari 2019 om 11:37.
hoe979 zegt:

dank voor de reactie en nee, ik kan geen reden verzinnen; het gaat om IMAP en via webmail wel in te zien bij de provider; via gegevensbestanden heb ik ik het .ost betand van betreffend account gevonden; is niet te openen of toch ?

16 februari 2019 om 14:49.
Dirk Boom zegt:

Dat lijkt op een hikje in Outlook 2016.
Het simpelste is: het mailadres in Outlook verwijderen en weer toevoegen.
Verwijderen gaat via dezelfde weg als ik al aangaf, dus Bestand, Accountinstellingen, dan het betr. e-mailadres selecteren en verwijderen.
Toevoegen gaat ook via die weg en Outlook vindt tegenwoordig automatisch de instellingen.

16 februari 2019 om 14:55.
AndyA1960 zegt:

Om dit soort dingen te voorkomen is het misschien wel handig om Mailstore Home te installeren. Zie: https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Met dit programma raak je geen mail en aanhangsels meer kwijt.

16 februari 2019 om 17:45.
Dirk Boom zegt:

@AndyA Er is niets kwijt, het staat nog op het web.

16 februari 2019 om 21:03.
hoe979 zegt:

is nog niet opgelost; de instructies van de provider (mijndomein.nl) wijzen in de richting van:
1/ na inlog op de host eerst mappen aanmaken
2/ daarna pas het account aanmaken
door het dagelijkse gebruik even vertraagd en webmail is er nog; wordt vervolgd; vooralsnog mijn dank

20 februari 2019 om 17:11.
Dirk Boom zegt:

Bij IMAP maakt het niet uit waar mappen worden aangemaakt.
Tenzij deze hoster aan IMAP een geheel eigen betekenis geeft want het is geen gespecialiseerde mailprovider.
Is het mailadres al uit Outlook gehaald en weer toegevoegd?
Het kan zijn dat mijndomein ietwat afwijkende IMAP instellingen gebruikt. Die zullen op de website staan.

20 februari 2019 om 19:22.
hoe979 zegt:

Nee, het e-mailadres is nog niet uit Outlook gehaald.
En inderdaad is er sprake van bijzondere instelllingen; andere poorten enz.
Het gaat in etappes want de computer is van een vereniging en ik heb er niet dagelijks de beschikking over, maar wordt vervolgd

21 februari 2019 om 17:31.
Dirk Boom zegt:

OK het heeft even tijd nodig.
De instellingen staan op deze plek. Dat zou ik inderdaad even handmatig instellen of wijzigen.

21 februari 2019 om 18:12.
hoe979 zegt:

Is inmiddels (gedeeltelijk) gelukt; ze kunnen ermee vooruit; dank voor de hulp

6 maart 2019 om 17:05.
Dirk Boom zegt:

Mooi dat het grotendeels is gelukt, dank voor het melden.

6 maart 2019 om 23:47.

Wilt u zelf een vraag stellen in de Office-Club?
Office-Club